معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی:
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با قدردانی از همکاری سیستم بانکی در بازسازی مناطق زلزله‌زده میانه و سراب، گفت: کار بازسازی خانه‌های روستایی آسیب‌دیده از زلزله، قبل از شروع فصل سرما به اتمام می‌رسد.
کد خبر: ۸۴۱۲۳۸
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۸ 22 April 2020

به گزارش تابناک تبریز،جواد رحمتی در جلسه بررسی وضعیت پرداخت تسهیلات بازسازی به خانواده‌های آسیب‌دیده از زلزله در شهرستان‌های میانه و سراب، اظهار کرد: بعد از تصویب تسهیلات در هیأت دولت، بانک‌های عامل با حضور میدانی در روستاهای زلزله‌زده، کار تشکیل پرونده را آغاز کردند و خوشبختانه قبل از شروع فصل کاری، پرونده متقاضیان تسهیلات تکمیل شده است.

وی افزود: بعد از این لازم است در گردش کار پرداخت تسهیلات تسریع شود تا بتوانیم قبل از شروع فصل سرما، کار بازسازی واحدهای آسیب‌دیده را به اتمام برسانیم.

وی از مدیران بانک‌های عامل خواست تا با تقویت نیروی انسانی، موانع احتمالی در پرداخت تسهیلات را رفع کنند و تا جایی که ممکن است امور اداری را در محل روستاها انجام دهند.

رحمتی همچنین از فرمانداران سراب و میانه خواست تا به موازات بازسازی خانه‌های روستایی، کاستی‌های موجود در زیرساخت‌های منطقه را شناسایی و از ظرفیت تسهیلات بازسازی برای رفع این کاستی‌ها استفاده کنند.

وی از تلاش‌ها و خدمات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قدردانی کرد و گفت: فعالیت‌های تخصصی این بنیاد همواره مایه خیروبرکت بوده و هیچ نگرانی از بابت بازسازی مناطق زلزله‌زده نداریم.

معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز در این جلسه از همکاری بانک‌های استان در پرداخت تسهیلات بازسازی تشکر کرد و گفت: خوشبختانه با همراهی ساکنان مناطق زلزله‌زده، کار بازسازی با سرعت و کیفیت قابل قبول انجام می‌شود.

عزیزالله مهدیان با بیان این‌که صددرصد از تسهیلات بازسازی تأمین شده است، افزود: سال گذشته 50 درصد از کمک‌های بلاعوض دولت به ساکنان این مناطق تخصیص یافت و باقی‌مانده آن امسال پرداخت می‌شود.

حافظ باباپور، مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی هم در این جلسه از اختصاص سه هزار سهمیه تسهیلات بازسازی به مناطق زلزله‌زده میانه و سراب خبر داد و گفت: تاکنون 98 درصد از این سهمیه به بانک‌های عامل معرفی شده و 88 درصد از آنها به مرحله عقد قرارداد رسیده است.

 در این جلسه فرماندار سراب و معاون فرماندار میانه و همچنین مدیران بانک‌های ملی، ملت، صادرات، تجارت و سپه نیز ضمن تشریح آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات بازسازی در مناطق زلزله‌زده، مسائل و مشکلات موجود در این زمینه را بیان کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار