شهردار تبریز:
شهردار تبریز گفت: تبریز جزو اولین شهرهای کشور است که در آن بسیج همگانی ضدعفونی معابر سطح شهر راه اندازی شد و خوشبختانه نتایج خوبی به همراه داشت.
کد خبر: ۸۳۶۴۰۶
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵ 05 April 2020

به گزارش تابناک تبریز، ایرج شهین باهر ظهر امروز در نشست خبری ستاد مقابله با کرونا با بیان اینکه تمامی دستگاه های مرتبط و اقشار مختلف مردم در ضدعفونی معابر، شهرداری تبریز را همراهی می کنند، اظهار کرد: شهرداری تبریز آمادگی دارد که مواد ضدعفونی کننده را برای دیگر دستگاه ها و گروه های خودجوش مردمی ارائه کند تا شاهد ارتقا کیفیت و کمیت ضدعفونی معابر باشیم.

ایرج شهین باهر اطلاع رسانی و آگاه سازی را یکی دیگر از محورهای شهرداری تبریز در حوزه مقابله با کرونا عنوان کرد و گفت: این امر با استفاده از تمامی ظرفیت های رسانه ای شهرداری از جمله بیلبوردها و بنرهای شهری آغاز شد و در هفته های اخیر اطلاع رسانی صوتی از طریق اکیپ های سیار در مناطق انجام می شود که تاثیرات آن در سطح شهر مشهود است.

شهردار تبریز همچنین درباره کفن و دفن متوفیان کرونا بیان کرد: سازمان آرامستان های شهرداری تبریز از اولین روزهای شیوع این ویروس پای کار است و خوشبختانه تاکنون مشکل خاصی در این حوزه پیش نیامده و با رعایت تمامی پروتکل ها، کفن و دفن متوفیان کرونا انجام می شود.

او همچنین یادآور شد: پس از مشاهده این ویروس در تبریز، شورای شهر طرح انتقال تمامی امتیازات ویژه مربوط به سال ۹۸ از جمله تخفیفات عوارض را تا پایان فروردین ۹۹ عینا تمدید کرد که همین موضوع کاهش مراجعه به مناطق و سازمان های شهرداری تبریز را درپی داشت.

ایرج شهین باهر همچنین در جمع خبرنگاران درباره بخشودگی اجاره بهای واحدهای تجاری شهرداری تبریز توضیح داد: این اقدام بیش تر برای فرهنگ سازی بخشش اجاره بها بین موجرین مختلف صورت گرفت و تمام تلاش ما این است که برای کاهش فشار مشکلات اقتصادی از تمام توان مان بهره ببریم.

او در بخش دیگری از صحبت های خود درباره پویش رحمت تشریح کرد: این پویش برای ساماندهی قربانی ها و نذری های شهروندان برای دفع بلا راه اندازی شده و هیئت مدیره این پویش از مسئولان خیریه های مختلف تشکیل یافته است.

او یادآور شد: کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز به عنوان ابزاری برای ساماندهی و توزیع گوشت های قربانی در اختیار خیریه ها قرار گرفته است تا نذورات مردمی به شکلی عادلانه در اختیار خانوارهایی که سرپرست شان به خاطر کرونا بیکار شده است، قرار بگیرد.

شهردار تبریز درباره حضور کارکنان این سازمان در واحدهای مختلف تصریح کرد: پس از شیوع ویروس کرونا، واحدهای اداری و ستادی شهرداری تبریز به صورت دورکاری به فعالیت های خود ادامه داد و هم اکنون نیز با حضور یک سومی کارکنان، خدمات برای شهروندان ارائه می شود اما نیروهای خدماتی به روال سابق مشغول به خدمت هستند.

به گفته او، تمامی حقوق و مزایای کارکنان بدون هیچ کسری طبق روال سابق پرداخت خواهد شد.

ایرج شهین باهر در پاسخ به سوالی درباره انجام گلکاری در سطح شهر با وجود ویروس کرونا، اظهار کرد: البته که زمینه این گلکاری ها از ماه ها پیش انجام شده بود و با توجه به ضرورت زیباسازی و افزایش روحیه و نشاط در سطح شهر در نقاط مختلف سطح شهر گلکاری اجرا شد.

او در پایان درباره همکاری شهرداری تبریز در تولید و توزیع مواد بهداشتی از جمله ماسک عنوان کرد: دو فرهنگسرای شهرداری تبریز با تمام امکانات و نیروهای خود برای تولید ماسک اختصاص یافته اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار