کاظم اولیایی مطرح کرد؛
مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال گفت: می توان به جای برگزاری دیدارهای باقیمانده لیگ در روزهای پرخطر کرونایی، حتی در یکی دو شهر متمرکز، آنها را در نیم فصل لیگ بعد انجام داد.
کد خبر: ۸۳۷۲۷۸
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰ 08 April 2020

سید کاظم اولیایی پیشنهاد خود برای نحوه ادامه لیگ برتر نوزدهم به روشی جالب بیان کرد.

"قطعا وضعیت فعلی فوتبال در ایران و جهان با هیچ دورانی در تاریخ شباهت ندارد. لذا سازمان محترم لیگ فدراسیون فوتبال باید در این باره که چه راهکاری بهتر از دیگر راهکارهاست فکری عاجل و البته از سر تدبیر داشته باشد. این راهکارها باید به شکل سناریوهای مختلف روی میز آقایان سازمان لیگی باشد تا در زمان مقتضی بتوانند بهترین روش را برگزیده و با وضعیت پیش آمده آن را اجرایی کنند. البته این بستگی و رابطه مستقیم به تصمیم سازی های ستاد ملی مبارزه با کرونا دارد.

با این همه معتقدم لااقل باید ۵ سناریو در اختیار سازمان لیگ باشد تا هر ایرادی در یکی از آنها بود دیگری را بررسی و در نهایت دستشان از راههای ادامه رقابت‌ها خالی نباشد.

یکی از روش های فعلی که دوستان مرتبط با فدراسیون درباره اش حرف می زنند برگزاری دیدارها دریکی دو شهر جنوبی است که این هم می تواند در نظر گرفته شود ولی با وجود زیرساخت های ضعیف، تعداد کم استادیوم ها و یا حتی زمین های چمن قابل استفاده، بروز برخی مشکلات را محتمل می کند. اعم از مصدومیت و ضرر جبران ناپذیر تیم ها روی بازیکنانی که میلیاردها تومان بابت شان هزینه کرده اند و غیره که البته، اگر در نهایت هم تصمیم قطعی بر این منوال باشد با در نظر گرفتن شرایط خاص و اورژانسی کشور، باید همه به آن تمکین و حتی در فشردگی بیش از معمول رقابت ها را به پایان برسانند.

اما روشی که می تواند در این میان مورد تعمق و تفکر بیشتر قرار بگیرد این است که با در نظر گرفتن دستورالعمل فیفا، آنچنان که به بلژیک هم دستور داد بدون پایان مسابقات لیگ برترش حق معرفی قهرمان را ندارد، ما هم برای معرفی قهرمان فصل نوزدهم پس از پایان این دوران، ۹ هفته باقیمانده را در نیم فصل اول فصل بعد برگزار کنیم و در نهایت نیم فصل زمستانی لیگ بعد، روز معرفی تیم های قهرمان، نایب قهرمان، سهمیه داران لیگ بعد قهرمانان آسیا و تیم های سقوط کرده باشد. در ادامه هم برای اینکه لیگ بیستم به موقع تمام شود می توان با فاکتور گرفتن از دور برگشت رقابتهای لیگ بیستم، مسابقات در یک دور رفت و به صورت تک مسابقه دوره ای برگزار شود.

روش پیشنهادی بنده این است که با قرعه کشی، در حضور نمایندگان رسمی همه باشگاه ها میزبان و مهمان را تعیین کرده و همه به نتیجه حاصله تمکین کنند حتی اگر لازم شد یک تیم بیشتر دیدارهایش را مهمان باشد چون بحث قرعه و شانس مطرح است.

در واقع همه باشگاه ها در گروهی ۱۶ تیمی یک بار با هم دیدار کرده و در نهایت در اردیبهشت سال ۱۴۰۰ مسابقات با معرفی قهرمان به پایان برسد. با این روش، هم لیگ نوزدهم از بلاتکلیفی درآمده و باشگاه ها بدون استرس در این روزهای کرونایی به رقابتهای خود در شهریور و پاییز می پردازند و هم فصل بیستم به شکل تک حذفی یا یک دوره ای (بدون دور برگشت) برگزار می شود.

بدیهی و امید است، با کشف دارو یا واکسن کرونا، هر چه زودتر این ویروس منحوس از دنیای انسان ها رخت بربسته و همه امور اجتماع از جمله فوتبال، به شیوه گذشته انجام و به سرانجام برسند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار