رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند کواکبیان: وزیر کشور گرانی خودرو را جدی بگیرد / اظهارات تند نماینده مجلس علیه ظریف / واکنش پزشکیان به اظهارات آیت‌الله جنتی و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۸۴۸۶۲۷
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۵ 11 May 2020

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

میرِ اصولگرایان با توپ پُر می‌آید

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم تاکید کرد: اقدامات غیر کارشناسی و شتابزدۀ آخرین روز‌های مجلس دهم بدقت رصد و پس از افتتاح مجلس یازدهم مجددا بررسی خواهد شد. سیدمصطفی میرسلیم در صفحه شخصی خود با انتقاد از برخی اقدامات نمایندگان مجلس دهم در واپسین روز‌های نمایندگی خود نوشت: اقدامات غیر کارشناسی و شتابزدۀ آخرین روز‌های مجلس دهم بدقت رصد و پس از افتتاح مجلس یازدهم مجددا بررسی خواهد شد.‌ وی در تشریح این اقدامات افزود: گسترش بی رویۀ مناطق آزاد، حذف صفر‌ها و تغییر نام پول ملی، تشکیل مجدد وزارت بازرگانی برای چراغ سبز دادن به واردات!

رئیس دولت اصلاحات: ذره‌ای دلم برای قدرت تنگ نشده است

رئیس دولت اصلاحات گفت: من سه چهارسال پیش، از سر خیرخواهی مساله آشتی ملی را مطرح کردم. منی که هیچ نگاهی به قدرت ندارم و نخواهم داشت و یک ذره دلم برای قدرت تنگ نشده و فقط و فقط خدایم شاهد است برای این مملکت، برای نظام و مردم آنچه به نظرم خیر می‌آید، مطرح می‌کنم و گفتم آشتی ملی که مورد اعتراض هم قرار گرفت. معتقدم اگر این آشتی مورد قبول واقع شده بود، شاید امروز بسیاری از مشکلات را نداشتیم و وضع بهتری داشتیم.

بخش‌هایی از اظهارات حجت الاسلام سیدمحمد خاتمی رئیس دولت اصلاحات را بخوانید؛

* دولت ما در زمینه کرونا نسبتا خوب عمل کرد. بخش‌های دولتی خوب عمل کردند، به خصوص بخش بهداشت و درمان، پزشکان عزیز ما، پرستاران عزیز و بخش خدمات پزشکی ما فوق العاده و فداکارانه کار کردند و آبرویی برای دولت و نظام کشور خریدند و دل‌ها را به خودشان نزدیکتر کردند.

* معتقدم همانطور که نظرسنجی‌ها هم این را نشان می‌دهند، تا حدودی فاصله میان دولت و ملت ترمیم شده و این نعمت بسیار بزرگی است.

* من سه چهار سال پیش از سر خیرخواهی مساله آشتی ملی را مطرح کردم. منی که هیچ نگاهی به قدرت ندارم و نخواهم داشت و یک ذره دلم برای قدرت تنگ نشده و فقط و فقط خدایم شاهد است برای این مملکت، برای نظام و مردم آنچه به نظرم خیر می‌آید، مطرح می‌کنم و گفتم آشتی ملی که مورد اعتراض هم قرار گرفت. معتقدم اگر این آشتی مورد قبول واقع شده بود، شاید امروز بسیاری از مشکلات را نداشتیم و وضع بهتری داشتیم.

* ما باید همبستگی ملی را که زمینه آن را کرونا فراهم کرده گسترش دهیم. بخش‌های مختلف جامعه باید در کنار هم باشیم. دولت باید اولویت‌هایی برای حفظ این همبستگی و ایجاد امید در جامعه تعیین کند.

* اولویت دولت باید مشاغل کوچک و تولیدکنندگان خرد و همین مشاغل و خدماتی که از کرونا بیشترین آسیب را دیدند، باشد. اتفاقا بیشتر مشاغل جزو این‌ها هستند و دولت باید از هر راهی که می‌تواند آن‌ها را مد نظر قرار دهد.

* اگر ذخایری داریم، الان جای استفاده از آن است. برای اینکه بتوانیم هم اشتغال موجود را حفظ کنیم و هم مردم آسیب دیده را راضی نگه داریم.

*ما چه زیانی از آزادی زندانیان خود به خاطر کرونا دیدیم؟ و چرا همه را آزاد نکردیم؟ و چرا نمی‌کوشیم که این آزادی را دائمی کنیم؟ اگر بنا باشد عفوی به خارج و داخل داده شود، آیا زمانی مناسب‌تر از الان داریم؟ آیا این کار سبب همبستگی بیشتر نخواهد شد؟ آیا سبب دلبستگی‌ها به همدیگر نخواهد شد؟

*درست است که دشمن داریم و دشمن در ایجاد مشکلات ما موثر بوده، ولی عمدتا مشکلات ناشی از خود ماست و دشمن از این مشکلات سوءاستفاده می‌کند. از جدایی ملت و دولت سوءاستفاده می‌کند. ما باید جلوی این سوءاستفاده را بگیریم و این سوءاستفاده با همبستگی خنثی می‌شود.

*رئیس محترم قوه قضائیه سال گذشته کار ابداعی‌ انجام دادند و آن اینکه برای زندانیان و به خصوص کسانی که سیاسی بودند و با تعبیر اینکه ما میان زندانیان سیاسی و امنیتی تفاوت قائلیم، تقاضای عفو کردند. این عفو را گسترده‌تر کنند تا کسانی که از حضور در اجتماع محروم مانده اند و آزادی هایشان محدود شده نیز بتوانند به صحنه بیایند و در خدمت جامعه باشند. این‌هاست که می‌تواند همبستگی در جامعه را قوی‌تر کند و ما را به پیش ببرد.

* خطاب به نمایندگان مجلس آتی و اصلاح طلبان: شما (نمایندگان جدید مجلس) می‌دانید که بیش از نیمی از کسانی که حق رای داشتند به پای صندوق نیامدند. الان که شما به مجلس راه پیدا کردید خواهشم این است که خودتان را تنها نماینده کسانی که به شما رای دادند، ندانید و بیایید مطالبات و خواست‌ها و توقعات به جای آن بیش از ۵۰درصدی که به صحنه نیامدند را نمایندگی کنید.

*نماینده، نماینده کل ملت است. مردم باید احساس کنند با اینکه به پای صندوق نیامدند، خواست‌های آن‌ها نیز مطرح است. اندک افرادی که از غیرجناح شما به مجلس آمدند که اگر اکثریت مردم به پای صندوق می‌آمدند شاید اوضاع اقلیت و اکثریت عکس می‌شد را منزوی نکنید. از وجود آن‌ها استفاده کنید.

*از اصلاح طلبان جامعه محور می‌خواهم تا برنامه‌ها و طرح‌های خود را برای چنین موقعیتی ارائه کنند. آن‌ها در این مسیر می‌توانند از رقبای خود نیز کمک بگیرند و این کار می‌تواند به همدلی و همبستگی ملی کمک کند.

اظهارات تند کدخدایی درباره نامه مطهری به آیت الله جنتی

سخنگوی شورای نگهبان گفت: نظارت استصوابی بر اساس مصوبه مجلس، نظارت قانونی است. روز گذشته علی مطهری در نامه‌ای به آیت الله جنتی، از اظهارنظر دبیرشورای نگهبان درباره تصویب طرح اصلاح قانون انتخابات در آخرین هفته‌های مجلس دهم انتقاد کرد و در قسمتی از این نامه نوشت: «به شما و آقای کدخدایی ـ که از همان ابتدا از این طرح ابراز نگرانی کرد ـ حق می‌دهم که نگران باشید، چرا که سال‌ها مطلق العنان تحت عنوان مبهم «نظارت استصوابی» هر کاری که خواسته اید کرده اید و اکنون بناست این نظارت بر اساس معیار‌های مشخص انجام شود.» در همین راستا، عباسعلی کدخدایی در توییتی در واکنش به نامه مطهری، نوشت: دلایل رد صلاحیت نمایندگان به چند اظهارنظر سیاسی قابل درک است! اما عملکرد آنان نیز توسط مردم قضاوت می‌شود. نه مطلق العنان بودن آرزوست و نه مقام خدایی داشتن. نظارت استصوابی بر اساس مصوبه مجلس، نظارت قانونی است. اجرای آن حاکمیت قانون است و مخالفت با آن فرار از قانون و آنارشیسم!

کواکبیان: وزیر کشور گرانی خودرو را جدی بگیرد

مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) پارلمان در تذکری شفاهی از افزایش قیمت خودرو پراید انتقاد کرد و از وزیر کشور خواست که این موضوع را جدی بگیرد. وی خطاب به رئیس جمهور گفت: به وزیر راه و شهرسازی دستور دهید که با توجه به زلزله اخیری که در دماوند و پایتخت آمد، شورای ساماندهی امور پایتخت را جدی بگیرند. ۵.۱ ریشتر زلزله آمد و اگر این مقدار بالاتر باشد و به تهران نزدیک‌تر باشد می‌گویند ۴ میلیون نفر از بین می‌روند. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: لااقل طرح‌های که برای ساماندهی تهران و برای انتقال پایتخت نوشته شده را جدی بگیرید، در این زمینه قانون‌های نیز وجود دارد. وی در در پایان از وزیر بهداشت و درمان خواست که حق و حقوق پرستاران را با دقت کامل اجرا کند.

اظهارات تند نماینده مجلس علیه ظریف

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس در تذکری به وزیر امور خارجه، نامه او به دبیرکل سازمان ملل را ادامه دیپلماسی ذلیلانه خواند. محمدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزیر آموزش و پرورش خواستار پرداخت حقوق معلمان خرید خدماتی شد. وی همچنین خطاب به وزیر امور خارجه، افزود: تا چه زمانی می‌خواهید دیپلماسی ذلیلانه را ادامه دهید؟ نامه شما به دبیرکل سازمان ملل اشتباه بود؛ می‌خواهید آن‌ها حواس شان به ما باشد؟ ابطحی ادامه داد: اظهار عجز پیش ستمگر روا مدار، اشک کباب باعث طغیان آتش است. نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در خاتمه تصریح کرد: این‌ها با ما دشمن هستند، شما به دشمن رو می‌زنید و التماس می‌کنید، این التماس کردن، جز تحقیر ملت ایران چه فایده‌ای داشته است.

انتقاد رئیس فراکسیون زنان از هجمه‌ها نسبت به مجلس دهم

رئیس فراکسیون زنان مجلس با اشاره به انتقادات و هجمه‌های صورت گرفته نسبت به مجلس دهم گفت: انصاف و تقوای سیاسی نسبت به عملکرد مجلس دهم رعایت نشده است. فریده اولاد قباد نماینده تهران و رئیس فراکسیون زنان مجلس در مراسمی که ظهر امروز (یکشنبه، ۲۱ اردیبهشت) با حضور نمایندگان زن مجلس شورای اسلامی در مجلس برگزار شد، با اشاره به انتشار دو کتاب "عملکرد فراکسیون زنان در حوزه نظارت" و "عملکرد فراکسیون زنان در حوزه قانونگذاری" از دکتر لاریجانی به دلیل حمایت از فراکسیون زنان در تصویب لوایح، طرح‌ها و مطالبات بحق حوزه زنان و خانواده تشکر کرد. وی با اشاره به انتقادات و هجمه‌های صورت گرفته نسبت به مجلس دهم افزود: انصاف و تقوای سیاسی نسبت به عملکرد مجلس دهم رعایت نشده است. نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: تخریب عملکرد قوه‌ای که در راس امور قرار دارد، باعث هدف گرفتن اعتماد مردم و ایجاد فاصله بین مردم و حاکمیت می‌شود. عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: در مجلس دهم لوایح و طرح‌های خوبی همچون طرح تشدید مجازات اسیدپاشی، اعطای تابعیت به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان غیر ایرانی به سرانجام رسید و در حوزه نظارت نیز باید از تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان، بانک سرمایه و اعمال ماده ۲۳۶ آیین نامه داخلی در خصوص وضعیت مدارس خارج از کشور نام برد. رئیس فراکسیون زنان مجلس همچنین گزارش‌های متعدد دیوان محاسبات در خصوص حسابرسی ملی و استانی و گزارش تفریغ بودجه ۹۷ را از اهم عملکرد‌ها و اقدامات ارزشمند مجلس دهم دانست.

ریشه‌یابی عماد افروغ از عامل اعتماد مردم به دولت

عماد افروغ جامعه‌شناس و استاد دانشگاه معتقد است کرونا کل نظام سرمایه داری و رابطه استثماری ذاتی آن را به چالش کشیده و لطمه بزرگی به جهانی سازی سرمایه‌داری و پیوند‌های سرمایه‌داری جهانی وارد کرده است. عماد افروغ جامعه شناس و استاد دانشگاه در گفتگو با تسنیم، در پاسخ به این که با توجه به گذشت نزدیک به سه ماه از شیوع کرونا در ایران و مقایسه نحوه مدیریت این ویروس در ایران و دیگر کشور‌های جهان، آیا در نظرسنجی‌ها و تفهم‌ها و برداشت‌های شما از جامعه تغییری در اعتماد به رسانه‌های داخلی دیده می‌شود؟ گفت: با وجود اینکه در ابتدای همه گیری کرونا شاید مردم نسبت به مسئولان ذیربط و آمار و ارقام رسمی درباره مبتلایان به ویروس کرونا بی اعتماد بودند، اما با گذشت مدتی از شیوع این ویروس و رسانه شدن عملکرد ضعیف کشور‌های غربی در مواجهه با کرونا به تدریج اعتماد مردم به دولت و رسانه‌ها نیز بیشتر شد. عضو پژوهشگاه علوم انسانی معتقد است که یکی از دلایل بی‌اعتمادی مردم در ابتدای همه گیری کرونا در ایران، پمپاژ شایعات و اخبار نامعتبر در شبکه‌های اجتماعی بود که با توجه به اقدامات مثبتی که مسئولان وزارت بهداشت در راستای اعلام شفاف آمار مبتلایان و فوتی‌های قطعی ویروس کرونا داشتند این بی‌اعتمادی ترمیم و به اعتماد تبدیل شد.

روایت آقای وکیل از دادگاه امروز نجفی

وکیل‌مدافع نجفی با بیان اینکه تحقیقات دادگاه تمام شده و منتظر صدور رأی خواهیم بود، گفت: از آنجایی که دادگاه آخرین دفاع را اخذ کرد، به نظر می‌رسد رسیدگی به پایان رسیده باشد. حمیدرضا گودرزی، وکیل مدافع محمدعلی نجفی در گفتگو با ایلنا در خصوص شکایت مؤسسه شمس‌الشموس از نجفی و جلسه دادگاه امروز، اظهار کرد: موضوع پرونده، شکایت مؤسسه شمس‌الشموس بود که یکی از سهامداران این شرکت الیاس قالیباف است و این پرونده با عنوان افترا و گزارش خلاف واقع به دادگاه ارسال شد. وی افزود: جلسه رسیدگی امروز ساعت ۱۱ صبح در شعبه ۱۰۵۹ مجتمع قضایی ویژه رسیدگی به جرایم کارکنان دولت، برگزار شد که در این جلسه وکیل مؤسسه شمس‌الشموس، متن شکایت را قرائت کرد و سپس مسئول حراست شهرداری منطقه ۲ و شهردار منطقه ۲ که از متهمان این پرونده بودند، دفاعیاتشان را ارائه دادند و پس از آن‌ها آقای نجفی و من هم به عنوان وکیل دفاع کردیم. گودرزی با بیان اینکه تحقیقات دادگاه تمام شده و منتظر صدور رأی خواهیم بود، گفت: از آنجایی که دادگاه آخرین دفاع را اخذ کرد، به نظر می‌رسد رسیدگی به پایان رسیده باشد. این وکیل پایه یک دادگستری بیان کرد: مسئله‌ای که وجود دارد این است که گزارش ارائه شده به دادستانی مربوط به شخص آقای الیاس قالیباف نبوده بلکه این گزارش مربوط به مؤسسه شمس‌الشموس است و کلمه احتمال در گزارش ذکر شده است.

واکنش پزشکیان به اظهارات آیت‌الله جنتی

نایب رییس مجلس گفت: نمایندگان به دنبال بی‌خاصیت کردن احراز صلاحیت داوطلبان نیستند بلکه آن‌ها تاکید داشتند اگر کسی به داوطلبی اتهامی زد، فرد باید بتواند موضوع را در دادگاه پیگیری کند. مسعود پزشکیان روز یکشنبه در واکنش به اظهارات دبیر شورای نگهبان مبنی بر «بی خاصیت کردن احراز صلاحیت داوطلبان» با اصلاح قانون انتخابات، اظهار داشت: بر اساس قانون، قوه قضاییه به عنوان یکی از مراجع چهارگانه باید هر نظری درباره داوطلبان وجود دارد را به شورای نگهبان اعلام کند، اگر کسی هم مجرم یا متهم است باید مدارک آن را به دادگاه ارایه شود. نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در صورتی که فردی متهم و مجرم نیست و در دادگاه پرونده ندارد نباید با پرس و جو از محله یا یکی از رقبای انتخابات برای وی پرونده‌سازی کرد، زیرا این کار دور از انصاف است و منطقی نیست که به داوطلبی اتهام رانت‌خواری یا دزدی زده شود و هیچ قضاوتی درباره وی در دادگاه نشود. پزشکیان خاطرنشان کرد: منطقی نیست که به کسی اتهام دزدی یا رانت‌خواری زده شود، اما وی را در هیچ دادگاهی محکوم نکنیم. فردی که اتهاماتی علیه او مطرح شده، باید از حق شکایت برخوردار باشد تا آبروی مسلمانی ریخته نشود.

وی یادآور شد: داوطلبان انتخابات باید حق پیگیری و شکایت داشته باشند تا کسی نتواند به راحتی به آن‌ها تهمت بزند. نمایندگان با مصوبات خود به دنبال بی‌خاصیت کردن احراز صلاحیت داوطلبان نبودند. نمایندگان تاکید داشتند اگر کسی به داوطلبی اتهامی زده شد، فرد باید بتواند موضوع را در دادگاه پیگیری کند. نایب رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یک مسیحی از حضرت علی (ع) به دادگاه شکایت کرد و دادگاه هم به نفع فرد مسیحی حکم داد؛ بنابراین در شرایطی که حضرت علی (ع) و یک فرد مسیحی می‌توانند حق و حقوق خود را در دادگاه پیگیری کنند با اینکه اتهامی علیه امام عادل مطرح شده بود چرا یک داوطلب انتخابات نمی‌تواند از این حق برخوردار باشد؟

اعلام وضعیت قرمز شیوع کرونا در ۹ شهر خوزستان

بغلامرضا شریعتی استانداری خوزستان ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت:دلیل افزایش بیش از حد مبتلایان کرونا در خوزستان، یکی به خاطر افزایش قابل ملاحظه تست کرونا و بیماریابی ماست و دیگری به خاطر عدم رعایت فاصله گذاری هوشمند در برخی از شهر‌های خوزستان است. وی ادامه داد:تعداد بیمارانی که اعلام کردیم سه برابر شده است در حالیکه تعداد بستری‌ها ۶۰ درصد افزایش پیدا کرده است یعنی دو برابر و نیم افراد مبتلا در خانه قرنطینه شده اند. استاندار خوزستان گفت: میزان بروز در استان ما به متوسط کشوری نرسیده است میزان میرایی و کشندگی این بیماری در خوزستان کمتر از متوسط کشوری است. وی افزود: برخی عکس و تصاویر از وضعیت بیماران و نبود تخت در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که کذب است و چنین شرایطی در خوزستان وجود ندارد.

انتقاد توکلی از ضیافت‌های اشرافی منتخبان مجلس یازدهم

احمد توکلی «رئیس دیده‌بان شفافیت و عدالت» در نامه‌ای از افشای اسامی گردانندگان ضیافت‌های اشرافی خبر داد. متن این نامه به شرح زیر است؛
منتخب گرامی مجلس یازدهم.
سلام علیکم، طاعات‌تان مقبول.
در ادوار اخیر مجلس برای تصرف مناصب قدرت در مجلس، نمایندگانی به ضیافت‌های اشرافی در مکان‌های گران‌قیمت دعوت می‌شدند که میزبان یا میزبانان از نمایندگان جاه‌طلب گدای رأی بودند که ظاهراً در این دوره نیز تکرار می‌شود. بی‌شک این رفتار اموی در این دوره زشت‌تر و شرم‌آورتر است، چون ادعای اصولگرایی هست و ملتی که این خانه را به عاریه به شما سپرده‌اند زندگی مشقت‌بارتری دارند.
کارگروه مجلس سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت، با مسئولیت برادر محترم جناب دکتر امیرآبادی نماینده مردم شریف قم، مصمم است نام میزبانان ضیافت اشرافی را اعلام کند.
احمد توکلی
رئیس هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت

انتقاد محسن هاشمی از صداوسیما

محسن هاشمی: اقدام غیرقابل توجیه رسانه ملی در پخش خبر مربوط به جریمه شورای شهر تهران که پرونده‌ای مربوط به پنج سال قبل و مصوبات دوره قبلی شورا بوده است، نیز شائبه تخریب هدفمند مدیریت شهری تهران را تقویت می‌کند. هاشمی تاکید کرد: خبر مذکور در شرایطی بصورت گسترده منتشر شد که همچنان نرخ وهزینه استفاده شهروندان از اماکن ورزشی شهرداری تهران، بسیار کمتر از هزینه تمام شده بوده و جادارد بجای جریمه این نوع ارائه خدمات به شهروندان اطلاع رسانی صحیح می‌شود. وی تأکید کرد که اعلام خبر جریمه شورا یک بدعت بود، مصوبات شورا به تایید فرمانداری و وزارت کشور می‌رسد و قیمت بلیت‌های اماکن ورزشی شهرداری از اماکن دولتی کمتر است. هاشمی عنوان کرد که صداو سیما توضیح شورا را پخش نکرد.

خسارت ۲۷ میلیاردی ایران به انگلستان بابت حمله به سفارت

احمد مازنی در تذکر شفاهی گفت: در آذرماه سال ۹۱ افراد خودسر سفارت بریتانیا در تهران را تسخیر کردند و چند اثر هنری متعلق به دولت انگلیس تخریب شد. وی ادامه داد: گفته می‌شود پس از ترمیم آثار هنری به سفارت بریتانیا در تهران برگردانده شدند و یک میلیون و ۳۰۰ هزار پوند معادل ۲۷ میلیارد تومان هزینه خودسری عده‌ای خودسر از جیب مردم پرداخت شد. نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ضمن قدردانی از وزیر امور خارجه و تلاش ایشان در عرصه دیپلماسی درخواست داریم که در این زمینه روشنگری کنند که آیا پرداخت چنین مبلغی صحت دارد و با چه منطقی چنین اتفاقی رخ داده است؟

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار