در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر آذربایجان شرقی مطرح شد:
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به بازگشایی فعالیت‌های صنفی و خدماتی، گفت: هیچ تغییری در شیوه‌های ابتلا به کرونا رخ نداده و ماهیت ویروس نیز تغییر نکرده است، بنابراین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در همه فعالیت‌ها باید جدی گرفته شود.
کد خبر: ۸۵۷۷۵۶
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۸ 02 June 2020

به گزارش تابناک تبریز، جواد رحمتی در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر آذربایجان شرقی، افزود: با گذشت چند ماه از شیوع ویروس کرونا، تجربه و امکانات در برخورد با این بیماری بیشتر شده و توانسته‌ایم بر شرایط تسلط یابیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مشخص نیست این ویروس تا کی ادامه پیدا کند، از این رو نمی توان فعالیت ها را به مدت طولانی تعطیل کرد و باید با رعایت پروتکل های بهداشتی و بهره گیری از تجارب بدست آمده، اقدام به بازگشایی مشاغل کنیم.

رحمتی اظهار کرد: با شیوع کرونا صنعت گردشگری بیشترین آسیب را دید و معتقدم باید با اعمال مجموعه ای از پروتکل های بهداشتی و رعایت اصول، فعالیت در این بخش آغاز شود.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: اگر آمار شیوع کرونا در استان ما بالاست به این دلیل است که میزان نمونه گیری در آذربایجان شرقی به نسبت سایر استان‌ها بیشتر است.

وی ادامه داد: با رعایت پروتکل های بهداشتی می توان اجازه فعالیت به رستوران داران و صنوف فعال در بخش گردشگری صادر کرد.

رحمتی گفت: رعایت مسائل بهداشتی موضوع عمومی است و مربوط به صنف خاصی نمی شود؛ باید در تمامی محیط ها موارد بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود.

وی ادامه داد: بخش خصوصی فعال در حوزه گردشگری پیشنهادهای خود را به صورت واحد آماده کنند تا در ستاد استانی مقابله با کرونا مورد بررسی قرار گرفته و دستورهای لازم برای خدمات دهی در بخش گردشگری با مد نظر قرار دادن محدودیت ها و پروتکل های بهداشتی اتخاذ شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه از تعطیلی صد درصدی فعالیت‌های بخش گردشگری و صنایع دستی در استان خبر داد و گفت: با شیوع کرونا ۵۰۰ میلیارد تومان به صورت مستقیم به صنعت گردشگری استان خسارت وارد شد، ولی همت و تلاش بخش خصوصی مانع از بیکاری و اخراج فعالان این بخش شده است.

احمد حمزه‌زاده با بیان اینکه اگر از این صنوف حمایت نشود، نگران هستیم بخش اعظمی از این افراد شغل خود را از دست بدهند، افزود: برای جلوگیری از تعطیلی مشاغل مرتبط با صنعت گردشگری، مجموعه ای از بسته های پیشنهادی از جمله پرداحت بیمه بیکاری، ارایه تسهیلات بانکی با بهره کم و استمهال مالیات از سوی دولت در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: با برداشته شدن محدودیت های سفر، اگر تشکل های گردشگری به صورت قانونی و رعایت پروتکل های بهداشتی شروع به فعالیت نکنند شاهد آسیب های جدی خواهیم بود.

معاون مدیرکل راه‌آهن آذربایجان، نائب‌رئیس جامعه هتل‌داران، رئیس انجمن مجتمع‌های گردشگری بین‌راهی، رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات گردشگری و مسافرتی و رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی راهنمایان گردشگری نیز در این جلسه گزارشی از آخرین وضعیت حوزه گردشگری و تردد مسافران و همچنین خسارت‌های واردشده به این بخش در اثر شیوع بیماری کرونا ارائه کردند.

در این نشست مقرر شد برای کاهش آسیب های وارده به این صنعت و آغاز فعالیت صنوف فعال در این حوزه، پیشنهاداتی از سوی فعالان این بخش به ستاد کرونا استان ارائه شود تا با رعایت پروتکل های لازم بهداشتی فعالیت آنها از سر گرفته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار