رئیس جمهور گفت: کسب و کارهای کم ریسک از ۲۳ فروردین در استان‌ها می‌توانند فعالیت خود را با مراعات پروتکل‌های بهداشت و درمان آغاز کنند
کد خبر: ۸۳۶۳۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱ 05 April 2020

به گزارش تابناک تبریز، حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: هیچ اختلاف نظری در دستگاه ها و قوای سه گانه وجود ندارد و رهبر انقلاب هم هرجایی نامه نگاری کردیم حمایت کردند. ما هیچ اختلاف نظری در هیچ وزارت خانه‌ای نداریم.

* آغاز به کار کسب و کارهای کم ریسک از ۲۳ فروردین در استان‌ها

روحانی با بیان اینکه کسب و کارهای کم ریسک از ۲۳ فروردین در استان‌ها می‌توانند فعالیت خود را با مراعات پروتکل‌های بهداشت و درمان آغاز کنند، گفت: کسب و کارهای پر ریسک تا انتهای فروردین فعالیت ندارند.

وی در همین زمینه اعلام کرد: استان تهران از ۳۰ فروردین فعالیت خود را شروع می‌کند. آزادی تردد بین استان ها تا ۳۰ فروردین ممنوع است.

رئیس جمهور تصریح کرد: از ۲۳ فروردین فعالیت ادارات به این شکل است که دو سوم سر کار خواهند بود و یک‌سوم مجازند که حاضر نباشند. کسی که به کرونا مبتلا می‌شود باید رییس خود را مطلع کند و آمدنش در جامعه و سر کار ممنوع است و باید خودش را قرنطینه کند.ساعات کاری اداری هم از ساعت ۷ صبح الی ۱۴ خواهد بود.

وی اظهار داشت: فعلا تصمیم بر این است که در بخش آموزش به استثنای آموزش تکمیلی(مخصوصا دکترا) که از ۳۰فروردین حضوری خواهد بود، مدارس و مقطع کارشناسی دانشگاه‌ها تا ۳۰‌فروردین همچنان تعطیل باشند. اینکه برای ۳۰فروردین به بعد چه می‌شود، در جلسات بعدی تصمیم‌گیری می‌شود.

*فعالیت مدارس تا ۳۰ فروردین تعطیل است

رئیس جمهور بیان داشت: فعالیت مدارس تا ۳۰ فروردین تعطیل است. البته برخی استان های سفید مثل بوشهر و هرمزگان اختیار دارند که خودشان تصمیم بگیرند.

وی تاکید کرد: هر آزمایشگاهی که به نتیجه مثبت درباره کرونای یک فرد برسد، علاوه بر خود شخص، به محل کار و خانواده شخص هم باید اعلام کند.

ادامه دارد ...

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار