فرماندار شهرستان تبریز از فرصت 24 ساعته به نیروگاه حرارتی تبریز خبر داد و گفت: طرح زوج و فرد در روزهای پایانی سال علاوه بر محدوده مرکزی تبریز از درب منازل انجام میشود.
کد خبر: ۸۲۶۱۸۶
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۲ 25 February 2020

بهروز مهدوی امروز در نشست امروز کارگروه کاهش آلودگی هوای تبریز که با حضور مدیران کل ستاد بحران، محیط زیست، پالایشگاه، هواشناسی استان و مدیران شهرستانی برگزار شد، اظهار داشت: با تصویب اعضای کارگروه کاهش آلودگی هوای تبریز مقرر شد ظرف مدت ۲۴ ساعت نیروگاه حرارتی تبریز مازوت را از گردش خارج و سوخت گاز را جایگزین کند.

وی افزود: طرح زوج و فرد در روزهای پایانی سال علاوه بر محدوده مرکزی تبریز از درب منازل و به صورت ارشادی و آزمایشی اعمال شود.

مهدوی گفت: برای کاهش آلودگی هوای شهری، اجرای طرح LEZ بین دو اتوبان پاسداران و شهید کسایی بصورت کامل رینگ شود و ناوگان حمل و نقل عمومی شهری ساماندهی و بحث کنترل و تعویض کاتالیست های سواری های شخصی پیگیری شود.

فرماندار تبریز ادامه داد: مسائل فرهنگ سازی مصرف بهینه سوخت در بحث کاهش آلودگی هوا تاثیر گذار خواهد بود و این امر از طریق رسانه های جمعی باید جدی گرفته شود و ادارات شهرستان نسبت به کاهش۵۰ درصدی مصرف برق و گاز اقدام و همکاری کنند.

وی خاطرنشان کرد: براساس مصوبه این کارگروه حفاظت محیط زیست بر همه مصوبات نظارت و گزارش روزانه را به مسئولان استانی و شهرستانی ارائه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار