استاندار آذربایجان شرقی:
استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر افزایش نظارت‌ها در حوزه تولید و توزیع کالاهای اساسی، گفت: اقدامات انجام شده برای رصد و کنترل جریان گردش کالا در استان باید برای عموم مردم ملموس بوده و آثار و نتایج این نظارت‌ها اطلاع‌رسانی شود.
کد خبر: ۸۴۲۷۲۲
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰ 27 April 2020

به گزارش تابناک تبریز، محمدرضا پورمحمدی در جلسه کمیسیون تنظیم بازار استان، با اشاره به اینکه تصمیمات این جلسه، بازتاب‌های اقتصادی و اجتماعی دارد، افزود: لازم است که در ارزیابی تصمیمات و مصوبات، تنها به گزارش وضع موجود اکتفا نشده و وضعیت بازار در بازه‌های زمانی مختلف آسیب‌شناسی شود.


وی با اشاره به شرایط اقتصادی جهان در دوران کرونا، اظهار داشت: کشورهایی که خود را مهد تمدن می‌دانستند امروز با کمبود جدی اقلام اساسی مواجهند، اما تولید و تأمین این اقلام در کشور ما به شایستگی مدیریت شده و هرچند کاستی‌هایی هم وجود دارد، اما مردم از نظر تأمین کالاهای اساسی نگرانی ندارند.

پورمحمدی افزود: هدف دشمنان از تحریم‌های اقتصادی، ایجاد نارضایتی عمومی و نافرمانی مدنی بود، اما با وجود این تحریم‌ها، امروز در کشور ما بیش از هر کشوری، نیازمندی‌های مردم به وفور عرضه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این آمادگی ناشی از آینده‌نگری مردم و مسئولان است که در اثر شرایط جنگ اقتصادی ایجاد شده و باید این آمادگی را حفظ کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه به افزایش قیمت نان در استان در هفته گذشته اشاره کرد و گفت: با توجه به افزایش تمام‌شده قیمت نان، این افزایش قیمت ضروری بود و بعد از این افزایش، باید نظارت بر رعایت کیفیت و قیمت نان بیشتر شود.

وی همچنین از همراهی اصناف و مراکز توزیع کالاهای اساسی در اجرای طرح‌های مقابله با کرونا قدردانی کرد و گفت: اصناف در تأمین کالاهای اساسی هم عملکرد خوبی داشتند و امروز جامعه نسبت به دسترسی به کالاهای اساسی به اطمینان خاطر رسیده است.

پورمحمدی درخصوص توزیع کالاهای مورد نیاز موسسات خیریه برای تأمین بسته‌های معیشتی برای خانواده‌های نیازمند، گفت: موسسات و نهادهای رسمی در اولویت توزیع این کالاها هستند که سهمیه‌بندی و نحوه توزیع آنها توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تعیین می‌شود.

در این جلسه گزارشی از تولید و توزیع اقلام اساسی و مورد نیاز مردم در بازار استان و همچنین گزارش‌های نظارتی معاونت نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت و اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارائه شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :