مدیریت درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته نتیجه تست ۶۸ نفر در استان آذربایجان شرقی مثبت اعلام شد و تعداد مبتلایان به یک هزار و ۵ نفر رسید.
کد خبر: ۸۳۳۶۷۷
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۷ 24 March 2020

به گزارش تابناک تبریز، روزبه رجایی، مدیریت درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز امشل در گفت‌وگوی خبری زنده با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: یک ماه از شیوع و ظهور کرونا در کشور می‌گذرد و متاسفانه هر روز شاهد افزایش تعداد مبتلایان در کشور و استان هستیم. 

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته نتیجه تست ۶۸ نفر  در استان آذربایجان شرقی مثبت اعلام شد و تعداد مبتلایان به یک هزار و ۵ نفر رسید.

دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: دیروز ۹۳۷ مورد مبتلای قطعی به کویید ۱۹ داشتیم که  امروز با افزایش ۶۸ مورد جدید به یک عدد  چهار رقمی رسید.

وی با اشاره بر اینکه همچنان از شیوع ویروس هراس داریم، گفت: باید به خاطر جان خود و خانواده و جامعه رعایت کنیم.

وی متذکر شد: تمام تلاش ما بر مقابله با تشدید ویروس است،  از این‌رو بهترین راه همان پیشگیری است که بهترین پیشگیری هم رعایت نکات بهداشت و عدم تجمع و ماندن در خانه است.

ویروس‌های کرونا (یا کروناویروس‌ها) خانواده‌ای از ویروس‌ها هستند که بیماری‌های مربوط به دستگاه تنفسی از سرماخوردگی معمولی گرفته تا برونشیت و عفونت مجاری تنفسی را منجر می‌شود.

ویروس کووید ۱۹، از طریق تنفس و تماس هم منتقل می‌شود و همین امر کنترل آن را دشوار کرده است. این ویروس، بیماری «سندرم زجر تنفسی حاد» یا ARDS را در فرد مبتلا ایجاد می‌کند، یک بیماری خطرناک و نارسایی دستگاه تنفسی است که با گسترش سریع التهاب و عفونت در ریه‌ها شروع می‌شود. در ادامه به‌دلیل پر شدن کیسه‌های هوایی شُش‌ها از مایع میان‌بافتی، اکسیژن کافی به فرد نمی‌رسد و در صورت عدم رسیدگی به‌موقع بیمار با خطر مرگ مواجه خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار