کد خبر: ۸۴۹۷۵۰
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳ 13 May 2020

اظهارات اخیر آقای میرسلیم ، منتخب مردم تهران و رئیس شورای حزب موتلفه ، هم شنیدنی بود و هم تعجب آور. شاه بیت سخنان ایشان در مصاحبه با ایرنا این است :
نامزد ریاست مجلس نباید هدفش ریاست جمهوری باشد و نخواهد مجلس را سکو قرار دهد، زیرا اصلاً بالاتر از مجلس نداریم و این تفکر اشتباهی است بین برخی نمایندگان که مجلس را سکو قرار می‌دهند تا به جایگاه دیگر برسند.


البته قبل از این مصاحبه ایشان فعل و انفعالات زیادی از سوی منتخبین مردم و هم چنین سیاسیون (عمدتا اصولگرایان) صورت گرفته است که اغلب آنها حول محور انتخاب رئیس مجلس می چرخیده است. جالب اینجاست که از آن همه شعار و برنامه و تفاوت با مجلس دهم که در ایام انتخابات به گوش می رسید ، هیچ بحثی در میان نیست اما ماجرای ریاست مجلس به تندی داغ است.


متاسفانه در این بین هم بیشتر حملات به سمت آقای قالیباف بوده است. قالیباف فارغ از نوع نگاه ما به ایشان در افکار عمومی جایگاه خوبی دارد و نظرسنجی ها هم نشان از آن دارد که پذیرش او برای مردم بعنوان رئیس مجلس سهل تر از دیگران است . منتخب نخست تهران است که اختلاف آرای او با نفر دوم بسیار معنی دار و بالاست . حالا دوستان به چه مناسبی می خواهند ریاست قالیباف بر مجلس را اینگونه پر هزینه کنند قابل تامل است اما قطعا این کش و قوس ها بر خلاف مصالح مجلس یازدهم خواهد بود.


مثلا همین اظهارات آقای میرسلیم را ببینید . می گوید بالاتر از مجلس و نمایندگی نداریم. یکی نیست از ایشان بپرسد اگر اینگونه بوده است چرا بعد 20 و چند سال به یکباره کاندیدای ریاست جمهوری شدید و در این سالها هرگز به سمت مجلس نیامدید ؟


یا اینکه می گویند نباید رئیس مجلس سودای دیگری در سر داشته باشد. باید پرسید چرا باید قدرت رئیس مجلس را محدود کرد ؟ چه اشکالی دارد اگر فردی که سابقه مناسب اجرایی دارد ، در مجلس هم مورد اقبال مردم واقع شد ، خدمات اجرائی کلان تری به مردم ارائه دهد ؟ مگر نه اینکه این فرد بازهم با رای مردم به جایگاه بالاتر خواهد رسید ؟


البته قصدم این نیست که بگویم ریاست قالیباف بر مجلس معادل کاندیداتوری او برای ریاست جمهوری است یا باید باشد ، بلکه منظورم این است که این نوع صحبت ها ، آن هم در شرایطی که اصطلاحا نه به داره به باره ، فقط خودزنی است و اتلاف انرژی مجلس .


هرجند همه می دانند که احتمالا پشت صحنه اصلی این نوع رقابت ها ، تلاش برای تحکیم موقعیت خود در رده های بالای مجلس است ، اما قطعا راه رسیدن به مسئولیتی در مجلس ، تخریب چهره های شاخص مجلس نیست .
در نهایت باید اذعان کنیم با توجه به شرایط اقتصادی و اجتماعی موجود ، اگر این مجلس هم نتواند امید آفرینی کند کار برای همه نیروهای انقلاب در آینده به شدت سخت خواهد گردید .

غلامرضا منصوری

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار