نماینده ولی فقیه در آذرباجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: با گذشت چند ماه از افتتاح خط آهن میانه – بستان آباد که مسیر تهران به تبریز راه کوتاه می کند، هنوز این ریل قطار ندارد و ضرورت ایجاد آن موضوعی ضروری است.
کد خبر: ۸۲۲۷۳۶
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳ 14 February 2020

 به گزارش تابناک تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در دیدار دکتر واعظی رئیس دفتر ریاست جمهوری کشورمان با تاکید بر تکمیل خط آهن تبریز – میانه و تسریع در احداث ایستگاه خاوران تا پایان سال آینده، گفت: همزمان با سومین سفر ریاست محترم جمهوری به آذربایجان شرقی، خط آهن میانه به بستان آباد که مطالبه چندین ساله مردم استان بود به بهره برداری رسید اما مسافرگیری قطار این ریل به سمت تهران و بالعکس هنوز عملیاتی نشده است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه کاهش زمان سفر از تبریز به تهران یکی از مزیت های این خط ریلی است، گفت: در حال حاضر مسافران ایستگاه بستان آباد برای سفر به تهران باید هزینه سفر به مشهد را متحمل شوند و این خط تنها به مسافران خراسان رضوی بلیط فروشی میکند. وی با یادآوری اینکه براساس وعده دکتر روحانی فاصله ۴۴ کیلومتری ایستگاه بستان‌آباد تا ایستگاه خاوران تا پایان سال آینده تکمیل شود، گفت: ایجاد قطار در خط آهن بستان آباد – تهران مطالبه عمومی و موضوعی بسیار ضروری است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه اشاره به افتتاح خط متروی تبریز تا خیابان لاله گفت: استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی خصوصاً قطار شهری برای مردم بسیار مهم است، بطوریکه تعطیلی مترو در روز راهپیمایی ۲۲ بهمن نارضایتی عمومی را در پی داشت.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه تعطیلی مترو در روز راهپیمایی با نظر شورای تامین تبریز بود، ادامه داد: در طول چند سال اخیر توجه ویژه ای به مترو تبریز از سوی شهرداری و شورای شهر تبریز شده است و تکمیل فازهای نهایی این پروژه هم مطالبه مردم است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به همدلی و صمیمیت بین مسئولان استان، گفت: همدلی و همبستگی بین مسئولان استان تنها در پروژه های دولتی اثر خود را ظاهر نمی کند، ما در سال جاری در ۶ ماهه اول ۸۰ درصد رشد پرداخت زکات داشتیم که در سطح کشور نمونه است. وی ادامه داد: در رمضان سال گذشته ۲.۵ برابر برای آزاد سازی زندانیان غیر عمد به ستاد دیه کمک کردند، که این نشان می دهد مردم خودشان پای کار هستند و بدون کمک های دولتی می توانند مشکلات را حل کنند.

امام جمعه تبریز گفت: در قضایای اخیر مردم تبریز چند ساعت پس از شهادت سردار سلیمانی همه به خیابان ها آمدند و در راهپیمایی ۲۲ بهمن نیز با وجود بارش شدید برف همه آمدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار