نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی پیچ و خم های اداری و بروکراسی سنگین اداری را از موانع کارآفرینی دانست و گفت : باید با تولید باکیفیت و ارائه خدمات مرغوب الزامات اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبر معظم انقلاب را جامه عمل بپوشانیم.
کد خبر: ۸۶۹۲۴۷
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵ 30 June 2020

به گزارش تابناک تبریز،حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در دیدار اعضای انجمن جوانان کارآفرین اتاق بازرگانی با تاکید بر میدان دادن به جوانان و روحیه جوان گرایی اظهار داشت: کارآفرینی از اهمیت بالایی برخوردار است و هر کسی که در این حوزه گام بردارد و اشتغال آفرینی کند، به معنای واقعی مجاهد در راه اقتصاد کشور است.

امام جمعه تبریز افزود : کارآفرینی با تکیه بر علم و سرمایه ملی، بخش های وسیع و استعداد های کشور را شکوفا و توانایی های طبیعی و انسانی را جهت می‌دهد.

وی با اشاره به تاکید دین مبین اسلام به کار و تلاش گفت: کارآفرینی در شرایط کنونی کشور به دو دلیل از اهمیت بالایی برخوردار است؛ یکی اینکه کشور از نظر تولید محصول آماده جهش می باشد و دوم اینکه ملت ایران در شرایط جنگ اقتصادی، فشار و تحریم جهانی قرار دارد.

آل هاشم اضافه کرد: فصل جهش تولید در کشور بیانگر آن است که با کار مضاعف و با توجه به راهبردهای 10 ساله رهبر معظم انقلاب در حوزه اقتصاد مقاومتی، محصولات ایرانی با کیفیت را به بازارهای ایرانی و جهانی صادر کنیم.

امام جمعه تبریز گفت: در شرایط کنونی دشمن با ترورهای نظامی و اقتصادی و تحریم های ظالمانه تلاش می‌کند سلطه اهریمنی خود به ملت ایران تحمیل کند.

وی با تاکید بر اینکه کارآفرینی و تامین نیازهای داخلی و قطع وابستگی به خارج از کشور مصداق بارز استکبار ستیزی است افزود: کارآفرینان با اشتغال زایی و تولید محصولات ایرانی شعار مرگ بر آمریکا را به صورت عملی به منصه ظهور رسانده اند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبری یعنی  مدیریت دقیق و عالمانه منابع و سوق دادن آنها به جایی که ارزش افزوده به کشور داشته باشد.

امام جمعه تبریز در تبیین معنای ارزش افزوده  گفت: ارزش افزوده یعنی  تولید ملی افزایش، کسب و کار رونق و امید اجتماعی افزایش یابد.

 آل هاشم با تاکید بر بهبود فضای کسب و کار  اظهار داشت: به اعتقاد کارشناسان، یکی از وظایف عمده واصلی دولت بهبود فضای کسب و کار است اما متاسفانه هنوز عملکرد مناسبی را در این زمینه نداشته ایم.

وی پیچ و خم های اداری و بروکراسی سنگین اداری را از موانع کارآفرینی دانست و گفت: باید با تولید باکیفیت و ارائه خدمات مرغوب الزامات اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبر معظم انقلاب را جامه عمل بپوشانیم.

نماینده ولی فقیه در استان رونق تولید ملی و داخلی، فرهنگ مصرف تولید داخلی، جلوگیری از اصراف ، مردمی کردن اقتصاد، توجه به اهلیت افراد در واگذاری صنایع و میدان داری بانک ها در حوزه تولید و ارائه تسهیلات کم بهره را از جمله الزامات اقتصاد مقاومتی دانست.

در ابتدای این دیدار 3 نفر از کارآفرینان جوان استان به بیان نکته نظرات خود پیرامون جهش تولید و صادرات کاهای ایرانی به بازارهای جهانی پرداختند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار