استاندار آذربایجان شرقی:
استاندار آذربایجان شرقی گفت: فعالیت های انجام یافته توسط اداره کل کمیته امداد خمینی(ره)، نقش بسیار موثری در فقرزدایی از جامعه داشته و این اقدامات باید پرقدرت‌تر از گذشته همچنان ادامه داشته باشد.
کد خبر: ۸۳۰۲۰۶
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۲ 11 March 2020

به گزارش تابناک تبریز، محمدرضا پورمحمدی در دیدار مدیران کمیته امداد امام خمینی(ره) استان با وی به مناسبت سالگرد تشکیل این نهاد انقلابی، به اندیشه عمیق بنیانگذار انقلاب اسلامی در تشکیل این نهاد و تعیین راهبرد چندین ساله کشور اشاره کرد و گفت: خوشبختانه اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) در استان، عملکرد بسیار مفید و موثری داشته و فعالیت های بسیار خوبی توسط این مجموعه در حال انجام است.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور و گسترش فقر ناشی از آن، گفت: باید سیاست های حمایتی موثری برای جلوگیری از گسترش فقر در جامعه، مطالعه، تدوین و تصویب شود و کمیته امداد می تواند در این زمینه نقش آفرینی کند.

پورمحمدی با بیان اینکه در آموزه های دینی ما به دستگیری از محرومان و مستضعفان، تاکید ویژه ای شده است، افزود: باید فرهنگ سازی برای تشویق هرچه بیشتر مردم و بخصوص خیران برای حضور پررنگ در کارهای خیر افزایش یابد.

استاندار آذربایجان شرقی از فعالیت های کمیته امداد امام خمینی(ره) در زمینه مسائل اجتماعی نیز قدردانی کرد و افزود: هزینه کردن در مسائل اجتماعی به منزله سرمایه گذاری برای آینده جامعه است؛ چرا که احداث هر مدرسه و یا هر مرکز فرهنگی دیگر از بروز مشکلات و ناهنجاری های اجتماعی در آینده جلوگیری می کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز در این دیدار مهم ترین اقدامات این نهاد در یک سال گذشته را تشریح کرد و گفت: مفهوم کمیته امداد نیازمند یک بازنگری اساسی است چرا که به عقیده برخی ها، کمیته امداد، صندوق صدقاتی بزرگ است در حالی که این مفهوم، تعریف صحیحی نیست.

محمد کلامی ادامه داد: فعالیت های ما منحصر به پرداخت مستمری به مددجویان نیست و در مسائلی همچون نشاط اجتماعی و امنیت جامعه نیز برنامه های مختلفی را اجرا می کنیم.

وی با بیان اینکه بیش از 75 هزار خانواده در سطح استان، تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند ادامه داد: با لحاظ چندخدمتی بودن برخی خانوارها این عدد به رقمی بالغ بر 110 هزار خانواده در سطح استان افزایش یافته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) در بخش دیگری از سخنان خود، برنامه ریزی برای اشتغال‌زایی و خودکفایی مددجویان را اصلی ترین اولویت این اداره کل در سال آتی قلمداد کرد و افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، با اجرای دهها طرح اشتغال‌زایی بیش از 9 هزار خانواده در سال 99 به صورت کامل، خودکفا می شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار