رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: در ۲۴ ساعت گذشته نتیجه تست ۹۴ مورد مثبت اعلام شد و جمع کل مبتلایان به کویید ۱۹ به یک هزار و ۵۳۷ نفر رسید.
کد خبر: ۸۳۵۱۷۹
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۵ 30 March 2020

به گزارش تابناک تبریز، دکتر صومی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز امشب در گفت‌وگوی خبری زنده به تشریح آخرین وضعیت کرونا در آذربایجان‌شرقی پرداخت و اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته نتیجه تست ۹۴ مورد مثبت اعلام شد و جمع کل مبتلایان به کویید ۱۹ به یک هزار و ۵۳۷ نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره بر اینکه امیدواریم روزهای آتی مراجعه کمتر شود، افزود: البته به دنبال فاصله گذاری اجتماعی میزان تردد کاهش یافته است ولی همچنان برخی‌ها رعایت نمی‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه نباید دورهمی خانواده ایجاد شود، افزود: زیرا افرادی که دور هم جمع می‌شود منجر به گسترش ویروس خواهد شد و اگر می‌گوییم حتی دو نفر هم کنار هم نباشد به منظور این است در خانه بمانیم.

صومی تصریح کرد: اگر مراعات شود قطعا می‌توان در روزهای آتی ویروس را ریشه‌کن کرد.

وی با بیان اینکه امروز ۵۷ نفر مورد مثبت کویید ۱۹ از تبریز بوده است، گفت: بعد از تبریز، مرند، اهر، میانه و هریس و سراب جزو مبتلایان امروز است که البته در بقیه شهرها هم مورد مثبت داریم.

صومی گفت: با طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا توانستیم تا ۸۰ درصد جمعیت غربالگری شود و در این میان ۱۰۰ هزار نفر علائم کرونا داشته و با غربالگری دوباره به ۶۰ هزار نفر رسید که در حال بررسی و غربالگری و مداوا هستند.

وی گفت: درود به افرادی که در خانه نشسته و اجازه ندادند تا ویروس گسترش یابد می‌فرستم و کادر درمان نیز دعاگوی آنها خواهد بود.

صومی متذکر شد: تمام تلاش ما بر مقابله با تشدید ویروس است، از این‌رو بهترین راه همان پیشگیری است که بهترین پیشگیری هم رعایت نکات بهداشت و عدم تجمع و ماندن در خانه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :