رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند؛درخواست جهت تشکیل کمیته حقیقت یاب برای انتخابات مجلس / وزیر ارشاد نگران روان مردم شد / تعریف و تمجید مرعشی از عملکرد کروناییِ دولت و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند
کد خبر: ۸۳۹۹۴۸
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۸ 17 April 2020
تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
وزارت بهداشت: از دستگاه ویروس‌یاب کرونا خبر نداریم

سیامک سمیعی، مدیر کل آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت درباره‌ی تایید دستگاه جدید تشخیص کرونا از طریق رادار افزود: هیچ خبر و ارزیابی از این دستگاه نداریم و تاکنون این دستگاه در وزارت بهداشت ارزیابی نشده است و اگر قابل استفاده باشد باید سازمان غذا و دارو و اداره کل تجهیزات پزشکی این سازمان آن را تایید کند. کارشناسان خبره‌ای در این سازمان هستند که می‌توانند این دستگاه را بررسی کنند.

چین: اشتباه کردیم، اما مخفی‌کاری نه

مقام‌های شهر ووهان، مرکز اصلی شیوع کروناویروس به‌طور ناگهانی در حدود ۵۰ درصد به شمار قبلی قربانیان بیماری ناشی از این ویروس افزودند. مقام‌ها اکنون ۱۲۹۰ مورد از تلفات انسانی قبلی در این شهر را مربوط به کووید-۱۹ می‌دانند. به این ترتیب شمار کل قربانیان در ووهان به ۳۸۶۹ نفر افزایش یافته است. مقام‌ها در شبکه‌های اجتماعی اظهار داشته‌اند که بسیاری از این موارد «اشتباه گزارش شده بود»، به تاخیر افتاده بود، یا به کلی در آمار در نظر گرفته نشده بود. شمار تازه تلفات انسانی به شمار کلی و رسمی درگذشت‌های چین نیز افزوده و این رقم را به ۴۶۳۲ تن رسانده است که جهشی ۴۰ درصدی محسوب می‌شود.

دستورالعمل بازگشایی حرم‌های مطهر تهیه شده است

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی؛ تولیت آستان قدس رضوی در یادداشت اینستاگرامی در رابطه با محدودیت‌های ایجاد شده در تشرف به حرم مطهر رضوی به سبب پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، اظهار داشت: دستورالعمل بازگشایی حرم‌های مطهر را با رعایت ضوابط بهداشتی به‌منظور میزبانی اماکن مقدس از زائران و دلدادگان تهیه کرده‌ایم که ان‌شاالله با فراهم آمدن مقدمات لازم میزبان زائران حرم‌های مطهر خواهیم بود. در بخشی از این یادداشت آمده است: خوشبختانه با هماهنگی وزارت بهداشت و با همکاری آستان‌های مقدس حضرت معصومه (س)، حضرت احمدبن موسی (ع)، حضرت عبدالعظیم حسنی سلام الله علیهم اجمعین، مسجد جمکران و سازمان اوقاف، دستور العمل بازگشایی حرم‌های مطهر با رعایت ضوابط بهداشتی به منظور میزبانی اماکن مقدس از زائران و دلدادگان تهیه کرده‌ایم که ان‌شاالله با فراهم‌آمدن مقدمات لازم میزبان زائران حرم‌های مطهر خواهیم بود.

پلیس: ۳ هنجارشکن بجنوردی بازداشت شدند

سه جوان بجنوردی که تصاویر رفتار‌های هنجارشکنانه ارتکابی خود را در فضای مجازی منتشر کرده بودند، توسط پلیس امنیت و فتای خراسان شمالی شناسایی و دستگیر شدند. فرمانده پلیس فتای خراسان شمالی پنجشنبه شب گفت: این افراد که ۱۷، ۱۹ و ۲۱ سال داشتند، با پوشیدن لباس زنانه در انظار عمومی ظاهر شده و یک تن از آنان با بستن قلاده به گردن دیگری، وی را در حالی که چهاردست و پا روی زمین راه می‌رفت از مسیر‌های اصلی مرکز شهر عبور می‌داد و فرد دیگر از این حرکات فیلمبرداری کرده و سپس آن را در فضای مجازی منتشر کرده بودند. سرگرد شاکری با اشاره به واکنش مردم به این رفتار‌های غیرمتعارف و به دور از شئونات انسانی افزود: پس از نشر این تصاویر در فضای رسانه ای، پلیس با جدیت وارد عمل شده و این هنجارشکنان را در ۱۲ ساعت شناسایی و نسبت به بازداشت آنان اقدام کرد.

فتوای متفاوت آیت‌الله وحید خراسانی درباره روزه گرفتن

آیت الله وحید خراسانی به پرسشی درباره روزه داری در ایام کرونا پاسخ گفته است.
به گزارش شفقنا متن پرسش وپاسخ مطرح شده بدین شرح است:
سؤال:
با توجه به شیوع بیماری کرونا در این روزها، اگر خدای ناکرده این وضعیت ادامه داشته باشد، حکم روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان امسال چیست؟
جواب:
کسی که می‌داند روزه برای او ضرر ندارد اگرچه پزشک بگوید ضرر دارد، باید روزه بگیرد؛ و کسی که یقین یا گمان به ضرر مورد اعتنا یا ترس آن را که منشاء عقلایی [علت بجایی]داشته باشد دارد اگر چه پزشک بگوید ضرر ندارد نباید روزه بگیرد و اگر هم روزه بگیرد صحیح نیست مگر اینکه روزه برای او ضرر نداشته و قصد قربت کرده باشد که در این صورت روزه اش صحیح است. اگر انسان احتمال بدهد که روزه برایش ضرر قابل اعتنا دارد و از آن احتمال ترس برای او پیدا شود چنانچه احتمال او عقلایی باشد [احتمال بجا]نباید روزه بگیرد و اگر روزه بگیرد باطل است مگر در صورتی که ضرر نداشته و قصد قربت کرده باشد.

تشکیل پرونده قضایی علیه برخی مدیران استقلال و پرسپولیس

معاون قهرمانی وزارت ورزش: هیچ کجای دنیا یک وزارتخانه باشگاه‌داری نمی‌کند که این مساله یک اتفاق منحصر به فرد در ورزش ایران بوده و اتفاق خوبی نیست. پرونده‌هایی برای برخی از مدیران استقلال و پرسپولیس به دلیل عملکرد آن‌ها در محاکم قضایی شکل گرفته که مسئولیت اطلاع‌رسانی در این رابطه بر عهده وزارت ورزش نیست و پس از قطعی شدن از سوی این محاکم اعلام می‌شود. اینگونه نیست که افرادی بیایند و کاری بکنند و بروند و هیچگونه پاسخگویی نداشته باشند چراکه مدیران دولتی و افرادی که در دولت فعالیت می‌کنند باید نسبت به عملکرد خود پاسخگو باشند. مطمئن باشید ریال به ریال هزینه‌ها در استقلال و پرسپولیس از سوی نهاد‌های نظارتی بررسی می‌شود. /ایسنا

کرونا بنزین را در جهان ارزان کرد

مطابق آمار آژانس بین المللی انرژی حدود ۶۰ درصد مصرف فرآورده‌های نفتی جهان مربوط به حوزه حمل و نقل است و تا زمانی که محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا ادامه دارند، توافق کاهش تولید نفت اوپک پلاس هم نخواهد توانست تاثیر بسزایی بر قیمت نفت و فرآورده‌های آن از جمله بنزین بگذارد. چشم‌انداز وضعیت شیوع، ادامه قرنطینه گسترده‌ای که تقریبا ۴ میلیارد نفر را خانه‌نشین کرده، کاهش چشم‌گیر مصرف بنزین وضعیت حاکم بر بازار‌های جهانی باعث کاهش قیمت بنزین در کشور‌های مختلف شده است و انتظار آن می‌رود که این روند نزولی قیمت بنزین در سراسر جهان حداقل تا پاییز سال جاری ادامه پیدا کند. قیمت بنزین در ترکیه از آوریل ۲۰۱۹ تا ژانویه ۲۰۲۰ و به مدت ۱۰ ماه هرگز به رقمی کمتر از ۱ دلار و ۱۷ سنت نرسید. اما از پایان ژانویه تا پایان ماه مارس و طی مدت دو ماه هر لیتر بنزین در ترکیه ۳۰ درصد ارزان شد. پیش‌بینی‌هایی که با کمک مدل‌های اقتصادی درباره قیمت بنزین در آمریکا شده بود، این احتمال را می‌داد که نرخ این حامل انرژی در آگوست ۲۰۲۰ یعنی ۶ ماه پس از مارس به زیر ۶۰ سنت برسد، اما شیوع کرونا و بحران نفتی جهانی به بازار انرژی در آمریکا شوک جدی وارد کرد و به این کاهش قیمت شتاب بخشید. انتظار می‌رود کاهش قیمت بنزین برای مصرف‌کنندگان در آمریکا طی ماه‌های آتی نیز ادامه پیدا کند.

۲۲۸ میلیون کارت بانکی بدون استفاده در کیف پول‌ها

آخرین آمار بانک مرکزی نشان می‌دهد که تا پایان بهمن ۹۸ تعداد ۳۳۳ میلیون و ۴۰۸ هزار و ۹۰۱ کارت بانکی (کارت برداشت، اعتباری، هدیه و بن کارت) در کشور صادر شده است. در بهمن ۹۸ تعداد ۱۰۴ میلیون و ۹۳۲ هزار و ۷۶۷ کارت بانکی دارای تراکنش بودند در حالی که شمار کارت‌های بانکی دارای تراکنش در دی ۹۸ شامل ۱۰۲ میلیون و ۹۵۶ هزار و ۶۱۴ کارت بود که نشان دهنده رشد ۱.۸۸ درصد تعداد کارت‌های بانکی دارای تراکنش است. تعداد ۲۲۸ میلیون و ۴۷۶ هزار و ۱۳۴ کارت غیر فعال (معادل ۶۸.۵ درصد از مجموع کارت‌های صادره) وجود داشته که هیچ تراکنشی نداشته اند. عوامل مختلفی در بالارفتن آمار کارت‌های بانکی بدون استفاده نقش دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به الزام دستگاه ها، سازمان‌ها و نهاد‌های مختلف برای اخذ کارت بانکی توسط مراجعان و ذیربطان آن دستگاه‌ها اشاره کرد. / ایرنا

واکنش دیوان محاسبات کشور به گم شدن ۴.۸ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی

در گزارش تفریغ بودجه که خلاصه آن در صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرائت شد، هیچ گونه اشاره تصریحی یا تلویحی به گم شدن مبلغ ۴/۸ میلیارد دلار نشده، بلکه به روشنی بیان گردیده که هویت دریافت کنندگان وجوه ارزی مذکور اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی، معلوم و مشخص بوده و می‌توان حساب ارز‌های دریافتی یا کالا‌های وارداتی را از آنان خواست و به طرق مقتضی، پیگیری و تعیین تکلیف نمود. کما این که اقداماتی نیز از سوی دستگاه‌های ذیربط در قوه مجریه برای تعیین تکلیف این مبالغ صورت گرفته و در جریان است. با توجه به هماهنگی و نظارت دو قوه مجریه و مقننه، امکان گم شدن حتی یک دلار از ارز‌های پرداختی به واردکنندگان متصور نیست، بلکه تلاش‌ها بر این است که این وجوه مطابق با اعتبارات مصوب مجلس شورای اسلامی و در محل قانونی خود تعیین تکلیف شود

تعریف و تمجید مرعشی از عملکرد کروناییِ دولت

سخنگوی کارگزاران گفت: با توجه به محدودیت‌های کرونایی، دولت در راستای کم کردن مشکلات اقتصادی موفق عمل کرد.حسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با مثبت شمردن عملکرد دولت در مواجه با بحران کرونا، گفت: با توجه به محدودیت‌هایی که کشورمان در بحران کرونا با آن مواجه بوده است، دولت توانسته در راستای کم کردن مشکلات اقتصادی بسیار موفق عمل کند.او افزود: همه دل سوزان کشور در حال فکر و ایده پردازی هستند و پیشنهادات خود را به دولت ارائه می‌دهند، دولت هم ایده‌ها را بررسی می‌کند و حتما اقدامات تکمیلی هم باید انجام شود، ولی برای اولین بار است که در سال‌های اخیر مجموع نظام، قوا و نهاد‌های مختلف با هم متحد بودند.مرعشی ادامه داد: وزارت بهداشت و کادر درمانی خوب عمل کرده‌اند، تصمیمات خوب و به موقعی گرفته شد و در مجموع تا اینجا ایران کشور موفقی در مهار کرونا است، البته فرهنگ و نقش مردم ایران هم در این عرصه بسیار مهم بوده است و انشالله با رعایت فاصله گذاری اجتماعی کاملا بر این مشکلات فائق می‌آییم.سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی با اشاره به برخی رسانه‌ها که سعی در بحرانی جلوه دادن اوضاع ایران دارند، گفت: ایران مخالفان سر سختی در دنیا دارد که در این شرایط سعی داشتند از آب گل آلود ماهی بگیرن، د، اما چون این هدفشان محقق نشد، هر مشکل کوچکی در کشور ما را بزرگ جلوه می‌دهند.او افزود: وقتی معاون وزیر بهداشت کشورمان به کرونا مبتلا شد رسانه‌های خارجی غوغا به پا کردند، ولی هنگامی که نخست وزیر انگلیس به کرونا مبتلا شد همه آن‌ها سکوت اختیار کردند؛ بنابراین این کینه توزی‌ها از گذشته تاکنون وجود داشته است.
 
حمله شدیداللحن مسئول رسانه‌ای عارف به کارگزاران

انتقاد روز گذشته قوچانی موجب شد تا علیرضا خامسیان مسئول رسانه‌ای محمدرضا عارف نیز در یادداشتی به وی پاسخ دهد.خامسیان بابیان اینکه چندی است قوچانی به شدت بیشتری از گذشته به التقاط، اعوجاج و آسمان ریسمان‌بافی روی آورده است، نوشت"او که می‌کوشد از منظر ژورنالیسم، به سیاست، آن‌هم از نوع اصلاح‌طلبانه‌اش نگاه کند، بی‌التفات به آنچه در بطن و متن و زیر پوست سیاست و اجتماع می‌گذرد، فرصت‌طلبی ژورنالیستی‌اش را به اوج رسانیده است. وقتی ابهام‌ها برداشته شدند و دست‌ها رو شد، دیگر نمی‌توان بسان گذشته در پنهانی و تاریکی سیاست‌بازی کرد. درست است که واقعیات برسازنده‌ی گفتمانی‌اند، اما این‌قدر بی اصول نیستند که با کنار هم نهادن چند جمله، بتوان واقعیتی دلبخواهانه را به نام گفتمان به خورد جامعه‌ی مدنی داد.

خامسیان با کنایه به قوچانی، وی را "تئوریسین پنداری بی‌التفات به دانش و تجربه" دانسته و نوشته است "بر قوچانی نمی‌توان خرده گرفت، که هویت و موجودیت خود را از این بیهوده‌گویی‌ها وام گرفته است. هشدار جدی بیشتر به کارگزاران، آن‌هم به خاطر میراث داری بزرگ‌مردی، چون هاشمی است که به تجربه دریافته بود بدون فهم مردم، مطالبات مردم و مصالح و منافع مردم، نمی‌توان سیاست ورزید. حال حزب نزدیک به آن پیر خردمند را چه شده است که سرنوشت و میراث محافظه‌کاری عقل بنیان اش را به‌دست ژورنالیست‌های فرصت‌طلب و سیاست‌بازان خلاء اندیش و آرمان‌گرای خیالین، اما خود واقع‌گرا پندار، می‌دهد. جای بسی شگفتی است. این رویه‌ها بیش از آنکه پیروی از مشی و مرام هاشمی باشد، خوش‌خدمتی به رقیبی است که محو اصلاحات را در دستور کار قرار داده است و البته کارگزاران را بخشی از این پازل تعریف می‌کند، چه آنکه این جرگه سال‌هاست دیگری خود را اصلاحات و بزرگان اش تعریف می‌کنند.

خامسیان در ادامه به کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران نیز خرده گرفته و نوشته است " تن دادن مجموعه‌ی کارگزاران به قالب‌سازی‌های چوبین امثال قوچانی‌ها، برای سیاست ورزی در موقعیتی که ظرافت‌ها و درایت‌های هاشمی گونه، طلب می‌کند، اگر نگوییم خیانت که حتماً بی‌اعتنایی آشکار به مشی و مرام هاشمی است. سؤال، اما اینجاست که این رویه‌ی اوت زدن و اختلاف‌افکنی درون گفتمانی را کینه‌توزی‌های جناب دبیرکل در دستور کار حزب لیبرال دموکرات می‌گذارد و سپس ژورنالیست خود تئوریسین پندار، حول آن‌ها نظر ورزی می‌کند، یا برعکس جناب دبیرکل مجری تئوری‌های مسخ آمیز آقای تئوریسین می‌شود. داستان هر چه باشد، کارگزاران و دیگر اعضای آن غیر از دبیر کل و تئوریسین ژورنالیست، باید جدی‌اش بگیرند. آن‌ها باید بدانند که البته خردمندتر‌ها و البته بی کینه‌ها، واقع‌گراتر‌ها و وفادارترهایشان به گفتمان اصلاح‌طلبی، خوب می‌دانند که ساز جدایی زدن از گفتمان اصلاح‌طلبی، انقدر بی‌خاصیتشان می‌کند، که مسیری غیر از شارلاتانیسم و همه را مقصر پنداشتن، پیش روی‌شان نیست.

مسئول رسانه‌ای عارف دلیل عدم موفقیت دولت روحانی را به کارگزاران نسبت داده و مدعی شده است که آن‌ها دولت را محل سیاست‌بازی خود کرده‌اند "البته پرداختن به این نکته هم شاید خالی از لطف نباشد که این‌ها همچنان دیواری کوتاه‌تر از دیوار آقای دکتر عارف نمی‌شناسند. تا امروز با ایثار عارفانه‌اش، دولتی که با درایت و ایثار او، بر سرکار آمد را به محل سیاست‌بازی خود کرده‌اند و امروز ناتوانی‌ها و بی درایتی‌های آن را از چشم عارف می‌بینند. حالا اگر جریان یا اشخاص دیگری در نقد اصلاحات این حرف‌ها را می‌زدند، می‌توانست قابل تأمل باشد. "

وی در پایان به ماجرای استعفای محمد هاشمی از حزب کارگزاران پرداخته و می‌گوید: باید از کارگزاران خواست و البته به ایشان انذار داد که یک بار هم که شده است، راز استعفای آقای محمد هاشمی از حزبتان را بررسی کنند، واقعاً آیا آنچه ایشان در خشت خام می‌دید شما در آیینه و تجربه و بیراهه روی امثال قوچانی‌ها، آن‌هم پس از گذشت سالیان متمادی نمی‌بینید. به حراج گذاشتن میراث هاشمی توسط حزب مدعی میراث هاشمی، جای بسی نگرانی دارد. فاین تذهبون.
 
مهمترین آزمون سال اول مجلس یازدهم از نگاه ضرغامی

عضو شورا‌های عالی انقلاب فرهنگی و فضای مجازی خاطرنشان کرد: مهمترین آزمون سال اول مجلس یازدهم، انتخابات داخلی آنان است؛ تحقق وعده‌ها و شعارها، از کمیسیون‌های تخصصی می‌گذرد. سید عزت الله ضرغامی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی عضو شورای عالی فضای مجازی در صفحه اجتماعی خود در توئیتر خاطرنشان کرد: مهمترین آزمون سال اول این مجلس انتخابات داخلی آنان است. متن کامل به شرح ذیل است:بسیاری از عزیزانی که نامزد ریاست مجلس آینده هستند، می‌توانند روسای کمیسیون‌های مهم و تاثیرگذار باشند. تحقق وعده‌ها و شعارها، از کمیسیون‌های تخصصی می‌گذرد. مهمترین آزمون سال اول این مجلس انتخابات داخلی آنان است.
 
وزیر ارشاد نگران روان مردم شد

سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در صفحه شخصی خود در توییتر در رابطه با متوفیان کرونا و خانواده‌های عزادار نوشت: «دنیای تنهایی، بیم بیماری، سیمای مرگ در اخبار جهانی، سوگ‌های خاموش در عزای عزیزان ‎کرونایی و .. زخم‌های عفونی روانی خواهند بود. برای درمان آن از هم‌اکنون بیندیشیم.»
 
زیباکلام جواب شریعتمداری را داد

زیباکلام در نامه‌ای به شریعتمداری نوشت: مردم تا کی باید هزینه آمریکاستیزی شما را بدهند؟
دکتر صادق زیباکلام، استاد علوم‌سیاسی دانشگاه تهران، در جوابیه‌ای خطاب به مدیرمسئول روزنامه "کیهان" نوشت:
جناب آقای حاج حسین شریعتمداری
مدیرمسئول روزنامه وزین کیهان
با سلام و عرض احترام
در شماره ۲۶فروردین آن جریده شریفه در پاسخ به توئیتی که بنده در خصوص یک وکیل آمریکایی که برای دولت ایران کار می‌کند مطالبی را علیه اینجانب مرقوم داشته بودید.
صورت مساله به این شکل بود که ایشان و همکارانشان موفق می‌شوند یک میلیارد و ۶۰۰میلیون دلار دارایی‌های ایران در لوکزامبورگ را آزاد نمایند. بنده در توئیتم نوشته بودم اگر یک وکیل ایرانی برای دولت آمریکا کار می‌کرد؛ کمترین اتهامش همکاری با دولت متخاصم می‌شد.
جنابعالی در پاسخ آن توییت، تکرار مطالب همیشگی را فرموده بودید. از جمله اینکه "رژیم آمریکا مورد ستایش و تمجید بنده است و به‌جای آنکه از حقوق مردم کشورم دفاع کنم، مدافع و توجیه‌گر جنایات آمریکا علیه ایران بوده‌ام". مرقوم داشته بودید: "علیرغم دفاع از آمریکا، هیچوقت هم مجازات نشده‌ام؛ و بالاخره، "با بودن امثال بنده، آمریکایی‌ها اساسا نیازی به وکیل در ایران ندارند".
جناب شریعتمداری بزرگوار! مناقشه پیرامون آمریکا بر سر دو موضوع خیلی روشن است:
نخست آنکه جنابعالی بعنوان مدافع آمریکاستیزی به مردم ایران بفرمایید که دشمنی با آمریکا کدام دستاورد را برای منافع ملی ایران داشته است؟ یک مورد هم بفرمایید کفایت می‌کند. به شرط آنکه مواردی که می‌فرمایید.
جناب شریعتمداری عزیز! ترکیه که برخلاف ما که بر روی دریایی از نفت و گاز هستیم، نه یک کپسول گاز دارد و نه یک بشکه نفت؛ معذالک سالی ۴۱میلیون توریست و ۱۵۰میلیارد دلار صادرات دارد.
اما یک نظرسنجی ساده هم می‌توان نشان داد که اکثریت مردم ایران که جای خود دارد، آیا حتی ۲۰درصد مردم ایران هم همچنان خواهان تداوم آمریکاستیزی هستند؟
 
درخواست جهت تشکیل کمیته حقیقت یاب برای انتخابات مجلس

مصطفی کواکبیان، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، در حساب توییتری خود در رابطه با نقش جناح‌های سیاسی در مبارزه با کرونا و کاهش میزان مشارکت مردم در انتخابات نوشت: «در مجلس گفتم همه جناح‌های سیاسی باید برای مقابله با کرونا دست در دست یکدیگر نهاده و این موضوع موجب تسویه حساب‌های جناحی نباشد و البته با کمیته حقیقت یاب، علل کاهش حدود ۶۰٪ مشارکت مردم در انتخابات اسفند را بررسی و وزرای دولت پاسخگوی علت عدم تاخیر انتخابات علی رغم اطلاع از کرونا باشند.»
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار