رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: بیرانوند: برای لغو ادامه بازی‌ها نقشه کشیده‌اند/ نباید «رومینا اشرافی»را به خانواده‌اش تحویل می‌دادند/کمال خرازی اظهارات علی باقری را تکذیب کرد و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۸۵۴۸۳۲
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۰ 26 May 2020

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.
رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

 

۱۹۲ نماینده در جلسه قالیباف حاضر شدند

در جلسه صبح امروز « هم افزایی برای مجلس قوی، کارآمد و انقلابی» که توسط محمد باقر قالیباف در محل سرچشمه تهران برگزار شد، ۱۹۲ نماینده حاضر شدند. پی گیری خبرنگاران نشان می دهد که تعداد زیادی از منتخبان دوره یازدهم در جلسه به دعوت قالیباف حضور یافتند. عدد دقیق نمایندگان ۱۹۲ نفر بوده است.  به نظر می رسد که در جلسه روز چهارشنبه فراکسیون هم اکثریت به سوی قالیباف باشد و به عنوان گزینه نهایی به صحن علنی از طرف فراکسیون معرفی شود. برآوردها از رای قالیباف در صحن علنی با توجه به جلسات امروز بیش از ۲۰۰ نفر خواهد بود.


بیرانوند: برای لغو ادامه بازی‌ها نقشه کشیده‌اند

علیرضا بیرانوند درباره نامه چهار باشگاه لیگ برتری مبنی بر عدم برگزاری ادامه بازی های لیگ برتر فوتبال در فصل جاری تاکید کرد: به نظرم این چهار تیم خیلی زود انصراف دادند. من مطمئنم پنج شش روز مانده به شروع لیگ برتر، تعداد این تیم ها به ۹ یا ۱۰ تیم می رسد. من ذهن مدیران و مربیان این تیم ها را می توانم بخوانم. اگر الان بگویند ما عضو کرونایی داریم فرصت برای قرنطینه کردن دارند اما می آیند زمانی را اعلام می کنند که دیگر فرصت نمی کنند. آنها یک هفته قبل از بازی ها این مورد را اعلام می کنند. بیرانوند در پاسخ به اینکه فکر می کنید بازی ها لغو شود افزود: لیگ را کنسل خواهند کرد. ۲۸ خرداد می گویند عضو کرونایی داریم چرا که آنها نقشه کشیده اند. دروازه‌بان ملی پوش پرسپولیس درباره اظهارات بوژیدار رادشوویچ مبنی بر اینکه سخت است بیرانوند به لیورپول برود گفت: رادو یکی از دوستان خیلی خوب من است. امیدوارم اگر قرار است اتفاقی برای پرسپولیس بیفتد او در فصل آینده گلر اول تیم باشد.


واکنش کنایه آمیز کیانوش عیاری به قتل رومینا اشرفی

کارگردان فیلم «خانه پدری» که فیلمش به‌خاطر روایتی از کشته شدن یک دختر به دست پدر و برادرش در دوره قاجار، ۱۰ سال در صندوق توقیف بود و سال گذشته بعد از چند هفته نمایش دوباره توقیف شد، می‌گوید که خبر تلخ قتل یک دختر نوجوان توسط پدرش را باور نمی‌کند. او که بابت اعتراض‌های وارد شده بر فیلمش برای تصویر کردن یک قتل ناموسی در دوره قاجار، با سختی‌های زیادی در اکران روبه‌رو شد،در گفت‌وگویی کوتاه با ایسنا درباره اتفاق اخیر فقط به گفتن دو جمله اکتفا کرد: «این اتفاق‌ها در ایران رخ نمی‌دهد. من این شایعات را باور نمی‌کنم.» «خانه پدری» که در سال ۱۳۸۹ ساخته شده، بخاطر یک صحنه قتل حدود یک دهه اکران نشد تا کارگردانش از رنج توقیف آن ۶ سال نتواند فیلم بسازد، البته اکران کوتاه مدت ان هم جندان راه به جایی نبرد. داستان این فیلم از اواخر دوره‌ی قاجار و اوایل دوره‌ی پهلوی آغاز می‌شود و درباره‌ی پدری است که به همراهی پسرش، دخترش را به جرم اینکه آبروی خانواده را برده است، می‌کشد و در خانه‌اش به خاک می‌سپارد؛ داستانی که اتفاقا به ماجرای قتل دختری که به تازگی خبرهای آن منتشر شده است، شباهت دارد.

تخلف ۸ نماینده دیگر در مدرک حوزوی و دانشگاهی

اسدالله عباسی، سخنگوی هیات رئیسه مجلس دهم، در رابطه با ایرادات در مدرک تحصیلی برخی منتخبین مجلس یازدهم گفت: مدارک برخی منتخبین مجلس یازدهم خدشه‌دار است. به نظر می‌رسد با توجه به حجم زیاد منتخبین مراجع ذی‌صلاح که بایستی مدارک تحصیلی منتخبین را بررسی می کردند در آن زمان امکان بررسی دقیق را نداشتند اما باید سامانه‌ای طراحی و تعریف شود، زیرا این موضوع یکی از ایراد در انتخابات است. او ادامه داد: چرا باید خسارت معنوی و مادی به کشور تحمیل شود؟ منتخبین مجلس یازدهم برخی مدارک‌شان مخدوش است و در این باره مطمئن هستم. تعدادی از مدارک حوزوی و دانشگاهی نمایندگان از نظر فرایند گذراندن تحصیلات، مخدوش است. اینها حرف و حدیث‌ و شبهاتی در اذهان مردم ایجاد می‌کند و باید مسئولین اجرایی رسیدگی کنند.او در پاسخ به این سوال که «نمایندگان کدام حوزه‌های انتخابیه مدارک‌شان مخدوش است؟» گفت: منتخبین استان اصفهان و استان‌های جنوبی جزو نمایندگانی هستند که مدارک‌شان دچار ایراد است. انتظار می‌رود در این فرصت باقی مانده از مراجع ذی صلاح استعلام‌ها صورت گیرد و ریاست حوزه و وزیر علوم اگر نامه‌ای جهت استعلام ارجاع شد، سریعا پاسخ دهند و برای دوره اینده مجلس جدی‌تر عمل کنند. عباسی در پاسخ به این سوال که چه تعداد از منتخبین مدارک‌شان دچار ایراد است، گفت: حدود ۸ مورد از منتخبین به طور قطع مدرک حوزی و دانشگاهی آنها دچار مشکل است و تخلف آنها محرز است. به‌جای فرافکنی شفاف‌سازی شود. انتظار برخورد قاطع از سوی شورای نگهبان داریم زیرا به آنها اطلاع داده شده است.


نباید «رومینا اشرافی»را به خانواده‌اش تحویل می‌دادند

شهربانو امانی در گفت‌وگو با «آزادی» با اشاره به قتل «رومینا اشرافی» و با تاکید بر اینکه «امنیت جانی و روحی و روانی کودکان باید تامین باشد» گفت: « قانون باید این امنیت را ایجاد کند اما در مورد اخیر دیدیم که کودک تحت حمایت قانونی قرار نگرفته و بعد از پیدا کردن او بدون هیچ تضمینی، تحویل پدر داده‌اند. در صورتی که سازمان بهزیستی می‌توانست با توجه به وظیفه قانونی خود، حداقل چند روز از او مراقبت کند. می‌توانستند با پدر و برادر دختر صحبت کند تا شاید امروز شاهد این غم نبودیم». امانی در تشریح پیامدهای این رخداد ناگوار نیز گفت: « باتوجه به اینکه شبکه‌های اجتماعی و مجازی در دست همه قرار دارد، بچه‌هایی که اینچنین مسائلی را می‌بینند، وضعیت کودکان ایرانی را با جای جای جهان مقایسه می‌کنند و قطعا بیش از دیگران دچار افسردگی و آسیب می‌شوند». وی ضمن ابراز تاسف از قتل صورت گرفته در تالش گفت: « متاسفانه کسی نپرسید که در خانه چه شده که این بچه چهارده ساله که از عشق و زندگی مشترک چیزی نمیداند، به یک غیرهمجنس پناه برده است. شاید این خلاء عاطفی در خانه آنقدر زیاد بوده که نتیجه فرار دختر شده است. اگر این پدر اینقدر دلسوز بچه بود، باید وقتی که او را تحویل گرفت از او مراقبت می‌کرد نه اینکه او را به قتل برساند». امانی تاکید کرد: «تنها با قوانین و در نظر گرفتن خانه‌های امن و قانون فاصله از قربانی ميشود جلوی این قتل‌ها را گرفت . غیرت و ناموس کلمه‌ای ابزار گونه است برای به تحت سلطه در آوردن زنان کاربرد دارد تا مردان راحت‌تر زنان را مورد آزار و اذیت قرار دهند».


تحلیل وزیر احمدی‌نژاد از هیئت رئیسه مجلس

«شمس‌ الدین حسینی» منتخب مردم تنکابن در مجلس یازدهم در گفت‌وگو با ایلنا، تحلیل خودش از هیئت رئیسه مجلس را اینگونه مطرح کرد: تا زمانی که صحن تشکیل نشود و رقابت‌ها در آنجا انجام نگیرد، ارزیابی‌ها غیر دقیق خواهد بود. وی افزود: برگزاری جلسه فراکسیون و به دنبال آن جلسه صحن مجلس است که هئیت رئیسه را مشخص می‌کند لذا اکنون هیچ پیش قضاوت و ارزیابی نمی‌کنم. منتخب مجلس یازدهم درباره کناره‌گیری احتمالی حاجی بابایی به نفع دیگر کاندیداهای ریاست مجلس تصریح کرد: در صحبتی که من با آقای حاجی‌بابایی داشتم و با روحیه‌ای که از ایشان سراغ دارم،‌ بعید می‌دانم چنین چیزی درست باشد.


کمال خرازی اظهارات علی باقری را تکذیب کرد

شورای راهبردی روابط خارجی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مطلب نقل شده از آقای دکتر علی باقری در مورد ارسال نامه‌ای از سوی دولت هشتم به دولت آمریکا در مورد گروه‌های مقاومت بی‌اساس است. از ایشان که منتسب به خانواده‌ای مکرم و متدین است، انتظار می‌رود نظرات خویش را مستند به مدارک معتبر و نه شایعات یا ادعاهای بیگانگان ابراز دارند. این اطلاعیه می‌افزاید: انتظار می‌رود ایشان از نسبت دادن چنین اقدام نادرستی به دولتی که کمک‌های آن به حزب‌الله در مقایسه با سایر دولت‌ها همواره مورد توجه و تقدیر سید مقاومت، جناب آقای سید حسن نصرالله قرار داشته است، احتراز کنند. چندی پیش، علی باقری معاون شورای عالی امنیت ملی در دوران دبیری سعید جلیلی در یک برنامه تلویزیونی مدعی ارسال نامه‌ای از سوی دولت هشتم به دولت آمریکا در مورد گروه‌های مقاومت شده بود.


کنایه معنادار میرسلیم به قالیباف

سید مصطفی میرسلیم در حساب توئیتری‌اش نوشت: شفافیت قضائی با سرپوش گذاردن بر تخلفات پنهان و آشکار افرادی که مماشات با آنها موجب گمراهی منتخبان مردم و ضایع شدن حقوق عمومی و حتی حق انقلاب اسلامی می شود، سازگار نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار