در پی آتش سوزی و پس از 34 ساعت تلاش بی وقفه
واحد دو نیروگاه حرارتی تبریز، پس از 34 ساعت تلاش مداوم و بی وقفه پرسنل نیروگاه حرارتی تبریز با شبکه پارالل شده و به تولید خود ادامه داد.
کد خبر: ۸۵۴۶۰۹
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱ 26 May 2020

به گزارش تابناک تبریز، واحد دو نیروگاه حرارتی تبریز، 34 ساعت پس از حادثه آتش سوزی کلیدخانه، با شبکه پارالل شد و برنامه ریزی و تلاش برای تعمیر و بازسازی قسمت‌های آسیب دیده کلیدخانه واحد یک همچنان ادامه دارد.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق آذربایجان شرقی و مدیر نیروگاه حرارتی تبریز نیز با حضور مداوم به همراه پرسنل این نیروگاه، با توجه به پیش رو بودن پیک تابستان، نسبت به تعمیر و بازسازی هرچه زودتر واحد یک نیزاهتمام ویژه دارند.

با اینکه حادثه آتش سوزی کلیدخانه در روز تعطیل رخ داد، ولی از آنجا که تولید و تامین برق مطمئن منطقه هدف نهایی این نیروگاه است، اکثر پرسنل فنی، خدماتی، پشتیبانی و تمامی پرسنل مورد نیاز در محل کار خود حاضر شده و با 34 ساعت تلاش شبانه روزی، بی وقفه و جهادگونه خود، تولید مجدد برق از نیروگاه حرارتی تبریز را رقم زند.

به گزارش روابط عمومی نیروگاه حرارتی تبریز، عصر روز یکشنبه همزمان با عید سعید فطر، کلیدخانه نیروگاه حرارتی تبریز دچار حریق شده و هر دو واحد این نیروگاه از مدار خارج شد که بلافاصله اکیپ‌های آتشنشانی نیروگاه و صنایع مجاور و شهرهای اطراف نسبت به اطفاء حریق تلاش کرده و درعرض دو ساعت موفق به مهار آتش شدند.

پس از مهار آتش بلافاصله عملیات تمیزکاری و همزمان، طراحی سناریوهای مختلف برای تعمیر و راه اندازی مجدد واحدها توسط متخصصان تعمیرات، دفتر فنی و مهندسی، بهره برداری و واحدهای پشتیبانی انجام شد.

در همین زمان بسیاری از شبکه‌های معاند و خارجی با اعلام خبرهای کذب و خلاف واقع، سعی در بغرنج نشان دادن موضوع کردند ولی مدیر عامل شرکت مدیریت تولید برق آذربایجان شرقی در مصاحبه زنده با صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی و خبرنگاران مختلف نسبت به تشریح ابعاد ماجرا پرداخته و اعلام کرد که یکی از واحد ها به زودی با شبکه پارالل و به تولید خود ادامه خواهد داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار