در روز لغو مسابقه سپاهان و پرسپولیس، تیم هفته بیستم با حضور دو استقلالی، دو تراکتوری و بازیکنانی از دیگر تیم ها تشکیل شده است.
کد خبر: ۸۲۵۷۴۲
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴ 24 February 2020

به گزارش تابناک تبریز، هفته بیستم لیگ برتر ایران در حالی به پایان رسید که مسابقه حساس این هفته برگزار نشد اما دیگر مسابقات از جذابیت زیادی برخوردار بودند. تراکتوری ها روند خوب خود را ادامه دادند و استقلال نیز یک پیروزی بزرگ به دست آورد. شاهین خود را از قعر جدول جدا کرد و شهرخودرو بازی باخته را به پیروزی تغییر داد تا مدعی بماند.

 تیم منتخب هفته بیستم لیگ برتر به نقل از ورزش 3 را مرور می‌کنیم:

دروازه بان:

 ماکسیما (شاهین بوشهر):

 ماکسیما دروازه بان شاهین شهرداری بوشهر نه فقط در بازی با ماشین سازی بلکه از روزی که به اردوی این تیم ملحق شده ارایه گر بازی های خوبی بوده و یکی از ارکان موفقیت شاهین شهرداری بوشهر در هفته های اخیر بوده است. بعد از گل دوم شاهین شهرداری بوشهر در بازی با ماشین سازی تیم میهمان حملات گسترده و متعددی را روی دروازه شاهین شهرداری بوشهر تدارک دید. چه در نیمه ی اول و چه در نیمه ی دوم اما سیوهای خوب ماکسیما خیلی از حملات ماشین سازی را خنثی کرد و در این حملات تنها یک بار دروازه شاهین باز شد و در ادامه این تیم گل سوم را به ثمر رساند تا خیالش از بابت پیروزی راحت شود. ماکسیما با روندی که در شاهین شهرداری بوشهر در پیش گرفته به طور حتم در آینده به تیم های بزرگ ملحق خواهد شد.

 
مدافعان:

 

مهدی تیکدری (تراکتور):

 

دو تراکتوری در تیم منتخب هفته بیستم لیگ برتر
 

پدیده این فصل تراکتور در پست جدید خود نیز عملکرد بسیار خوبی داشت. او که در مس کرمان هافبک هجومی بود، با نظر مصطفی دنیزلی به پست دفاع راست انتقال پیدا کرد و حالا با تصمیم الهامی در پست دفاع چپ بازی می‌کند. وی در دیدار با سایپا دو پاس گل داد تا تاثیر مستقیمی در پیروزی 3-1 مقابل سایپا ایفا کند. ستاره شماره 70 تیم تراکتور با این که دقایق زیادی را در زمین حریف بود اما نرخ 88 درصد پاس صحیح را به ثبت رساند و در کنار کنش های دفاعی، دو دریبل موفق داشت تا در پست دفاع چپ نیز روز درخشانی را پشت سر بگذارد.

 محمد دانشگر (استقلال):

 پس از پایان دیدار استقلال در مقابل الاهلی به دلیل حضورش در منطقه آفساید باعث شد تا گل استقلال در آخرین دقیقه بازی نادیده گرفته شود و همین کافی بود تا محمد دانشگر هفته سختی را پشت سر بگذارد. اما درسریعترین زمان ممکن با بازی خوبش مقابل ذوب آهن برگشت و نقش مهمی درپیروزی استقلال در مقابل ذوب آهن ایفا کرد. ان هم در شرایطی که بازی استقلال چنگی به دل نزد. دانشگر علاوه بر بازی کم اشتباه در خط دفاعی زننده اولین گل استقلال هم بود. گلی که در اثر ریباند ضربه سر چشمی به ثمر رساند. او این روزها جایگاهی ثابت در ترکیب استقلال به دست آورده است و با ارائه عملکرد خویش هم در خط دفاع هم در فاز هجومی یکی از مهره های موثر در تیم فرهاد مجیدی به شمار می آید. دانشگر پس از بازی بر خلاف دیدار استقلال در مقابل نماینده عربستان با توجه به عملکرد قابل قبولش بسیار راضی و خوشحال به نظر می رسید چرا که به قولش به هواداران استقلال عمل کرده بود.

 محمدحسین مرادمند (شهرخودرو):

 

این اولین بار نبود که محمد حسین مرادمند در ثانیه های پایانی بازی ورق را به سود شهر خودرو برمی گرداند. او فرشته ی نجات تیم شهر خودرو در ثانیه های پایانی بازی است و گویی با علم به گلزنی در ثانیه های پایانی بازی وارد محوطه ی جریمه حریف می شود و به این موضوع مهم ایمان دارد. مدافع پیش تاخته شهر خوردو در بازی با مسجد سلیمان یک بار دیگر گلزنی خود در ثانیه های پایانی را تکرار کرد تا شهر خودرو به سه امتیاز شیرین دست یابد. سه امتیازی که برای این تیم از نان شب واجب تر بود. با توجه به دو باخت در بازی های لیگ قهرمانان آسیا شهر خودرو به سه امتیاز این بازی خیلی نیاز داشت که در نهایت به آن دست پیدا کرد. بدون شک حالا شهر خودرو با امیدواری بیشتری لیگ برتر را دنبال می کند. ضمن اینکه این پیروزی برای لیگ قهرمانان آسیا هم می تواند روحیه آور باشد.

 


هافبک ها:

 

احمد زنده روح (گل گهر سیرجان):

 

با هفت گل زده به عنوان یکی از بهترین های نیم فصل اول لیگ برتر از ماشین سازی به گل گهر پیوست و خیلی زود تبدیل به یکی از مهره های اصلی تیم مجید جلالی شد. او در 4 بازی گل گهر بازیکنی ثابت بوده است. او با وجود بازی در پست هافبک وسط و دفاعی اما بازیکنی خلاق با پاس ها و ضربات ایستگاهی خوب هم هست و توانست روی همین توانایی در پیروزی تیمش در بازی خارج از خانه تاثیرگذار باشد. او در بازی برابر صنعت نفت آبادان روی یک ضربه ایستگاهی یک پاس گل به یونس شاکری داد.

 مسعود ریگی (استقلال):

 

هافبک بی ادعای استقلال در مسابقه دیروز مقابل ذوب آهن نقش زیادی در پیروزی تیمش داشت. در روزی که استقلال چندان خوب بازی نکرد اما به 3 امتیاز رسید، ریگی یکی از بازیکنانی بود که در میانه میدان با دوندگی خوب توانست موثر واقع شود. او در نقش یک پاسور برای مهاجمان موفق عمل کرد و چند حمله استقلال پی ریزی اولیه اش با ریگی بود. این هافبک که ساده بازی می کند در توپ گیری نیز موفق عمل کرد و توانست در کل روز خوبی را پشت سر بگذارد. بی تردید ریگی با همین توانایی های فنی توانسته نظر مجیدی را برای حضور در ترکیب ثابت آبی ها جلب کند.

 

 

آیاندا پاتوسی (فولاد):

 

اگرچه هافبک آفریقایی فولاد در مسابقه اخیر با پیکان در نیمه دوم از زمین بازی بیرون رفت اما تا زمانی که در ترکیب تیم جواد نکونام حضور داشت عملکرد موفقی داشت. پاتوسی از زمانی که به فولاد پیوسته این تیم در خط هافبک قدرت بیشتری پیدا کرده و با حرکات تکنیکی که از او شاهد هستیم فولاد در حمله به دروازه حریفان موفق تر عمل می کند. پاتوسی مقابل پیکان هم با دوندگی بالا و البته موقعیت سازی برای خود و هم تیمی هایش توانست چند بار دروازه حریف را با خطر مواجه کند. او گل اول فولاد را نیز به ثمر رساند تا نقش موثری در کسب امتیاز بازی بیرون از خانه برای نماینده خوزستان ایفا کند.

 

 

اشکان دژاگه (تراکتور):

 

اشکان دژاگه قطعا بهترین بازیکن بازی تیمش مقابل سایپا محسوب می شود. کاپیتان تیم ملی که در این مسابقع نیز بازوبند کاپیتانی تراکتوری ها را به بازو بسته بود علاوه بر اینکه خیلی زود توانست با شوتی دیدنی دروازه حریف را باز کند و بازی را به تساوی بکشاند در ادامه با پاس هوشمندانه خود باعث به ثمر رسیدن سومین گل تبریزی ها نیز شد. دژاگه در دیدار مقابل سایپا به خوبی توانست سرعت تراکتوری ها را در دفاع و حمله را در دست بگیرد و با حرکات خود میانه میدان را به طور کامل در اختیار بگیرد. با حضور دژاگه، حاج صفی و شجاعی در تراکتور فصل نوزدهم، قطعا این تیم به مراتب تجربه‌بیشتری خواهد داشت و امید زیادی دارد تا باتوجه به برنامه فشرده تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا بتواند خود را به صدر جدول برساند.

 فرشاد احمدزاده(فولادخوزستان):

 احمدزاده که در آخرین دقایق فصل نقل و انتقالات به فولاد پیوست، در این چند بازی عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته است. او در همان بازی نخست برابر سپاهان با جنگندگی خود نشان داد که نکونام بی خود و بی جهت وی را به تیمش اضافه نکرده است. احمدزاده که زوج خوبی در سمت راست فولاد با فرزاد جعفری ساخته است، در دیدار با پیکان نیز عالی کار کرد. او روی گل اول تیمش توسط پاتوسی نقش اساسی داشت و البته یک پاس گل نیز به شیمبا داد که توسط داور آفساید تشخیص داده شد. قطعا ادامه درخشش وی می‌تواند نوید این را بدهد که فولاد در بازی‌های آتی با کسب نتایج درخشان به فکر سهمیه آسیایی نیز باشد.

 


مهاجمان:

 

حسین مالکی(شاهین بوشهر):

 

دقیقه 25 دیدار با ماشین‌سازی، اشتباه دوسانتوس باعث شد تا حسین مالکی یک توپ‌ربایی انجام بدهد و در حالت تک به تک قرار بگیرد، او اما در این حالت به جای اینکه شانس خود را امتحان کند با یک پاس ساده، میلاد صارمی را روبه‌روی دروازه خالی قرار داد تا او با یک ضربه راحت دروازه تیم ماشین‌سازی را باز کند. او در دقیقه 35 نیز با یک سانتر دقیق اسماعیل شریفات را در موقعیت فوق‌العاده قرار داد تا این بازیکن رامشیری پس از یک کنترل مناسب با ضربه‌ای دقیق دروازه حامد لک را برای دومین بار به سود بندرنشینان باز شود، دیداری که در نهایت به سود بوشهری‌ها به پایان رسید. مالکی با هشت گل، سه پاس گل و کسب دو پنالتی یکی از بازیکنان برتر این فصل شاهین بوشهر بوده که حضورش تاثیر زیادی در روند تیمی شاهین داشته است.

 

 

یونس شاکری (گل‌گهر سیرجان):

 

نکته مهم درباره برد گل گهر سیرجان برابر صنعت نفت آبادان درخشش خریدهای جدید این تیم قود. هر دو گل تیم گل گهر با دو ضربه یونس شاکری به ثمر رسید؛ بازیکنی که در نقل و انتقالات نیم فصل راهی سیرجان شد. جالب تر اینکه شاکری حالا سومین و چهارمین گل خود را در چهارمین بازی برای گل گهر به ثمر رسانده و روزهای بسیار خوبی را زیر نظر مجید جلالی تجربه می کند. در هفته های قبل هم احمد موسوی با پاس گل و گادوین منشا با گلزنی، برای گل گهر موثر ظاهر شده بودند و در کنار شاکری، خریدهای مفید تیم گل گهر لقب گرفته بودند که امروز با گلزنی شاکری و پاس گل زنده روح، اثرگذاری این خریدها بیشتر از قبل شد. شاکری با تجربه با حضور در سیرجان به کورس آقای گلی نیز برگشته و با هفت گل امید برای کسب بهترین گلزن فصل را دارد، او یکی از اصلی‌ترین عوامل تیم جلالی برای فرار از سقوط خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار