شهردار تبریز:
شهردار تبریز با بیان اینکه صرفه جویی و جلوگیری از ریخت و پاش ها جزو مزایای دوره فعلی مدیریت شهری بوده است، گفت: هم اکنون بیش از یک هزار میلیارد تومان از دستگاه های دولتی طلب داریم که این رقم بدون در نظر گرفتن طلب از پالایشگاه و پتروشیمی است.
کد خبر: ۸۲۳۶۸۳
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۴ 17 February 2020

ایرج شهین باهر در یکصد و شصت و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تبریز اظهار کرد: شهرداری ها علاقه دارند که بودجه جاری شان متورم باشد و دستشان برای حوزه های جاری باز باشد تا راحت تر هزینه کنند اما در دوره فعلی شهرداری تبریز صرفه جویی و جلوگیری از ریخت و پاش ها جزو اولویت های مدیریت شهری بوده است

او ادامه داد: در بخش اوراق مشارکت، سهم دولت 50درصد است و ما از محل مطالبات دولت، سهم خود را می گیریم. در این حوزه تلاش زیاد، باعث کسب نوعی درآمد می شود.

شهردار تبریز عنوان کرد: ۵۰ درصد بقیه اوراق را که شهرداری پرداخت می کند نیز نوعی درآمد است، چون شهرداری باید درآمد کسب کند تا در طول سال این ۵۰ درصد را پرداخت کند.

او افزود: پرداخت بدهی های شهرداری در دو سال اخیر، جزو افتخارات شورای پنجم است. ما اقساط و بدهی های دوره گذشته را پرداخت می کنیم و تاکنون چند میلیاردتومان پرداخت کرده ایم و به عنوان درآمد، پیگیر مطالبات شهرداری هستیم.

ایرج شهین باهر گفت: بعضی از دستگاه ها توان پرداخت بدهی های خود به شهرداری را ندارند و ما مثلا بجای اینکه پول آسفالت را بگیریم، تهاتر کرده ایم که این مورد نیز درآمد محسوب می شود. هم اکنون ما بیش از یک هزار میلیارد تومان از دستگاه های دولتی طلب داریم که این رقم غیر از طلب از پالایشگاه و پتروشیمی است.

او با بیان اینکه پرداخت اقساط وام نقطه قوت شهرداری است، ادامه داد: ما این شهر را با کلی بدهی تحویل گرفته ایم. سال قبل از بودجه جاری، بدهی های گذشته را پرداخت کرده ایم و همچنین اقساط اغلب پروژه های قبلی که از طریق وام اجرا شده بود را در این دوره پرداخت می کنیم.

شهردار تبریز با اشاره به اینکه بعضی سازمان های شهرداری از جمله آتش نشانی، فرهنگی و اتوبوسرانی خصیصه عمرانی ندارند، گفت: چیزی که ما در موضوع بودجه ۹۹ به آن توجه کرده ایم، بستن بودجه واقعی بوده است. تلاش ما در شهرداری و کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر، بستن یک بودجه واقعی برای سال ۹۹ است و خروجی بودجه ۹۸ نیز نشان داد که در هشت سال گذشته تا این اندازه تحقق بودجه وجود نداشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار