فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی آذربایجان شرقی از اجرای حکم 22 مورد قلع و قمع بنا و دیوارکشی مستحدثات غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان تبریز خبر داد.
کد خبر: ۸۵۸۳۶۱
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۴ 04 June 2020

 شهریار کاظمپور در حاشیه اجرای احکام قلع و قمع اظهار داشت:‌ این اقدام در راستای اجرای قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها و با عنایت به صدور احکام قطعی از سوی مقامات قضایی و به استناد تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها، به منظور جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی و برخورد با تغییر کاربری های غیر مجاز، در روستای بارانلو شهرستان تبریز صورت گرفت.

وی افزود: با اجرای این احکام 30 هزار مترمربع از اراضی کشاورزی منطقه که توسط مالکان به  قطعه تفکیک و اقدام به  تغییر کاربری غیرمجاز شده بود به حالت اولیه اعاده شد.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی استان با اشاره به سایر اقدامات پیشگیرانه این یگان در حوزه حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی در استان اضافه کرد: یگان حفاظت از اراضی کشاورزی در سازمان امور اراضی با هدف حفاظت از اراضی زراعی و باغی فعالیت خود را آغاز کرده و در راستای آن با استقرار یگان حفاظت در سازمان جهادکشاورزی استان ، تخلفات و تغییر کاربری امور اراضی زراعی و باغی از طریق یگان پیگیری می‌شود.

وی از عموم مردم استان درخواست کرد در شناسایی و جلوگیری از تغییر کاربری های غیر مجاز در سطح استان سازمان جهاد کشاورزی را یاری کنند و سامانه تلفنی ۱۳۱ با هدف ارتباط مردمی برای اطلاع‌رسانی جهت پیشگیری و برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی زراعی و باغی راه‌اندازی شده است که آماده دریافت هر گونه خبرها و اطلاعات مردمی در این خصوص است.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی آذربایجان شرقی تاکید کرد: بی‌شک مشارکت و نظارت عمومی مردم شریف استان بهترین و موثرترین راه برای حفاظت از سرمایه های ملی و جلوگیری از به مخاطره انداختن امنیت غذایی جامعه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار