رصد‌خانه «تابناک»؛ خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند کدخدایی خطاب به روحانی: غیر رقابتی بودن ۴۴ حوزه، دقیق نیست / هشدار کنایه آمیز و معنادار آشنا درباره قهر با صندوق انتخابات / رسایی گُر گرفت و سوزاند؛ نامه‌ای تند به قالیباف و حداد و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۸۲۴۴۱۲
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۷ 20 February 2020
 

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

دلیل کاندیداتوری آیت الله یزدی برای مجلس خبرگان از زبان خودش

آیت الله یزدی دلیلش را برای کاندیداتوری مجلس خبرگان اصرار بقیه دانست. اعضای هیات رییسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم به همراه اعضای کمیسیون سیاسی با آیت الله یزدی رییس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دفتر جامعه مدرسین دیدار کردند. آیت الله یزدی در این دیدار تصریح کرد، بنده نمی‌خواستم در انتخابات مجلس خبرگان شرکت کنم. اما جامعه مدرسین و دوستان اصرار کردند که در نهایت من نیز احساس وظیفه کردم و در این دوره شرکت کردم.

کدخدایی خطاب به روحانی: غیر رقابتی بودن ۴۴ حوزه، دقیق نیست

سخنگوی شورای نگهبان در واکنش به اظهارات رئیس جمهور در نشست خبری اخیر گفت: آمار غیر رقابتی بودن ۴۴ حوزه خیلی دقیق نیست، چون عزیزان این آمار را بر اساس گروه‌ها اعلام کرده‌اند، حال اینکه در همان حوزه‌ها مستقلین هم حضور دارند که می توانند موجب رقابت باشند لذا آن گزارش غیر رقابتی بودن ۴۴ حوزه، دقیق نیست.

رئیس دولت اصلاحات از چه لیستی حمایت می‌کند؟

رئیس ستاد انتخاباتی ائتلاف اصلاح طلبان گفت: رئیس دولت اصلاحات از هیچ لیستی حمایت نمی‌کند، ولی مردم را به شرکت در انتخابات دعوت کرده است. فرج کمیجانی رئیس ستاد انتخاباتی ائتلاف اصلاح طلبان در نشست خبری صبح امروز که در خبرگزاری فارس برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: اصلاح طلبان از یک سال پیش برای برگزاری انتخابات باشکوه وارد کار شدند و برنامه کاملی را تهیه کردند، اما بعد از اعلام نتایج صلاحیت‌ها ۲۱ حزب اصلاح طلب یک نفر هم در کل کشور نامزد نداشتند، بنابراین شورای عالی تصمیم گرفت نظر قبلی خود مبنی بر ارائه لیست در سراسر کشور را تغییر دهد. او افزود: در هر حال ۸ حزب اصلاح طلب که نامزد‌های تایید صلاحیت شده داشتند برای معرفی نامزد‌ها به مردم ائتلاف جدیدی را شکل دادند و یک برنامه کاملی برای مجلس آینده ارائه شد که روز گذشته منتشر شد.

واکنش جهانگیری به نامه متهم محیط زیستی

معاون اول رئیس جمهور در پاسخ به پرسشی درباره نامه منتشره از سوی یکی از متهمان محیط زیستی و ادعای او مبنی بر انجام برخورد‌هایی بر خلاف عرف با او در روند بازجویی گفت: من این نامه را ندیدم و در جریان موضوع آن نیستم، روز یکشنبه حتما در دولت مطرح می‌کنیم. اگر لازم باشد در دولت افرادی را مامور می‌کنیم تا با رئیس قوه قضائیه گفتگو کنند.

هشدار کنایه آمیز و معنادار آشنا درباره قهر با صندوق انتخابات

حسام الدین آشنا، مشاور رئیس جمهور در کانال تلگرامی خود نوشت: قهر با صندوق قهر با دولت یا شورای نگهبان نیست بلکه در عمل یعنی؛

افزایش تحریم و فشار حداکثری
افزایش احتمال هجوم نظامی
افزایش عملیات تخریبی منافقین
افزایش بودجه رسانه‌های مزدور
کاهش تاب‌آوری ملی
کاهش قدرت چانه‌زنی سیاسی
نباید دشمن شاد شویم!

رسایی گُر گرفت و سوزاند؛ نامه‌ای تند به قالیباف و حداد

پس از انتشار لیست ائتلافی بین جبهه پایداری و شورای ائتلاف نیرو‌های انقلابی، این لیست با واکنش‌های منفی زیادی روبه رو شد، حمید رسایی عضو جبهه پایداری در توئیتر خود نوشت: «آقایان در حال فشار به کاندیدا‌های مستقلند تا انصراف دهند. به خاطر وحدت! من که از ابتدا به دین سیاسی شما کافر بودم.» وی همچنین در ادامه افزود: «آقایان اول پاسخ دهند: داماد یکی از اعضای ائتلاف در لیست نهایی است، سابقه اجرایی و سیاسی وفرهنگی وی چیست؟ آقای اکبری تالارپشتی کیست؟ این افراد در بزنگاه‌ها کجا بودند؟» نماینده مجلس نهم در نامه سر گشاده به حدادعادل و قالیباف نسبت به لیست ارائه شده آن‌ها واکنش نشان داد و نوشت: چرا چند هفته بر صورت هم پنچه کشیدید و چرا جدا شده بودید و چرا الان وحدت کردید؟

دلایل هاشمی‌طبا برای شرکت در انتخابات

مصطفی ‌هاشمی‌طبا، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در گفت‌وگو با پارسینه اظهار داشت: انتخابات مهمترین آزمون دموکراسی و مردمسالاری و نشان دهنده ضریب اثرگذاری ملت در تعیین سرنوشت شان است. وی افزود: انتخابات دوم اسفند به جهات مختلف اهمیت دارد بر همین اساس باید شرایط را به نحوی مدیریت کرد تا فضا برای افراد کاردان و کارنامه‌دار فراهم شود تا بتوانند با درایت‌شان مشکلات کشور و مردم را یکی پس از دیگری حل کنند. کاندیدای دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری در ادامه سخنانش گفت: دقیقا به همین دلیل مردم باید در انتخابات شرکت کنند تا خیرالموجودین بتوانند با رفتن به مجلس فعالیت‌های تاثیرگذاری در راستای اداره کشور داشته باشند. پس باید گفت: به جای سیاست حذفی، باید تلاش شود امور به دست صالحان و کاردانان بیفتد. این سیاستمدار اصلاح طلب تصریح کرد: انتخابات مهمترین اتفاق است و نشانه بارز اینکه نظام جمهوری اسلامی بر اساس مردم‌سالاری اداره می‌شود. انقلاب ما انقلابی بود که به رویارویی با سلطه و تمامیت‌خواهی رفت و به همین دلیل، باید همه دقت کنیم تا کاری نکنیم وجهه مردم‌سالاری نظام حتی خدشه‌ای کوچک بردارد.

او همچنین با اشاره به اهمیت جایگاه مجلس تصریح کرد: مجلس اگر با حضور نیرو‌های متخصص و متعهد تشکیل شود و نمایندگانش قدرت تشخیص بالایی داشته باشند، می‌تواند در شرایط سخت و پر مشکلِ کنونی فضا را ترمیم کند و با مانع‌های فعلی انتظارات مردم را برآورده کنند. اما اگر مجلس به دست کسانی بیفتد که تمرکزشان، توجه نشان دادن به مصالح سیاسی و جناحی است و به راحتی مصلحت عمومی را نادیده می‌گیرند، آن وقت باید گفت: به استقبال بحرانی خواهیم رفت که مسیر عبور از آن صعب‌العبور خواهد بود. مصطفی‌ هاشمی‌طبا در پایان صحبت‌هایش گفت‌: امیدوارم انتخابات دوم اسفند در فضایی آرام برگزار شود و مجلسی تشکیل شود که برای نظام کارایی لازم را داشته باشد.

پیش‌بینی رئیس صداوسیما از مجلس آینده

رئیس سازمان صدا و سیما افزود: مجلس آینده باید بتواند در رشد اقتصادی و پیشرفت کشور تأثیرگذار باشد. امیدوارم دوم اسفند (جمعه پیش روی و زمان برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی) روزی فرخنده، مبارک و باخیر و برکت برای ملت ایران باشد. وی در پایان به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه برخی معتقدند صداوسیما از یک جریان خاص حمایت می‌کند به پاسخ کوتاه خیر اکتفا کرد.

افشاگری یامین‌پور درباره حذفش از لیست شورای ائتلاف

فعال رسانه‌ایی اصولگرا به وحدت بین شورای ائتلاف و جبهه پایداری واکنش نشان داد. وحید یامین پور، فعال رسانه‌ای اصولگرا، در واکنش به وحدت شورای ائتلاف و جبهه پایداری در توئیتی خطاب به محصولی نوشت: آنچه از مواضع پایداری در جلسه دیروز شنیدم، باورنکردنی بود. آقای محصولی! به خاطر یک جمله که در حمایت از وحدت و آقای قالیباف گفتم، اسم بنده را از لیست وحدت خط زدید! فقط برای مقابله با انحصار طلبی و باندبازی شما انصراف نمی‌دهم. رای من: لیست وحدت منهای سه نفر از سهمیه پایداری.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار