از صبح امروز، شایعاتی در خصوص استعفای شاپور محمدی، رییس سازمان بورس در فضای مجازی منتشر شد؛ هرچند این شایعات تلویحی تکذیب شد، لیکن یک منبع موثق در گفت و گو با خبرنگار بورس تابناک از قطعی شدن استعفای شاپور محمدی خبر داده است.
کد خبر: ۸۳۷۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۹ 07 April 2020

از صبح امروز، شایعاتی در خصوص استعفای شاپور محمدی، رییس سازمان بورس در فضای مجازی منتشر شد؛ هرچند این شایعات تلویحی تکذیب شد، لیکن یک منبع موثق در گفت و گو با خبرنگار بورس تابناک از قطعی شدن استعفای شاپور محمدی خبر داده است.

به گزارش  تابناک، پس از تصمیم یکباره سازمان بورس برای کاهش دامنه نوسان به 2 درصد در اواخر اسفند ماه و سخنان رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر تعویق افتادن این تصمیم و در نهایت تصمیم وزیر اقتصاد برای جلوگیری از این تغییرات، شایعاتی مبنی بر استعفای رییس سازمان مطرح شد؛ شایعاتی که آن زمان تکذیب شد.

لیکن امروز این شایعه با قدرت بیشتری منتشر و حتی جانشین شاپور محمدی نیز اعلام شده؛ حسن قالیباف اصل، مدیر عامل سابق شرکت بورس اوراق بهادار تهران، که حدود یک دهه مسئولیت این رکن مهم بازار سرمایه را در اختیار داشت.

در همین زمینه یک منبع موثق پذیرش استعفای شاپور محمدی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار را تایید کرد، ضمن آنکه آقای قالیباف نیز در تماسی که با ایشان صبح امروز برقرار شد، این موضوع را تکذیب نکرد.

حسن قالیباف اصل، دومین مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران طی سال های ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۷ بود، وی همچنین عضو هیات علمی گروه مدیریت دانشکده علوم اجتماعی و اقتصاد دانشگاه الزهرا بود که پس از کوچ از ساختمان حافظ بورس تهران در سمت رییس دانشکده ارتباطات و علوم اجتماعی و اقتصاد دانشگاه الزهرا مشغول شد.

وی تحصیلات خود را در سه مقطع کارشناسی مدیریت بازرگانی در دانشگاه تهران ۱۳۷۱، کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه تهران ۱۳۷۳و دکترای مدیریت مالی، دانشگاه تهران، ۱۳۸۱ گذراند.

قالیباف در دوران مدیریت خود در شرکت بورس تهران محبوب بود و همواره از وی به عنوان مدیری مردم‌دار و با اخلاق یاد می شود.

شاپور محمدی از ریاست سازمان بورس استعفا داد/ قالیباف سکاندار جدید بازار سرمایه؟

از جمله سوابق وی در گذشته، می توان به مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری امید، مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری ایرانیان، مدیر سرمایه‌گذاری شرکت سرمایه‌گذاری بوعلی، کارشناس سرمایه‌گذاری شرکت سرمایه‌گذاری تدبیر، کارشناس اعتبارات خارجی بانک توسعه صادرات ایران، کارشناس صادرات شرکت سیمان فارس و خوزستان و عضو هیات مدیره شرکت‌های تامین سرمایه امین، تراکتورسازی ایران و سرمایه‌گذاری سپه اشاره کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :