۷۹۳ نفر دیگر در ایتالیا بر اثر کرونا جان باختند، وزارت بهداشت ایتالیا شنبه اعلام کرد ظرف ۲۴ ساعت گذشته ۷۳۹ نفر دیگر بر اثر ابتلا به ویروس کرونای جدید جانشان را از دست داده‌اند.
کد خبر: ۸۳۳۰۰۰
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۵ 21 March 2020

به گزارش تابناک به نقل از فارس، ایتالیا امروز شنبه باز هم در شمار فوت بیماران مبتلا به «کووید-۱۹» در یک روز رکورد شکست.

منابع خبری گزارش داده‌اند ۷۹۳ نفر دیگر امروز در ایتالیا بر اثر ابتلا به ویروس «کرونای جدید» جان باخته‌اند تا تعداد فوت‌شدگان در کل به ۴۸۲۵ نفر افزایش پیدا کند.

وب‌سایت worldmeters.info که به صورت لحظه‌ای آمار موارد ابتلا به کرونا را رصد می‌کند گزارش داده تا به این لحظه ۲۹۷۴۵۵ نفر در سراسر دنیا به این ویروس مبتلا شده‌اند.

این گزارش همچنین حاکی است ۱۲۷۷۵ نفر در سراسر دنیا بر اثر بیماری «کووید-۱۹» جان باخته و ۹۴۸۵۴ نفر بهبود یافته‌اند.

ایتالیا امروز همچنین از شناسایی ۴۸۲۵ نفر دیگر از مبتلایان به «کووید-۱۹» خبر داده تا تعداد کل افراد مبتلا به این بیماری به ۵۳۵۷۸ نفر برسد.

 

ایتالیا از لحاظ شمار مبتلایان بعد از چین با ۸۱۰۰۸ مبتلا در رتبه دوم قرار دارد، اما از لحاظ تعداد فوتی‌ها از چین پیشی گرفته است. در چین ۳۲۵۵ نفر بر اثر این بیماری فوت کرده‌اند.

در میان کشور‌های اروپایی امروز اسپانیا و آلمان هم رقم بالایی از مبتلایان را گزارش دادند. در اسپانیا ۳۸۰۳ نفر به تازگی به این بیماری مبتلا شدند تا شمار کل مبتلایان به ۲۵۳۷۴ نفر برسد. ۲۸۵ نفر هم در این کشور جان باختند.

در آلمان ۲۰۰۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته مبتلا شدند و ۹ نفر جان باختند. مجموعاً ۲۱۸۵۴ نفر در آلمان به کووید-۱۹ مبتلا شده و ۹ نفر جانشان را از دست داده‌اند.

کرونای جدید یکی از ۷ نوع ویروس شناخته شده «کرونا» است که باعث ایجاد بیماری در انسان می‌شود. ۴ گونه از این نوع ویروس‌ها علائمی شبیه سرماخوردگی خفیف ایجاد می‌کنند و سه گونه دیگر باعث ایجاد بیماری‌های حاد تنفسی می‌شوند که در مواردی به مرگ منجر می‌شود.

سازمان جهانی بهداشت بعد از ابتلای بیش از ۱۲۱ هزار نفر در سراسر جهان به این بیماری آن را «همه‌گیر جهانی» اعلام کرد.

چین رسماً آمریکا را به حمله بیولوژیک با کرونا متهم کرده است.

دولت چین پنج‌شنبه گذشته از آمریکا خواسته بود در مورد سابقه ابتلا به بیماری «کووید-۱۹» بر اثر ویروس کرونای جدید در آمریکا و احتمال انتقال این ویروس به چین توسط ارتش آمریکا، شفاف‌سازی کند.

«ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت خارجه چین در این مورد در توییتر نوشت: «شروع [ابتلای]بیمار صفر (اولین مورد ابتلا) در ایالات متحده چه زمان بوده است؟ چه تعداد مبتلا شده‌اند؟ نام بیمارستان‌ها چیست؟»

وی افزود: «شاید این ارتش ایالات متحده بوده که این همه‌گیری را به "ووهان" برده است. شفاف باشید! داده‌های خود را علنی کنید! ایالات متحده به ما یک توضیح بدهکار است.»

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار