در پی شیوع موج ویروس کرونا در سراسر کشور و به‌تبع آن در استان آذربایجان شرقی تلاشی همه‌ جانبه از سوی مسئولان و مردم جهت مقابله با این بیماری فراگیر آغاز شده و تقریباً همه مردم به نحوی درگیر موضوع هستند.
کد خبر: ۸۳۶۸۳۴
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۶ 06 April 2020

 کووید 19 چند وقتی است در مناطق مختلف کشور از جمله آذربایجان شرقی جولان می‌دهد و به عقیده کارشناسان و متخصصان پزشکی باید این بیماری را جدی گرفت  اما بررسی‌ها نشان می‌دهد هنوز خیل عظیمی از مردم آذربایجان شرقی این ویروس را جدی نگرفته‌اند، شلوغی خیابان‌ها حکایت از این دارد اما به اعتقاد متولیان بخش سلامت کرونا مهم ترین چالش سلامت در یک قرن اخیر است.

تداوم تعطیلی کلیه اماکن ورزشی دولتی و خصوصی استان

اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که کلیه اماکن ورزشی دولتی و خصوصی تا 22 فروردین لغو شد.

در این اطلاعیه آمده است: با توجه به اهمیت پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و به تبعیت از دستورات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جلسات ستاد پیشگیری کشوری، استانی و اجرای نکات ذیل در دستور کار قرار گرفته و لازم است با جدیت رعایت شود.

_کلیه ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌ها، بخش‌ها و هیئت‌های ورزشی در سراسر استان، باشگاه‌های ورزشی و سایر نهادهای فعال در حوزه ورزش مکلف به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و تصمیمات اتخاذ شده مراجع ذیصلاح در این زمینه بوده و نسبت به اجرای تکالیف ابلاغی در سطح استان، شهرستان و بخش‌ها مسئول خواهند بود.

_برگزاری کلیه مسابقات و اردوهای ورزشی در سطح استان، شهرستان و بخش‌ها تا پایان فروردین ماه لغو می‌شود.

_برگزاری کلیه کلاس‌ها، دوره‌های آموزشی، کارگاه‌ها و نشست‌های مرتبط، مراسم و جلسات در حوزه ورزش و حوزه جوانان تا پایان فروردین ماه لغو می‌شود.

_برگزاری همایش‌ها، مسابقات و تمرین‌های گروهی در حوزه ورزش‌های همگانی و روستایی و عشایری تا پایان فروردین ماه لغو می‌شود.

_کلیه اماکن ورزشی دولتی و خصوصی از جمله سالن‌ها، استخرها، باشگاه‌ها و ... در سطح استان تا 22 فروردین ماه تعطیل خواهد بود.

امید است همراهی و همدلی جامعه ورزشی در رعایت نکات بهداشتی و پیشگیری از شیوع این بیماری به سلامت جامعه کمک کند.

برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری  شهرداری تبریز در فضای مجازی

حجت الاسلام احمد حمیدی اظهار داشت: مجموعه فرهنگی اجتماعی و سلامت شهرداری تبریز با تشکیل  تیم تولید محتوا در فضای مجازی  از اوایل اسفندماه سال گذشته به منظور کاهش و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی در زمینه جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، اقدام به تولید برنامه‌های فرهنگی و هنری جهت  انتشار  در فضای مجازی کرده است.

وی افزود: در این راستا بیش از 50 مورد پوستر و پنج مورد کلیپ و تیزر و بسته‌های آموزشی با مضمون در خانه بمانیم و پیام‌های شهروندی در فضای مجازی و رسانه‌ها شهر در راستای آگاه‌سازی شهروندان و توجه به مباحث بهداشتی در این ایام تولید و منتشر شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز با اشاره به برگزاری مسابقه بزرگ کتاب‌خوانی "در_خانه_بخوانیم"، گفت: با همراهی هنرمندان و اهالی فرهنگ و ورزش شهر، شهروندان به ماندن در خانه و اقدامات فرهنگی تشویق شدند و شاهد استقبال چشمگیر شهروندان نیز هستیم.

رئیس‌ سازمان فرهنگی‌، اجتماعی و ورزشی‌شهرداری تبریز ادامه داد: خوشبختانه استقبال خوبی از  طرح کتابخوانی "درخانه بمانیم‌ " با ثبت بیش از 10 هزار آزمون‌ در پنج روز اول آزمون‌ در سامانه انجام شده است و تا پایان فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: یکی دیگر از این فعالیت‌های فرهنگی، تولید چهار کلیپ ویدیویی با حضور و هنرنمایی هنرمندان سرشناس و محبوب موسیقی عاشیقی برای قدردانی از کادر پزشکی و درمانی درگیر با ویروس کرونا به عنوان خط مقدم جبهه سلامت است

 وی ادامه داد: بهره‌گیری از فضای تبلیغاتی شهر در راستای ارائه پیام‌های بهداشتی و توصیه‌ای جهت سلامت عمومی و پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا از دیگر اقدامات‌شهرداری تبریز در این ایام است.

حمیدی با اشاره به این‌که مراکز فرهنگی و خانه‌های سلامت، آموزش‌های خود را به صورت مجازی ارائه می‌کند، افزود: خانه‌های سلامت شهرداری تبریز، آموزش‌های شهروندی لازم در خصوص کرونا ویروس را آماده کرده و صرفاً جهت اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با ویروس کرونا  فعالیت می‌کنند؛ همچنین در اجرای دستورالعمل‌های وزارت بهداشت، همراهی 100درصدی از سوی شهرداری انجام شده است.

برگزاری رویداد رسانه‌ای "تب کرونا با همدلی می‌ریزد" ‌در تبریز

مرتضی شفیعی اظهار داشت: فراخوان رویداد رسانه‌ای استان آذربایجان‌شرقی با عنوان «‌تب‌ریز» و با رویکرد ترویج پیام «تب کرونا با همدلی می‌ریزد» به همت خانه مطبوعات و رسانه‌های استان آذربایجان شرقی و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان منتشر شد.

وی افزود: کرونا؛ امید بخشی و آگاهی بخشی در جامعه، فرهنگ سازی بهداشت فردی و اجتماعی، تبیین جانشفانی کادر بهداشتی و درمانی استان، اقدامات گروه‌های جهادی و ستاد مقابله با کرونا در استان، پاسخ به شایعات دوران مقابله با کرونا و همچنین دوران پساکرونا و راهکارهای تحقق شعار سال(جهش تولید) محورهای این رویداد رسانه‌ای استان است.

مدیر خانه مطبوعات و رسانه‌های استان آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که رویداد رسانه‌ای استان «‌تب‌ریز» در بخش‌های گزارش، یادداشت و مقاله، مصاحبه–گفتگو، عکس خبری و تیتر برگزار می‌شود، گفت: آثار ارسالی باید حدفاصل یکم اسفند 98 تا 30 اردیبهشت 99 در یکی از رسانه‌های دارای مجوز استان آذربایجان شرقی منتشر شده باشد.

شفیعی با بیان این‌که آثار باید به تائید مدیرمسؤول رسانه و در قالب فایل PDF به آدرس پست الکترونیکی tabriz.corona@gmail.com ارسال شوند، خاطرنشان کرد: آخرین مهلت ارسال آثار 31 اردیبهشت ماه 1399 است.

مدیر خانه مطبوعات و رسانه‌های استان آذربایجان‌شرقی با تأکید بر این‌که آثار ارسالی با موضوعات خارج از محورهای ارائه شده، مورد داوری قرار نمی‌گیرند، یادآور شد: به آثار برگزیده در هر بخش جوایز ارزنده‌ای اهدا می‌شود.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به دفتر خانه مطبوعات و رسانه‌های استان واقع در تبریز، اول سربالایی ولیعصر، مجتمع سینمایی 22 بهمن مراجعه کرده و یا با شماره تلفکس 33281912 041 در ارتباط باشند.

برگزاری کنسرت‌های آنلاین و تئاتر در فضای مجازی در آذربایجان‌شرقی

محمد محمدپور در جلسه شورای اطلاع‌رسانی و کارگروه مدیریت جو روانی ستاد مقابله با کرونای استان با تاکید بر ضرورت اقناع افکار عمومی در شرایط بحرانی اظهار داشت: هر کجا که مردم نسبت به موضوعی قانع شده‌اند به‌خوبی با حاکمیت و دولت همراهی کرده و زمینه‌ساز موفقیت طرح‌های اجرایی بوده‌اند.

وی افزود:در این زمینه رسانه‌های استانی نقش ویژه‌ای داشته و باید در راستای اطلاع‌رسانی درست به مردم اقدام کنند و با شفافیت با مردم سخن گفته و با اخبار درست و موثق در راستای قانع‌سازی آنان اقدام کنند.

مدیرکل ارشاد آذربایجان‌شرقی با اشاره به اقدامات در نظر گرفته شده توسط اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای این ایام یادآور شد: برگزاری نمایشگاه مجازی در 11 حوزه، مسابقه خلاصه‌نویسی کتاب و کنسرت‌های آنلاین و تئاتر در فضای مجازی از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده در این زمینه است.

وی همچنین با اشاره به برگزاری طرح همراه کتاب تصریح کرد: طی این طرح، 26 کتابفروشی استان به دریافت سفارشات مردم به‌صورت تلفنی یا آنلاین و تحویل محصولات سفارشی در درب منزل اقدام می‌کنند.تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار