نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی از بحران آب به‌عنوان چالش اصلی کشاورزی و اشتغال این شهرستان نام‌برد و انتقال آب ارس را کلید حل این بحران عنوان کرد.
کد خبر: ۸۵۹۳۳۰
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱ 07 June 2020

جعفر راستی کمبود آب را مهم‌ترین چالش شهرستان شبستر دانست و اظهار داشت: هر چند این مشکل موضوعی سراسری است اما در مدیریت مصرف منابع آبی محدود موجود نیز چه از سوی مردم و چه مسوولان به‌درستی عمل نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: در شرایطی که مردم به‌واسطه بیماری کرونا با مشکلات اقتصادی جدی دست به گریبان هستند، اعمال جریمه‌های چند صد میلیونی برای بهره‌برداری از چاه‌های منطقه توسط مسوولان آب منطقه‌ای نیز روش مناسبی برای مدیریت مصرف نیست.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی تکمیل پروژه انتقال آب ارس به شبستر را راهکار حل مشکل بحران آب منطقه عنوان و تصریح کرد: اتمام این پروژه نه تنها می‌‌تواند مشکل آب شرب و زراعی شبستر را حل کند، بلکه به احیای دریاچه ارومیه نیز کمک می‌کند.

وی یادآور شد: در صورتی که مشکل آب شبستر حل شود، با توجه به ظرفیت زراعی و باغی منطقه شاهد تحول در این حوزه و به تبع آن حل مشکل اشتغال شبستر نیز خواهیم بود.

اشتغال افراد غیربومی در  شهرستان شبستر  بیکاری مردم  منطقه را رقم‌زده است

راستی ادامه داد: البته اجرای درست قانون استخدامی کشوری و اختصاص ۸۰ درصد فرصت‌های شغلی به مردم بومی در ادارات و کارخانه‌ها خود به تنهایی می‌تواند مشکل اشتغال شبستر را حل کند، چراکه این شهرستان به لحاظ جغرافیایی با شهرک‌های صنعتی متعددی مانند شهرک بعثت و سرمایه‌گذاری خارجی و نیز گمرک سهلان و پایانه گمرکی همجوار است و همین ظرفیت در صورت عمل به قانون تا نسل‌ها پاسخگوی نیاز اشتغال مردم منطقه خواهد بود در حالی که اکنون آمار استخدام مردم بومی درست برعکس نسبت‌های قانونی است.

فقر مسیرهای ارتباطی در شهرستان شبستر

وی با اشاره به لزوم توسعه راه‌های ارتباطی شبستر متذکر شد: متاسفانه این شهرستان با فقر مسیرهای ارتباطی روبه‌ روست و نیازمند اقدام جدی و جهادی در این خصوص هستیم و در کنار این مهم موضوع ارتقاء ناوگان حمل و نقل بین شهری نیز پیگیری می‌شود و در این ارتباط اقدامات لازم را برای به‌کارگیری ۱۰ دستگاه مینی‌بوس جدید در مسیر تبریز - صوفیان و در ادامه صوفیان - شبستر انجام داده‌ایم.

علت گران‌تر بودن قیمت میوه و تره‌بار در شبستر  از جاهای دیگر

نماینده مردم شبستر راه‌اندازی میدان تره‌بار را از دیگر نیازهای شهرستان عنوان کرد و افزود: به‌دلیل نبود این زیرساخت قیمت میوه و تره‌بار در شبستر ۳۰درصد گران‌تر از تبریز است، چراکه محصولات باغی این شهرستان روی درخت از باغدار خریداری شده و سپس با چند برابر قیمت به مغازه‌ها و فروشگاه‌های منطقه باز می‌گردد.

وی تصریح کرد: این در حالی است که اگر یک میدان تره‌بار مجهز به سردخانه و چندین واحد صنایع تبدیلی محصولات باغی در شبستر راه‌اندازی شود، شاهد شکوفایی اقتصادی منطقه و انتفاع مردم از این بخش خواهیم بود و در همین خصوص نیز با جمعی از خیران و مسوولان هماهنگی‌هایی صورت گرفته تا شاهد تحقق این امر باشیم.

راستی، تسریع اجرای طرح‌های هادی در مناطق روستایی و توسعه زیرساخت‌های ورزشی را از دیگر موضوعات اولویت‌دار شهرستان شبستر دانست و خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم با ساماندهی و به‌کارگیری ظرفیت گروه‌های جهادی و با کمک خیران نسبت به تحقق این موارد اقدام کنیم و لازمه این امر مدیریت درست ظرفیت‌ها به دور از مرزبندی‌های جناحی و حزبی است و به گفته شهید سلیمانی، خدمت به مردم باید اصل و اساس تمام اقدامات مسوولان و نمایندگان باشد.فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار