مدیر ستاد دیه آذربایجان شرقی با ارائه‌ی گزارشی از فعالیت‌های این ستاد طی سال گذشته، گفت: ۴۲۲ زندانی جرائم غیرعمد در سال ۹۸ از زندان‌های استان آزاد شده و به کانون گرم خانواده بازگشتند.
کد خبر: ۸۳۸۵۵۰
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰ 12 April 2020

رسول تقی‌پور در این خصوص اظهار کرد: طی سال‌ ۹۸ با کمک ستاد دیه و خیرین استان، ۴۲۲ زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان آزاد شده‌اند که مجموع کل بدهی زندانیان آزاد شده برابر با ۱۳۰ میلیارد تومان بوده است.

وی با بیان این‌که ۴۱۸ نفر از زندانیان آزاد شده “زندانیان مرد” و ۴ نفر نیز “زندانیان زن” بوده‌اند، افزود: از مجموع زندانیان آزاد شده، ۲۷۴ زندانی از محکومین مالی، ۱۵ زندانی از محکومین تصادفات غیرعمد و حوادث و همچنین ۱۳۳ زندانی نیز از محکومین مهریه و نفقه بوده‌اند.

وی با بیان این‌که مبلغ چهار میلیارد و ۸۰۰میلیون تومان از کمک ویژه ستاد دیه برای آزادی این زندانیان تامین شده بود، گفت: چهار میلیارد تومان نیز از طریق تسهیلات و با پیگیری همکاران ستاد دیه و همچنین با دعوت از شکات و مذاکره با آن‌ها هم مبلغ ۲۴ میلیارد تومان از طریق رضایت شاکیان پرونده جهت آزادی این زندانیان تامین شد.

مدیر ستاد دیه استان با بیان این‌که مبلغ یک میلیارد تومان نیز توسط خانواده مددجویان برای آزادی این زندانیان فراهم شد، افزود: مبلغ ۹۶ میلیارد تومان نیز در نتیجه تلاش‌های ستاد دیه به صدور دادنامه اعسار توسط مراجع قضایی تامین شد.

وی با اشاره به سنت اهدای هزینه ضیافت و احسان از مشارکت ۳۱۵ خانواده متوفی در این رابطه خبر داد و گفت: این سنت در تبریز به یک فرهنگ تبدیل شده و این تعداد خانواده بخشی از بدهی بالغ بر ۲۲۰ زندانی غیرعمد و محکومین مالی را فراهم کرده‌اند.

وی افزود: مردم تبریز به خاطر عدم شیوع ویروس کرونا و برگزار نکردن مراسم ختم، هزینه‌های احسان و مراسمات ترحیم را جهت آزادی زندانیان غیرعمد و محکومین مالی صرف می‌کنند؛ در این رابطه نیازی به مراجعه حضوری نبوده و می‌توانند با شماره ۰۴۱۳۳۲۸۸۴۲۸ تماس گرفته و اقدامات لازم را انجام دهند.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه آذربایجان شرقی، تقی‌پور با بیان این‌که در حال حاضر ۵۲۳ زندانی جرائم غیرعمد (سه زندانی زن و ۵۲۰ زندانی مرد) در زندان‌های استان دوران محکومیت خود را سپری می‌کنند، گفت: برای آزادی این تعداد زندانی، بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان نیاز است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :