رئیس شبکه بهداشت تبریز:
رئیس شبکه بهداشت تبریز از غربالگری حدود ۴۵ درصد از جمعیت تبریز خبر داد و گفت: حدود ۷۰۰ هزار نفر از جمعیت تبریز از نظر ابتلا به ویروس کرونا غربالگری شده‌اند.
کد خبر: ۸۳۴۰۶۴
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸ 26 March 2020

رئیس شبکه بهداشت تبریز از غربالگری حدود ۴۵ درصد از جمعیت تبریز خبر داد و گفت: حدود ۷۰۰ هزار نفر از جمعیت تبریز از نظر ابتلا به ویروس کرونا غربالگری شده‌اند.احمد مردی در گفت‌وگوی خبری با بیان این مطلب اظهار کرد: میزان مشارکت در شهرستان‌ها حدود ۶۸ درصد و در برخی روستاها نزدیک به ۱۰۰ درصد است.

وی با دعوت از هموطنان به ویژه مردم آذربایجان شرقی برای اقدام به خود اظهاری در سامانه https://salamat.gov.ir گفت: این سامانه به منظور پیشگیری، شناسایی و مراقبت افراد جامعه در مقابل بیماری کرونا راه اندازی شده است.

وی، افزود: افراد با مراجعه به این سامانه بسیار ساده و با وارد کردن شماره ملی و شماره تماسشان به چند سوال کوتاه در خصوص داشتن یا نداشتن علایم کرونا پاسخ داده و نظام سلامت را در شناسایی تشخیص و درمان مبتلایان یاری کنند.

مردی، خاطرنشان کرد: انتظار بیشتری از میزان مشارکت مردم استان داشتیم و مشارکت در شهرستان‌ها بهتر از تبریز است، از هم استانی ها خواهش می‌کنیم تا نسبت به خود اظهاری اعضای خانواده‌شان در این سامانه اقدام کنند.

به گزارش ایسنا، رئیس شبکه بهداشت تبریز با بیان اینکه تنها شماره تماس مورد اعتماد برای غربالگری بیماری کرونا ۴۰۳۰ است، گفت: از هم استانی‌ها خواهش می‌کنیم تا در این زمینه نیز با کارشناسان بهداشتی که با آن‌ها تماس می‌گیرند، همکاری کرده و به ما در راستای تشخیص و غربالگری هرچه سریع‌تر مبتلایان به کرونا در استان کمک کنند.

مردی، خاطرنشان کرد: غربالگری با دو روش فعال و تماس با ۴۰۳۰ و غیر فعال و از طریق خود اظهاری انجام می‌شود.

وی از راه اندازی کلینیک‌های غربالگری بیماری‌های واگیر در ۱۴ نقطه از شهرستان تبریز خبر داد و گفت: کلینیک به طور شبانه روزی در خسروشاه، سردرود و باسمنج و ۱۱ مرکز نیز در تبریز فعالیت می‌کنند.

رئیس شبکه بهداشت شهرستان تبریز در خاتمه یادآور شد همشهریان می توانند با مشاهده هر گونه علایم به این مرکز مراجعه کرده و سوالات خود را بپرسند و به طور حضوری غربالگری و راهنمایی شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار