معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تبریز:
کد خبر: ۸۳۶۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۷ 06 April 2020

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تبریز گفت: دانشجویان برای حذف ترم یا دروس عجله نکنند؛ چرا که تا خرداد ماه برای اینکار فرصت دارند، با حذف ترم دانشجو از درس عقب افتاده و با مشکلات زیادی مواجه ‌می‌شود.

باب الله حیاتی در گفت‌وگو با ایسنا،با بیان این‌که تمامی مراحل و نحوه‌ی برگزاری کلاس‌ درس مجازی دانشگاه تبریز به دانشجویان اعلام شده است، اظهار کرد: طبق اطلاعیه‌ای به دانشجویان اعلام شده که در هر دانشکده به کدام یک از مسئولان ذی ربط مراجعه کنند ولی متاسفانه دانشجویان به این موارد دقت نکرده و با سوالات متعددی مواجه می‌شوند.

وی با بیان این‌که تمامی موارد مربوطه در اطلاعیه‌ای به طور ریز و با جزئیات در سایت دانشگاه درج شده است، افزود: تاکنون هیچ گونه تغییری در قوانین و مقررات اعمال نشده و هر گونه اعمال تغییری نیز اعلام خواهد شد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تبریز در خصوص برگزاری ترم تابستان دانشگاه در سال جاری، گفت:  امسال در چنین شرایطی ترم تابستان وجود ندارد.

وی در خصوص شهریه‌ی ترم‌های حذف شده،  خاطرنشان کرد: تمامی موارد با جزئیات کامل در مورد حذف ترم، شهریه‌ی ترم و خوابگاه‌ها در اطلاعیه‌ها تشریح شده است، تصمیمات لازم در خصوص این موارد نیز بعدا اتخاذ و نوشته خواهد شد، بر فرض اگر کسی در کلاس حضور نداشته باشد و حذف ترم کند، شهریه‌اش عودت داده خواهد شد.

وی افزود: با توجه به شرایط، قطعا حق و حقوق دانشجویان را در نظر خواهیم داشت و هیچ گونه نگرانی در مورد شهریه وجود ندارد.

حیاتی با بیان این‌که توصیه می‌کنیم دانشجویان در کلاس‌های آنلاین و آفلاین شرکت کنند، گفت: کلاس‌های این ترم با وضعیت خاصی برگزار می‌شود و در پایان ترم نیز اگر فرصتی باقی بماند، جلسات رفع اشکال نیز برگزار خواهد شد.

وی افزود: تمامی توان و انرژی خود را برای  اجرای سیستم الکترونیک به کار گرفته‌ایم.

وی با بیان این‌که هیچ استادی درسی را حذف نمی‌کند، گفت: اگر دانشجویی به اینترنت دسترسی ندارد و نمی‌تواند آنلاین شود، می‌تواند فایل‌های درسی ذخیره شده توسط استاد را دانلود کرده و استفاده کند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تبریز بیان کرد: تمامی دروسی که توسط اساتید به صورت آفلاین و آنلاین ارائه می‌شود، ضبط شده و تا یک ماه ذخیره می‌شوند.
 
وی بیان کرد: توصیه می‌شود دانشجویان عزیز به اطلاعیه‌های اعلام شده از سوی دانشگاه با دقت توجه کنند تا سوالی برایشان ایجاد نشود.

وی با اشاره به برگزار کلاس‌های مجازی دانشگاه تبریز از ۱۶ فروردین، گفت: در حال حاضر تمامی کلاس‌های درسی به صورت آنلاین و افلاین برگزار می‌شود حتی اکثر دانشجویان با عضویت در گروه‌های درسی خود نیز می‌توانند به راحتی با اساتید تبادل نظر کنند.

وی در خصوص اختلال ایجاد شده‌ی اخیر در سیستم آموزشی مجازی دانشگاه، گفت: علاوه بر دانشگاه تبریز، سیستم آموزشی اکثر دانشگاه‌های کشور نیز دچار مشکل شده بود ولی خوشبختانه اکنون مشکل رفع شده و کلاس‌ها به صورت آنلاین و آفلاین برگزار می‌شود.

وی افزود: طی هماهنگی انجام شده با روسا و معاونان آموزشی دانشکده‌ها، آموزش‌های لازم به اعضای هیات علمی منتخب هر دانشکده ارائه شده است لذا اعضای هیات علمی در صورت وجود مشکل می‌توانند با همکار مربوطه که در اطلاعیه‌های بعدی لیست اسامی آن‌ها منتشر خواهد شد، تماس داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار