کد خبر: ۸۴۵۳۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۸ 03 May 2020

به گزارش تابناک تبریز، سونیا اندیش با اشاره به طراحی سیستم امگا ادامه داد: این سیستم به بدترین شکل ممکن طراحی شده و مسئولان امر باید برای حل این موضوع تصمیمات لازم را اتخاذ کرده و مانع از اجرای این پروژه شوند چرا که ما حافظ منافع شهروندان در اینجا هستیم.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت بیمه رانندگان استجاری اظهار داشت: ساماندهی وضعیت بیمه این رانندگان  به واسطه شرکت های بیمه الزامی بوده و موجب ساماندهی وضعیت این افراد چه از لحاظ شغلی و چه از لحاظ نظم در رفت و آمد می شود.

اندیش در تذکر بعدی خود  با اشاره به عدم رعایت مقررات ایمنی در پروژه های عمرانی اظهار داشت: امنیت شهروندان در اجرای پروژه های عمرانی موضوع مهمی است که عدم رعایت آن خطرات جانی بسیاری در بر خواهد داشت.
نایب رییس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: باید در این راستا نظارت کافی در راستای پروتکل های ایمنی صورت گیرد.
وی در ادامه افزود: بحث اصلاح هندسی معابر از سری موضوعات دیگر است که سازمان ترافیک با ورود به این موضوع مشکلات را حل کند.

غلامحسین مسعودی ریحان نیز در تذکر خود گفت: یکی از وظایف مهم شورا نظارت بر عملکرد شهرداری  و مصوبات شورا است که از چند جانب صورت می گیرد.
وی تاکید کرد: اگر این تذکرات و تحقیقات صورت نگیرد با عملکرد های ناشایستی مواجه خواهیم شد
مسعودی ریحان اضافه کرد: شایسته است این تذکرات مورد توجه قرار گیرد.
خزانه دار شورای اسلامی شهر تبریز گفت: بنده تا کنون چندین مورد تحقیق و تفحص و نامه هایی نوشته ام و مشخصات کامل داده ام ولی تاکنون جوابی دریافت نکرده ام.
مسعودی ریحان افزود: این بی نتیجگی یعنی انفعال شورا و در این صورت ما نباید هیچ تذکری بدهیم.

محمد حسن اسوتچی نیز در ادامه با تذکر به اینکه اگروضعیت جلسات شورا این گونه پیش رود احتمالا خاطرات تلخی را شاهد خواهیم شد گفت: نامه ای که با امضا رییس شورای اسلامی شهر تبریز ارسال شده تاکنون ۵۵ روز است که بی پاسخ مانده است که در صورت ادامه این روند شخصاً دیگر صبوری نخواهم کرد و در حیطه قانونی با روال خودم کارها را پیش می برم.
وی افزود: در خصوص تبدیل وضعیت اخباری مبنی بر اعمال سهم برای تبدیل وضعیت به گوش ما رسیده است که اگر شایعه است اعضا آن را اعلام کنند.
اسوتچی اظهار امیدواری کرد: امید است موضوع تبدیل وضعیت حل شود و مشکلات بیشماری را شاهد نشویم.
این عضو شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به تاکید اعضا شورا به اراده شهر گفت: ما در اداره شهرداری مانده ایم و فعلا لازم است که به اداره شهرداری بپردازیم تا نوبت به شهر برسد.
وی افزود: لازم است خروجی برنامه های پنج ساله، بیست ساله و غیره در سطح شهر برای شهروندان مشهود شود.

فریدون بابایی اقدم نیز ضمن تبریک بزرگداشت هفته معلم و روز کارگر گفت: این موضوع را در جلسات غیر حضوری و وبینار نیز عنوان کرده ام که در اتوبان پاسدارن چهار نقطه در حال نشست بوده و میتواند موجب برخی خسارات جانی و مالی شود.
وی اظهار داشت: این اتوبان مورد توجه شهردار تبریز بوده و سریعا اقدامات لازم در این خصوص انجام دهد.
بابایی اقدم تاکید کرد: موضوع مورد نظر بعدی گلایه شهروندان از قطع درختان در تقاطع ارتش است که با توجه به نام گذاری سال ۹۹ بعنوان سال فضای سبز باید جلوی این اقدامات گرفته شود.
وی با اشاره به ساخت و سازهای غیر مجاز اظهار داشت: در خصوص ساخت و ساز غیر مجاز هم باید اقداماتی ترتیب داده شود تا شاهد مشکلات شهری نباشیم.
وی افزود: قرار بود شعبه رسیدگی به تخلفات دایر شود لطفا این موضوع  نیزبه جد پیگیری شود.
وی با بیان اینکه قرار بود لیستی از متخلفین ساخت و ساز غیر مجاز گرفته شود و سوال من این است که چرا در کوچه های ۴ متری ساختمان های ۷ طبقه ساخته می شود؟
این عضو شورای اسلامی شهر تبریز تصریح کرد: از شهردار تبریز تقاضا دارم در تمامی مشکلات شهری با سایر نهاد ها همکاری داشته باشیم تا جلوی هرج و مرج شهری گرفته شود.
وی گفت: با توجه به عدم توجه به تذکرات در صورت ادامه این روند حق قانونی خودم میدانم که اگر حقی از مردم ضایع شود، علیه شهرداری اقدام‌خواهم کرد.

کریم صادقزاده نیز در تذکر خود با اشاره به نامه ای در ارتباط با وقایع اخیر شهرداری و دستگیری شهردار یکی از مناطق خواستار برگزاری جلسه ای در این خصوص هستم تا شفاف سازی ها صورت گیرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بحث تبدیل وضعیت به صورت واقعی و توام با عدالت اجرایی شود و در غیر این صورت باید صادقانه به کارگران بگوییم که دلایل عدم تبدیل وضعیت چه بود و چه شد.
صادقزاده با اشاره به مشکلات صنفی بیمه ای مربیان شهرداری گفت این موضوع، موضوع بعدی است که باید در این راستا اقداماتی ترتیب داده شود تا تکلیف آنان نیز مشخص شود.
وی با اشاره به نامه برخی از کارکنان شهرداری در خصوص عدم عدالت امور اداری در پرداخت مزایا به همه کارکنان گفت: جمعی از کارگران شهرداری نامه ای نوشته اند تا به مشکلات آنان نیز رسیدگی شود.

محمد باقر بهشتی نیز با بیان اینکه ۱۵ اردیبهشت باید شهرداری لایحه تفریغ را به شورا تحویل دهد گفت: خواهشمندیم برنامه را برای شورای استان ارسال کنید تا عملکردهای بسیار خوبی را شاهد باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :