یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی صبح امروز از ساعت ۸ صبح همزمان در سراسر کشور و استان آذربایجان شرقی آغاز شد.
کد خبر: ۸۲۴۶۳۷
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۲ 21 February 2020

به گزارش تابناک تبریز، یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی صبح امروز(جمعه 2 اسفندماه 98) از ساعت 8 صبح در 208 حوزه انتخابیه سراسر کشور آغاز شد.

به گفته جمال عرف رئیس ستاد انتخابات کشور، 55 هزار شعبه اخذ رای آماده استقبال از هموطنان برای رای دادن است. از مجموع 208 حوزه انتخابیه در سراسر کشور تعداد 174 حوزه دارای 1 نماینده، 21 حوزه 2 نماینده، 8 حوزه 3 نماینده، یک حوزه 4 نماینده، 2 حوزه 5 نماینده، 1 حوزه 6 نماینده و 1 حوزه هم 30 نماینده خواهد بود. 5 حوزه انتخابیه نیز به نمایندگان اقلیت‌های دینی در مجلس یازدهم اختصاص دارد.

واجدان شرایط شرکت در این انتخابات، 57 میلیون و 918 هزار نفر هستند که 2 میلیون و 931 هزار نفر رأی اولی محسوب می‌شوند. کسانی که دوم اسفند 1380 و قبل از آن به دنیا آمده اند، می‌توانند در این انتخابات شرکت کنند.

گزارش لحظه به لحظه تابناک تبریز از اخبار انتخابات در تهران و سایر نقاط کشور بخوانید:

8:06 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در دقایق اولیه رای‌گیری رای خود را در حسینیه امام خمینی به صندوق 110 انداختند.

 

امام جمعه تبریز رای خود را به صندوق انداخت

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی دقایقی قبل با حضور در مسجد رادمردان خیابان آیت الله طالقانی تبریز، رای خود را به صندوق انداخت.

وی در گفت‌وگو با خبرنگاران، این روز را جشن ملی عنوان کرد و گفت: عزیزانی که تا این لحظه نتوانسته‌اند در انتخابات حضور یابند، این ساعات را غنیمت شمارند و به لحظات آخر موکول نکنند.​​​​​

انتخابات مجلس 11 ,

فرمانده سپاه ‌آذربایجان شرقی ‌رای خود را به صندوق انداخت‌

‌سردار عابدین خرم فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان شرقی دقایقی قبل با حضور در مسجد آیت الله انگجی رای خود را به صندوق انداخت.

وی در گفت‌وگو با خبرنگاران، رای مردم را نمادی از "مردم سالاری دینی" دانست و گفت: مشارکت مردم تضمین کننده امنیت ملی است.

فرمانده سپاه عاشورا تصریح کرد: به عنوان خادم و سرباز کوچک نظام از مردم عزیز می‌خواهم که بدون توجه به تبلیغات وسیع دشمن علیه کشورمان، با حضور خود مهرابطال بر آنها زده و مهر تایید بر نظام بزنند.

استاندار آذربایجان شرقی رای خود را به صندوق انداخت

‌محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی دقایقی قبل با حضور در مسجد آیت الله انگجی رای خود را به صندوق انداخت.

وی که در دقایق ابتدایی رای‌گیری در حوزه اخذ رای حضور یافت، با ستودن شکوه حضور مردم در ساعات اولیه انتخابات گفت: این حضور ضامن امنیت ملی و توسعه کشور است.

 آذربایجان شرقی 19 کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد که 24 نفر برای هر کرسی رقابت خواهند کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :