کد خبر: ۸۲۲۴۸۲
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۹ 12 February 2020
رصد‌خانه «تابناک»؛ خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: ادعای جاسوسی آمریکا و آلمان از ایران / پیش نویس لایحه همه پرسی تهیه شد / عارف: امیدواریم اصلاح‌طلبان لیست قابل قبولی در تهران ارائه دهند / روایت طحان نظیف از روز‌های نفس‌گیر شورای نگهبان و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.
رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
واکنش زاکانی به لیست انتخاباتی شورای ائتلاف
 
علیرضا زاکانی، نماینده سابق مجلس و کاندیدای انتخابات مجلس یازدهم از حوزه انتخابیه قم با انتشار توئیتی به اعلام اعضای لیست انتخاباتی شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب برای حوزه انتخابیه تهران واکنش نشان داد.زاکانی نوشته است: «در خصوص لیست شورای ائتلاف گرچه بنده هیچ نقشی نداشتم و در جلسات هم به علت مسافرت حاضر نبودم لیکن از ابتدا قائل به وحدت و ارائه یک لیست از شایستگان بودم و حداقل، لیست‌های با اشتراک بالا را راهگشا می‌دانستم و استدلال‌های خود را بیان نمودم. هنوز برای اصلاح زمان باقی است...!»
 
حاج منصور ارضی هم لیست می‌دهد
 
به نوشته سایت ۲۴ آنلاین، حاج منصور ارضی مداح معروف اعلام کرد برای انتخابات تهران لیست می‌دهد.در بیانیه او آمده است:«با توجه به مراجعات مکرر در چندماه اخیر و از آنجا که لیست‌های ارائه شده آنچه مدنظر طیف وسیعی از دلسوزان انقلاب اسلامی نیست در فرصت باقی‌مانده لیستی از عناصرانقلابی و کارآمد با حمایت هیأت‌های مذهبی و عزیزان حزب‌اللهی و دردمند نظام ارائه خواهد شد و انشاءالله تا ۴۸ ساعت آینده لیست مردمی و انقلابی مقبول معرفی می‌گردد.»

جنتی: مجلس آینده یکدست نخواهد شد
 
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه مجلس آینده یکدست نخواهد شد در عین حال گفت که اکثریت غالب مجلس یازدهم از اصولگرایان خواهند بود.علی جنتی در گفتگو با ایسنا درباره انتخابات مجلس یازدهم گفت: در تهران ظاهراً تعدادی از اصلاح‌طلبان تایید صلاحیت شدند و ممکن است به ائتلاف برسند اگر تعدادی از آن‌ها ائتلاف کنند ممکن است مشارکت بیشتر شود.وی افزود: مجلس آینده یکدست نخواهد شد، ولی اکثریت غالبی از اصولگرایان خواهند بود.
 
ادعای جاسوسی آمریکا و آلمان از ایران
 
یک روزنامه اطلاعاتی گزارش داده سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا برای چند دهه به صورت مخفیانه مالک یک شرکت مهم فروشنده تجهیزات رمزگذاری بوده است.یک رسانه آمریکایی و یک رسانه آلمانی با انتشار نتایج یک تحقیق مشترک مدعی شده‌اند «سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا» (سیا) به صورت مخفیانه مالک یکی از بزرگترین شرکت‌های تولید تجهیزات رمزگذاری بوده و این شرکت تجهیزات خود را به کشور‌های مختلف از جمله ایران فروخته است.به گزارش فرارو، روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست و تلویزیون «زد دی‌اف» آلمان ادعا کرده‌اند شرکت سوئیسی «کریپتو ای. جی» به صورت مخفیانه متعلق به سیا بوده و همکاری محرمانه‌ای هم با دستگاه اطلاعات آلمان داشته است.روزنامه واشنگتن‌پست در گزارشی با عنوان «کودتای اطلاعاتی قرن» نوشته است: «دولت‌های سراسر دنیا طی بیش از نیم قرن برای محرمانه نگاه داشتن ارتباطات جاسوس‌ها، سرباز‌ها و دیپلمات‌هایشان تنها به یک شرکت اعتماد کرده‌اند.»شرکت کریپتو ای. جی طی چند دهه گذشته با پشت سر گذاشتن موج‌های مختلف فناوری تولیدکننده اصلی تجهیزات رمزگذاری بوده است.
 
پیش نویس لایحه همه پرسی تهیه شد
 
معاون حقوقی رئیس جمهوری گفت: پیش نویس لایحه همه پرسی در معاونت حقوقی تهیه شده و بزودی به هیات وزیران ارسال خواهد شد.لعیا جنیدی روز چهارشنبه در حاشیه نشست هیأت دولت در جمع خبرنگاران درباره تدوین لایحه همه پرسی بدون تشریح جزییات افزود: این لایحه چارچوب نظارت استصوابی را مشخص می‌کند و، چون باید در غالب همه پرسی در آید، کوتاه و روشن و به صورت آری و خیر است بنابراین طولانی نیست.وی درباره رویکرد لایحه همه پرسی گفت: بیشتر رویکرد ما حالت تقنینی دارد و مهم این است که بتوان در مرحله اجرا به خوبی عمل کرد، چون وقتی موضوعی مبهم مطرح شود در مرحله اجرا مشخص نیست که به چه ترتیب پیش می‌رود.معاون رئیس جمهوری اضافه کرد: بخشی از آن که مربوط به معاونت حقوقی است، چون تصریح شده که با تسریع انجام شود، این اتفاق افتاده و خیلی زود تحویل خواهیم داد و منطقا می‌تواند به مجلس حاضر برسد.
 
عارف: امیدواریم اصلاح‌طلبان لیست قابل قبولی در تهران ارائه دهند
 
رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفت: امیدوار هستیم با همین چهره‌های اصلاح‌طلبی که در تهران تایید صلاحیت شده‌اند بتوانیم لیست قابل قبولی را ارائه دهیم.محمدرضا عارف در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، درباره آخرین تصمیم اصلاح‌طلبان برای انتخابات پیش‌روی مجلس گفت: شورای سیاست‌گذاری تنها در شهر تهران اعلام کرده که لیست واحد نمی‌دهد و راهبرد این شورا این است که استان‌ها در حد امکانات و توانایی که دارند، لیست بدهند.وی افزود: در تهران با توجه به رد صلاحیت چهره‌های کیفی اصلاح‌طلب، شورای عالی قادر به لیست دادن نبود، اما با توجه به ضرورت مشارکت در انتخابات و حضور جدی جریان اصلاحات، شورا اختیارات خود را به احزاب واگذار کرد و خوشبختانه در حال حاضر برخی احزاب اصلاح‌طلب برای بستن لیست فعال شد‌ه‌اند و امیدوارم ظرف یکی دو روز آینده لیست خود را اعلام کنند و ان‌شا‌ءالله این لیست مورد حمایت همه گروه‌های اصلاح‌طلب و مردم نیز قرار گیرد.
 
نسخه غرویان برای حضور ایرانی‌ها پایِ صندوق‌های رای

محسن‌غرویان، مدرس فلسفهٔ اسلامی حوزهٔ علمیهٔ قم در گفتگو با پارسینه افزود: البته شما روزنامه‌نگاران اگر از خودم مردم بپرسید، حتما از علاقه‌شان برای رای دادن و شرکت در هر اتفاق دیگری که به کشورشان ربط دارد، خواهند گفت. آن‌ها همیشه از دولت‌شان، حکومت‌شان و نظام سیاسی‌شان حمایت‌های همه‌جانبه‌ای داشتند. اما باید پذیرفت شرایط، شرایطی است که جامعه سئوال‌هایی از مسئولان دارد و می‌خواهد بداند، دلیل واقعی مشکلات که اتفاقا زیاد هم هستند، چیست و چرا وضعیت عادی نمی‌شود.غرویان ادامه داد: در این فضا لازم است، حداقل تصمیم‌گیری‌های نهاد‌های حکومتی به گونه‌ای باشد که موجب رضایت افکار عمومی فراهم شود. امروز در خبر‌ها دیدم، آقای کدخدایی از تایید احتمالی یکسری از کاندیدا‌های ردصلاحیت شده خبر داده بود. به نظر من اگر شورای محترم نگهبان تغییر رویه بدهد، بخش زیادی از ایرانی‌ها رغبت لازم برای حضور در صندوق‌های رای را خواهند داشت.فعال سیاسی نزدیک به اصلاح‌طلبان تصریح کرد: نظام امروز شرایطی دارد که به انتخاباتی با رای‌های زیاد احتیاج مبرم دارد. دقیقا به همین دلیل، همه باید هر کاری که لازم است، انجام بدهند تا بلکه جمهوری اسلامی در آغاز چهل و دومین سال حیاتش، به دنیا نشان بدهد هر چقدر که تحریم و تهدید کنند، بازهم نمی‌توانند مردم ایران را نسبت به نظام بدبین کنند.محسن غرویان در پایان صحبت‌هایش گفت: انتخابات سرد و آمار پایین، نشان‌دهنده نارضایتی مردم است که معلوم است، چنین حالتی آثار خوبی نمی‌تواند داشته باشد. امام خمینی بار‌ها فرمودند:، مردم، ولی نعمت ما هستند. به همین دلیل شرایط باید طوری مدیریت شود که زمینه‌های مردم بیشتر شود.

ابتکار: در برخی حوزه‌ها کاندیدایی برای اصلاح‌طلبان باقی نمانده
 
معاون روحانی می‌گوید با اینکه در بعضی حوزه‌های انتخاباتی گزینه‌ای نداریم انتخابات را تحریم نمی‌کنیم.معصومه ابتکار معاون رئیس‌جمهور و از چهره‌های اصلاح‌طلب دولت دوازدهم در پاسخ به این سوال که پیش‌بینی شما از حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات دوم اسفند چه خواهد بود، چون برخی از چهره‌های این جریان سیاسی معتقد هستند که باید انتخابات را تحریم کرد، اظهار داشت: در برخی حوزه‌ها کم و بیش کاندیدایی برای ما باقی نمانده و با کمبود چهره مواجه هستیم، اما این اتفاق به معنای تحریم انتخابات نیست.ابتکار با بیان اینکه شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان لیستی را ارائه نخواهد کرد، گفت: با این حال ما راهی جز انتخابات نداریم. مسیری جز حضور و مشارکت در انتخابات نداریم. پیام ما حضور همدلانه است. هرچند از عدم حضور بسیاری از دوستانمان و سیاسی شدن فرآیند ابراز تاسف می‌کنیم، اما در عین حال مشارکت مردم و حضور در پای صندوق‌های رای و دخالت در تعیین سرنوشت را کاملا تایید می‌کنیم و دعوت می‌کنیم مردم در انتخابات شرکت کنند و هیچ راه دیگری نداریم.
 
اصلاح‌طلبان با اجازه شورای عالی لیست می‌دهند

مجید انصاری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و دبیر اجرایی مجمع روحانیون مبارز در گفتگو با اعتمادآنلاین گفت: شورای عالی سیاست‌گذاری با وجود اینکه تصمیم گرفتند لیستی ارائه ندهند، اعلام کردند احزاب اصلاح‌طلب در صورت آمادگی و صلاحدید می‌توانند لیست مورد نظر خودشان را برای حضور در انتخابات مجلس یازدهم معرفی کنند. در واقع اصلاح‌طلبان با اجازه شورای عالی لیست می‌دهند. بر همین اساس رایزنی‌هایی صورت گرفته است که کاندیدا‌های تایید صلاحیت‌شده به نمایندگی از اصلاح‌طلبان و نه شورای عالی اصلاحات در انتخابات مهیای رقابت شوند.

الهام علی‌اف به تهران می‌آید
 
سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان گفت: «الهام علی اف» رئیس‌جمهوری آذربایجان طی چند روز آینده به تهران سفر می‌کند.«جواد جهانگیرزاده» طی سخنانی در مراسم چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در «باکو» پایتخت جمهوری آذربایجانگفت: الهام علی اف، رئیس‌جمهوری آذربایجان بر اساس دعوت رسمی دکتر حسن روحانی، در راس هیاتی عازم تهران خواهد شد.دعوت از الهام علی اف، رئیس‌جمهوری آذبایجان برای سفر رسمی به جمهوری اسلامی ایران در آبان ماه گذشته در جریان سفر روحانی به باکو برای شرکت در اجلاس سران کشور‌های عضو جنبش عدم تعهد انجام گرفته بود.سفر رئیس‌جمهوری آذربایجان به جمهوری اسلامی ایران در شرایطی انجام می‌گیرد که مسوولان هر دو کشور عزم راسخ خود را برای توسعه روابط فیمابین در همه زمینه‌ها و در قالب روابط دو جانبه و تعاملات منطقه‌ای و گسترش بیش از پیش آن جزم کرده‌اند.
 
روایت طحان نظیف از روز‌های نفس‌گیر شورای نگهبان
 
عضو حقوقدان شورای نگهبان تصریح کرد: مطالعه چندین هزار برگ پرونده و بررسی یکایک اوراق و اسناد، کار سخت و طاقت‌فرسایی در طی این مدت بود که شب و روز را به هم پیوند داد.هادی طحان نظیف عضو حقوقدان شورای نگهبان در صفحه شخصی خود در اینستاگرام مطلبی درباره روند بررسی صلاحیت‌ها نوشت که متن آن به شرح زیر است: مهلت رسیدگی به شکایات داوطلبان از نتایج بررسی صلاحیت‌ها تمام شد. مطالعه چندین هزار برگ پرونده و بررسی یکایک اوراق و اسناد، کار سخت و طاقت‌فرسایی در طی این مدت بود که شب و روز را به هم پیوند داد. در مواردی که همه اسناد و مدارک موید همدیگر بودند مشکلی وجود نداشت، اما وقتی گزارش‌های متناقض با هم تلاقی می‌کرد، کار سخت‌تر می‌شد.گاهی برای تصمیم گیری صحیح، با مراجعی که استعلام داده بودند ارتباط می‌گرفتم و جزئیات و مستندات بیشتری می‌خواستم. گاهی لازم بود با خود داوطلب نیز صحبت کنم و دفاع او در خصوص محتوای پرونده را بشنوم. در برخی موارد که امکان تأیید صلاحیت با گزارش‌ها و مستندات موجود نبود صادقانه به خود داوطلب توضیح می‌دادم. همین دقت‌ها کمک کرد تا به نتایج روشن‌تری در بررسی پرونده‌ها دست پیدا کنم. مثلاً در مواردی معلوم می‌شد تشابه اسمی باعث ابهام در صلاحیت فرد شده است یا پرونده قضایی فردی، منجر به حکم برائت شده که به دلایل مختلف در پرونده موجود نبوده است. هرچند مهلت‌های مقرر در قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی کافی نیست، اما تلاش کردم کوتاهی نکرده و به قدر وسع و زمان اینکار را دقیق انجام دهم.روز‌های اول که پرونده‌ای را برای بررسی بیشتر به کارشناسان بر می‌گرداندم، شاید در ابتدا به خاطر کمبود زمان و انبوه حجم پرونده‌ها گلایه‌مند می‌شدند، اما وقتی با دست پر می‌آمدند و احساس می‌کردند جلوی تضییع حقی را گرفته‌اند، احساس خوشحالی و مسرت زیادی داشتند. گاهی می‌گفتند برخی داوطلبان پس از بررسی دقیق‌تر می‌گویند حتی اگر رد هم بشویم به‌خاطر اینکه دیدیم شما این‌گونه و با این حساسیت پیگیر حق ما و جلوگیری از تضییع حق ما هستید، راضی هستیم.در چندین مورد که با داوطلب تماس گرفتم و گفتم شما با این ویژگی‌های مثبت، با این خدمات و سوابق، بهتر است این نکته را هم مراعات کنید، بسیار خوشحال می‌شدند و تشکر می‌کردند.ما به اندازه توان و بلکه بیشتر، تلاش کردیم. اما بر اساس مهلت‌های قانونی و ابزار‌های موجود به این نتایج اعلام‌شده رسیده‌ایم و توانستیم صلاحیت بیش از ۷۰۰۰ نفر را احراز کنیم و البته بدیهی است که این بدان معنا نیست که خدای ناکرده سایرین فاسد یا مسئله‌دار هستند لذا هیچ‌کس حق تعرض، بی‌احترامی و کم لطفی به چنین افرادی را ندارد. شاید بهتر باشد که بگوییم آنان با اوصاف قانونی و در این زمان محدود، صلاحیت‌شان برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی احراز نشده است.
 
وعده عضو کارگزاران برای انتشار لیست انتخاباتی

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی از انتشار لیست انتخاباتی این حزب خبر داد. «یدالله طاهرنژاد»، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی، در پاسخ به این پرسش که لیست انتخاباتی این حزب امروز (چهارشنبه) منتشر می‌شود یا خیر، به برنا گفت: انشاءالله امروز لیست را ارائه می‌دهیم. این عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی به علت حضور در جلسه، توضیحی برای افراد حاضر در این لیست، نداد. گفتنی است براساس جلسه یکشنبه شب حزب کارگزاران سازندگی، سخنگوی این حزب اعلام کرد: قرار شد بدون ائتلاف با هیچ حزب دیگری یک لیست، ۲۰ نفره‌ای ارائه دهیم. حزب کارگزاران صرفا کسانی را معرفی خواهد کرد که این حزب بتواند، صلاحیت‌های اخلاقی، مالی و سیاسی آن‌ها را صددرصد تایید کند. این لیست لزوما از میان اعضای حزب تشکیل نشده است.
 
رئیس جمهور نشست خبری برگزار می‌کند

معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهوری اعلام کرد: نشست خبری رییس جمهوری روز یکشنبه هفته آینده با حضور رسانه‌های داخلی و بین المللی برگزار می‌شود. «علیرضا معزی» معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس‌جمهوری روز پنجشنبه در حساب کاربری خود در توییتر از برگزاری نشست خبری رییس جمهوری با حضور رسانه‌های داخلی و خارجی خبر داد. آخرین و سیزدهمین نشست خبری حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری با حضور رسانه‌های داخلی و خارجی ۲۲ مهرماه امسال برگزار شد.
 
تمجید سخنگوی سپاه از دولت

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه با وجود مدیران جهادی و انسان‌های مخلص مشکلات کشور قابل حل است، گفت: تحریم‌های دشمن اگر برای کشور دیگری رخ می‌داد آن کشور به مشکلاتی بر می‌خورد، اما علی‌رغم شدیدترین تحریم‌های دشمن دولت توانسته این ۸۰ میلیون جمعیت را در حد ممکن اداره کند.
 
مجلس سنا پاکستان اجرای لوایح FATF را تصویب کرد

مجلس سنای پاکستان در آستانه اجلاس آتی گروه ویژه اقدام مالی (FATF) که گفته می‌شود برای دولت اسلام آباد جهت خروج از فهرست خاکستری سرنشت ساز است، لایحه مبارزه با پولشویی و مقررات ارز خارجی با هدف تحقق الزامات گروه ویژه اقدام مالی را تصویب کرد. /ایرنا

کدام استان‌ها بیشترین میزان بارش طی ۲۴ ساعت گذشته را داشتند؟

طی ۲۴ ساعت گذشته در ۴۰ ایستگاه هواشناسی کشور بارشی بیش از ۵ میلیمتر ثبت شده است و استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران و شهرستان دماوند تهران بیشترین میزان بارش را دریافت کرده‌اند. طی ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعات پایانی دیشب (۲۲ بهمن) استان‌های اردبیل و گیلان بیشترین میزان بارش را در کشور داشته‌اند، به طوری‌که در ایستگاه هواشناسی سرعین اردبیل ۱۱.۴ میلیمتر بارش ثبت شده و پس از آن در ایستگاه هواشناسی جیرنده گیلان ۱۱.۳ میلیمتر بارش گزارش شده است. /ایرنا

مجازات «روح‌الله زم» چیست؟

در صورت ارتکاب شخص به جرم افساد فی‌الارض، او به مجازات اعدام محکوم خواهد شد. درباره جرم جاسوسی هم اگر متهم محارب تشخیص داده نشود، بین یک تا ۱۰ سال حبس خواهد داشت. با توجه به اتهامات زم و قرار گرفتن اتهام افساد فی‌الارض به‌عنوان اولین و اصلی‌ترین اتهام او، صدور حکم اعدام دور از ذهن نیست. /ایسنا

امید به زندگی ایرانیان چند سال است؟

ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت گفت: در ۴ دهه گذشته امید به زندگی ایرانیان ۲۵ سال افزایش یافته است. در اوایل دهه ۵۰، امید به زندگی ایرانیان در بین سنین ۵۴ سالگی بوده، ولی در حال حاضر امید به زندگی زنان حدود ۸۰ سال و امید به زندگی مردان بالای ۷۵ سالگی رسیده است. امید به زندگی سالم نیز حدود ۶۵ سالگی است. /فارس

مرگ ۳۰ هزار نفر در سال به خاطر آلودگی هوا

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: آلودگی هوا در هفت شهر بزرگ ایران حتی در خانه هست، اما همه بیماری را ایجاد نمی‌کند بلکه باعث این می‌شود که آدم‌ها زودتر بمیرند. آلودگی هوا باعث می‌شود آدمی که در معرض سرطان است، زودتر سرطان بگیرد یا کسی که مشکل قلبی دارد زودتر سکته قلبی کند. برآورد ما این است که فقط به خاطر عامل آلودگی هوا در کل کشور، سالانه حدود ۳۰ هزار نفر زودتر فوت می‌کنند. /ایسنا

قیمت انواع گل در آستانه روز مادر

شاهرخی، رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تهران گفت: انواع رز (هلندی و..) از ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان، گل داوودی دسته‌ای ۲۰ هزار تومان، گل میخک ۲۰ هزار تومان، گل آلستومریا شاخه‌ای ۶ هزار تومان، گل مریم ۱۵ هزار تومان، گل لیلیوم ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان، شب بو (درجه ۱ و ۲) ۸ تا ۱۰ هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد. افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی در بازار گل و گیاه تزئینی خواهیم داشت. اما افزایش قیمت بعد از روز مادر به قیمت قبل خود برمی‌گردد.

کاندیدا‌هایی که شام و ناهار و آجیل و مرغ و برنج می‌دهند

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: درحالی که هنوز زمان قانونی تبلیغات کاندیدا‌های مجلس فرا نرسیده، این روز‌ها عده‌ای از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی استان اردبیل بشدت مشغول دادن ناهار و شام و توزیع اقلام از قبیل: گوشت، مرغ، برنج، ماکارونی، آجیل، رب گوجه‌فرنگی و... بین مردم برخی روستا‌ها و مناطق محروم شهر‌ها و دادن هدایا و سکه به برخی افراد بانفوذ و بعضی اعضای اصناف مختلف و شرکت‌های تعاونی هستند.

نرخ عوارض قطعه اول آزاد راه تهران-شمال چند؟

خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: نرخ عوارض مشخص شده و پیشنهاد آزادراه تهران-شمال بر اساس برابر هزینه‌ها بوده، اما با توجه به آنکه این آزادراه با هماهنگی بنیاد مستضعفان و دولت ساخته شده در تلاش هستیم نرخی برای این مسیر تعیین کنیم تا فشار چندانی به مردم و مسافران برای تردد از این آزاد راه ایجاد نشود. قرار است از ساعت ۱۲ تا ساعت ۱۴ امروز به مدت ۲ ساعت از فاز یک آزادراه واقع در اتوبان همت تا شهرستانک بهره برداری شود. حدود ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای ساخت این قطعه هزینه شده که اگر این هزینه‌ها با نرخ‌های امروز انجام می‌شد به ۱۰ هزار میلیارد تومان می‌رسید. شنیده‌ها حاکی از آن است نرخ عوارض این قطعه زیر ۵۰ هزار تومان تعیین شده است
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار