سخنان رهبر معظم انقلاب درباره منشاُ ویروس کرونا واکنش های بسیاری را برانگیخت . 

1- اولین نکته  آنکه برخی رسانه های امریکایی و انگلیسی و وابستگان به دربار شاهنشاهی ضمن تحریف سخنان رهبر انقلاب تلاش کردند  آمریکا را در این ماجرا تطهیر کنند.

رهبر انقلاب هرگز نگفتند آمریکا تولید کننده و توزیع کننده ویروس کروناست. بلکه فرمودند : « آمریکایی‌ها خودشان متهم به تولید این ویروس هستند البته نمی‌دانیم این اتهام چقدر صحت دارد اما با وجود این اتهام، کدام انسان عاقلی، کمک از این کشور را قبول می کند.»

این کلام دقیق رهبری است . اما آیا ایشان اولین کسی است که این موضوع را مطرح کرده است؟ خیر

پیش از این علاوه بر برخی دانشمندان و محققان  درباره نقش آمریکا در تولید و انتشار ویروسهای دستکاری شده ، سخنگوی وزارتخارجه چین در 26 اسفند رسما اعلام کرد:« این ویروس (کرونا)در سال 2015توسط آمریکا ساخته شده است .

«ژائو لی جیان»افزود: «شواهد نشان میدهد که این ویروس توسط سازمان سیا و ارتش آمریکا به ووهان چین آورده شده است. آمریکا یک توضیح به ما بدهکار است.»

 

این موضوع را بگذاریم در کنار جنگهای بیولوژیک که یک واقعیت بیرونی است و آزمایشگاههای آمریکا در نقاط مختلف که سالهاست بر آن متمرکز هستند و به دلیل خطرات احتمالی عمدتا در سایر کشورهاست تا خاک آمریکا .

آنچه درباره رابطه آمریکا و کرونا مطرح شده هرچند فراتر از یک فرضیه ساده و ابتدایی است اما همچنان نیازمند شواهد و مستندات بیشتری است .

در چنین شرایطی نه باید همه رفتارها را بر پایه  یک اتهام سامان داد و نه چشمها را بر روی یک احتمال و اتهام نه چندان ضعیف بست.

چرا که سابقه آمریکا در تولید سلاحهای بیولوژیک و دستکاری ژنتیک ویروسها و راه اندازی آزمایشگاههای بیولوژیک نظامی در بیش از 15 کشور جهان و نقش آن در تولید ویروسهایی نظیر «سارس» جایی برای خوش بینی باقی نمیگذارد.

2- اینکه آمریکایی ها اعلام کرده اند اگر ایران درخواست کند حاضرند به ایران کمک کنند فریبی بیش نیست .

آنها اگر دلسوز ملت ایران بودند با تحریم دارو مردم ما را در تنگنا قرار نمی دادند.

خوشبختانه رهبر انقلاب با عزت نفس دست رد بر سینه کسانی زد که فرصت طلبانه در انتظار کرنش مقامات ایرانی بودند.

رفع تحریمهای ظالمانه و ضد حقوق بشری آمریکا بویژه برداشتن تحریمهای مربوط به دارو و تجهیزات پزشکی خواست همه آزادیخواان جهان است و باید بدون هیچ پیش شرطی انجام شود.

آمریکایی ها اگر صادق اند (که نیستند ) به این موضوع جامه عمل بپوشانند. 

۱۰۰ پزشک ایرانی خواستار تخریب همه آزمایشگاه‌های بیولوژیک آمریکا در منطقه شدند