چهاردهمین جلسه ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا:
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به پیش‌بینی سازمان بهداشت جهانی مبنی بر دوره پیک بیماری کرونا در 25 فروردین و روند کاهشی بیماری بعد از این تاریخ، گفت: تحقق این پیش‌بینی منوط به رعایت توصیه‌های بهداشتی و خودمراقبتی توسط مردم و اجرای طرح‌های پیشگیرانه و مقابله‌ای است؛ بنابراین از مردم استان می‌خواهیم که همچنان در خانه‌های خود بمانند تا جلوی انتشار ویروس کرونا گرفته شود.
کد خبر: ۸۳۴۵۸۸
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۳ 28 March 2020

به گزارش تابناک تبریز، محمدرضا پورمحمدی در چهاردهمین جلسه ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا، از همراهی و همکاری همه سازمان‌ها و دستگاه‌ها در اجرای مصوبات این ستاد قدردانی کرد و گفت: طرح فاصله‌گذاری اجتماعی از دیروز در استان آغاز شده و به شکل خوبی در حال اجراست.

وی افزود: مردم همراهی خوبی در اجرای این طرح داشته‌اند و تلاش می‌کنیم با رفع ایرادها و نواقص طرح، به اهداف مورد نظر دست یابیم.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین از اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا در استان ابراز رضایت کرد و گفت: کار اصلی بعد از اجرای این طرح است که باید پشتیبانی مناسب از مراکز بهداشتی و درمانی صورت گیرد.

وی افزود: سپاه و ارتش اقدامات خوبی برای ایجاد فضاهای درمانی و نقاهتگاه‌ها انجام داده‌اند و امیدواریم با کاهش موارد ابتلا به بیماری، نیازی به این فضاها نداشته باشیم.

رئیس ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا بر تقویت اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی عمومی تأکید کرد و گفت: باید به صورت شفاف و صریح با مردم صحبت کنیم.

وی تأکید کرد: رسانه‌ها همکاری خوبی در این زمینه داشته‌اند، اما برخی اخبار غیرواقعی و شایعات نیز در فضای مجازی منتشر می‌شود که لازم است دستگاه‌های نظارتی و قضایی با توجه به شرایط حساس کنونی، با کسانی که قصد برهم زدن آرامش و امنیت جامعه را دارند برخورد کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم در این جلسه گزارشی از آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان ارائه کرد و گفت: در حال حاضر روزانه از 120 نفر از افرادی که با علائم حاد تنفسی به بیمارستان‌های استان مراجعه می‌کنند تست کرونا گرفته می‌شود.

محمدحسین صومی افزود: شهرستان‌های سراب، شبستر، مرند، میانه، مراغه و تبریز بیشترین آمار مبتلایان به کرونا را در استان دارند.

فرماندهان سپاه، ارتش و نیروی انتظامی نیز در این جلسه گزارشی از آخرین وضعیت اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، بسیج ملی مبارزه با کرونا، رزمایش دفاع بیولوژیک، ضدعفونی کردن فضاهای شهری، تأمین اقلام بهداشتی و ایجاد فضاهای درمانی و نقاهتگاه ارائه کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز درخصوص اقدامات مربوط به اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی عمومی، فرماندار تبریز درخصوص آخرین وضعیت فعالیت صنوف و مراکز عمومی، شهردار تبریز درخصوص اقدامات شهرداری، رئیس شورای شهر تبریز درخصوص راهکارهای پیشگیری از شیوع بیشتر بیماری کرونا، رئیس جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی درخصوص اجرای طرح غربال‌گری سلامت در مبادی ورودی و مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری درخصوص مصوبات کمیته انتظامی و اجتماعی ستاد مقابله با کرونا به ارائه مطلب پرداختند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار