توضیحات دبیری درباره بازداشت خود؛
رئیس شورای شهر تبریز در صحن علنی این شورا، سوال درباره امضاء صورت‌جلسه یک پروژه سرمایه‌گذاری در سال ۹۳ را علت احضار و بازداشت خود عنوان کرد.
کد خبر: ۸۵۹۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰ 07 June 2020
به گزارش تابناک تبریز، شهرام دبیری صبح امروز در جلسه علنی شورای شهر تبریز با ارائه توضیحاتی در خصوص بازداشت اخیر خود اظهار داشت: مشکلی که پیش آمده بود، در ارتباط با پروژه سرمایه گذاری بنیاد تعاون ناجا در سال ۹۳ بود و می‌خواستند پروژه هشت بهشت را اجرا و ۱۰۰۰میلیاردتومان سرمایه گذاری کنند.

دبیری ادامه داد:در آن برهه جلسه ای با حضور شهردار وقت تبریز، شهردار منطقه و من تشکیل شده و صورت جلسه را امضا کرده بودیم. بر اساس مصوبه شورای شهر، بنیاد مقرر شد عوارض را به صورت نقد پرداخت کند و ۲۵درصد تخفیف مصوب شورا هم اجرا شود.

او افزود: مساله اصلی این بود که شهرداری در محاسبه تخفیف عوارض، عوارض مربوط به تغییر کاربری را هم محسوب کرده بود که از نظر قانونی این مورد نباید انجام می‌شد. البته بعدها شهرداری در کمیسیون ماده ۷۷ این بنیاد را محکوم کرده بود تا بقیه مبلغ را پرداخت کنند.

رئیس شورای شهر تبریز با بیان اینکه احضار من و چندتن دیگر صرفا به خاطر پرسش سوال درخصوص علت امضا صورت جلسه بود، تصریح کرد: از نهادهای بازرسی که مطابق قانون وظیفه خود را انجام می‌دهند، بازجو و ضابطین قضایی که با سعه صدر به پرونده رسیدگی کردند، تشکر می کنم.

دبیری تاکید کرد: از خود اطمینان کامل دارم چرا که کوچکترین خلافی انجام نداده ام و تمام تلاش بنده در جهت کمک به شهر و توسعه و آبادانی آن است.

او با قدردانی ازاظهار لطف شهروندان گفت: همواره خادم مردم هستم و از اعضای شورای پنجم، شهردار و مدیرکل حراست شهرداری که تلاش زیادی در پیشگیری از فساد در بدنه مدیریت شهری انجام دادند نیز تشکر می‌کنم.

رئیس شورای شهر تبریز با بیان اینکه تلاش داریم امسال هم با پروژه‌های متنوع شهر پویایی داشته باشیم، گفت: از تمامی مسؤلان استانی، خواهش می کنم از مدیران صدیق و ریسک پذیر  شهرداری که تلاش دارند شهرداری را سرپا نگه دارند، حمایت کنند. ما تنها 20 درصد درآمد پایدار داریم.

دبیری در پایان خاطرنشان کرد: از اصحاب رسانه نیز خواهشمندم عملکردهای مثبت شهرداری را برای مردم انعکاس دهند و از ایجاد خوراک خبری برای رسانه‌های معاند پرهیز کرده و پیشرفت‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور را نشر دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار