سرپرست سازمان آرامستان های شهرداری تبریز اعلام کرد: در اجرای دستور اخیر مقام معظم رهبری در خصوص رعایت حداقل واجب در مورد دفن متوفیان مسلمان، این سازمان در عرض 48 ساعت نسبت به راه اندازی غسالخانه ویژه متوفیان کرونا در وادی رحمت تبریز اقدام کرد.
کد خبر: ۸۲۹۷۶۵
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳ 09 March 2020

به گزارش تابناک تبریز، سرپرست سازمان آرامستان های شهرداری تبریز اعلام کرد: در اجرای دستور اخیر مقام معظم رهبری در خصوص رعایت حداقل واجب در مورد دفن متوفیان مسلمان، این سازمان در عرض 48 ساعت نسبت به راه اندازی غسالخانه ویژه متوفیان کرونا در وادی رحمت تبریز اقدام کرد.

فرخ جلالی در این خصوص یادآور شد: مقام معظم رهبری در پاسخ به استفتائی درباره انجام غسل و کفن بر میتی که براثر ویروس کرونا فوت کرده، فرمودند که مجرد ابتلای به این بیماری، موجب سقوط احکام واجب مربوط به میت نمی‌شود و باید حداقل واجب در مورد غسل، حنوط، کفن، نماز میت و دفن انجام گیرد.

وی ادامه داد: برای اجرای این دستور، رفع دغدغه خانواده‌های محترم متوفیان و نیز رعایت بالاترین اصول بهداشتی، غسالخانه ویژه‌ای برای تغسیل متوفیان کرونا در وادی رحمت تبریز راه اندازی و آموزش‌ها و تجهیزات لازم برای پرسنل واحد تغسیل و تدفین نیز فراهم شد.

وی افزود: غسل اموات بیماری‌های واگیردار ویروسی مانند کرونا با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی انجام شده و از مواد ضدعفونی لازم برای جلوگیری از خطرات احتمالی، استفاده می‌شود.

جلالی با اشاره به انتشار برخی تصاویر منتسب به تدفین متوفیان کرونایی در نقاط مختلف کشور تشریح کرد: برخی رفتارهای انجام شده موجب تکدر خاطرات بازماندگان متوفیان شده، از این‌رو این سازمان تمام تلاش خود را برای حفظ کرامت انسانی و دینی شهروندان در تبریز به کار خواهد بست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که کارگروه ویژه مقابله با کرونا از ابتدای اسفند در این مجموعه تشکیل شده است، یادآور شد: در پی شیوع ویروس کرونا و با هدف تامین سلامت و بهداشت شهروندان و پرسنل سازمانی، محوطه وادی رحمت همه روزه به طور مرتب با سموم ویژه ضدعفونی می‌شود.

وی همچنین ادامه داد: لباس، تجهیزات و مواد ضدعفونی لازم برای واحد تغسیل و تدفین متوفیان مبتلا به کرونا در تبریز تامین شده و از این بابت هیچ جای نگرانی وجود ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار