این سناتورهای دموکرات در بخشی از نامه خود نوشته‌اند: در حالی که ویروس کرونا با سرعت در حال انتشار است؛ ایران و ونزوئلا برای مبارزه با این همه‌گیری دچار مشکل هستند و به رغم آنکه اقلام بهداشتی-درمانی از تحریم مستثنی هستند؛ ارسال این اقلام به دلیل تحریم سیستم مالی، دشوار است.

این سناتورها خواستار معافیت ۹۰ روزه برای ایران و نزوئلا دربخش‌هایی شدند که توانایی این دو کشور برای مقابله با شیوع ویروس کرونا را تضعیف می‌کند.

گفتنی است سناتورهای امضاکننده این نامه عبارتند از «کریس مورفی»، «تام کارپر»، «بن کاردین»، «پاتریک لیهی»، «برایان ساتز»، «ریچارد بلومنتال»، «کریس ون هولن»، «تیم کین»، «تام یودال»، «شرود براون» و «جفری مرکلی».

این نامه در حالی نگاشته شد که وزارت خارجه آمریکا روز جمعه گزارش‌ها در خصوص موافقت دولت ترامپ با اعطای معافیت‌های تحریمی ویژه به ایران و امکان دسترسی این کشور به دارایی‌های نقدی برای مبارزه با ویروس کرونا را تکذیب کرد.

این در حالی است که اواخر روز جمعه تارنمای خبری میدل ایست آی در گزارشی به نقل از «منابع آگاه» مدعی شد که ایالات متحده «با اعطای معافیت‌های تحریمی به برخی از کشورها موافقت کرده است تا از این طریق کشورهای مزبور با آزادسازی دارایی‌های مسدود شده ایران، در خرید دارو و تجهیزات پزشکی موردنیاز برای مقابله با کرونا به تهران کمک کنند».