کد خبر: ۸۶۹۴۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۹ 30 June 2020

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد‌مخدر آذربایجان‌شرقی از پذیرش 80 هزار معتاد در مراکز درمان و بازپروری استان در سال 98 خبر داد و گفت: دو هزار نفر از این افراد زن بوده‌اند.

به گزارش تابناک تبریز، رضا استادرحیمی امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر آذربایجان‌شرقی از کشف و ضبط بیش از سه تن انواع موادمخدر در استان در سال 98 خبر داد و اظهار کرد: این میزان نسبت به سال 97، هشت درصد رشد داشته است.

وی، تعداد افراد دستگیر شده در سال گذشته را 8 هزار و 651 نفر اعلام کرد و گفت: در همین مدت، 202 محله آلوده شهری و روستایی در استان شناسایی شده و دستگاه‌های مقابله‌ای، طی 5 هزار و 65 عملیات، 860 نقطه را پاکسازی و 20 باند بزرگ تهیه و توزیع موادمخدر را منهدم کرده‌اند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر آذربایجان‌شرقی از پذیرش 80 هزار معتاد در مراکز درمان و بازپروری استان در سال 98 خبر داد و متذکر شد: دو هزار نفر از این افراد زن بوده‌اند.

استادرحیمی با اشاره به مصوبات ستاد مقابله با کرونا مبنی‌بر جمع‌آوری معتادان متجاهر، از دستگیری 366 نفر معتاد متجاهر در یک‌ماه گذشته خبر داد و تصریح کرد: 27 نفر از این افراد مبتلا به کرونا بودند که پس از قرنطینه و بستری در مرکز ماده 16، 24 نفر از آنان بهبود یافتند و سه نفر در وضعیت خوبی هستند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان همچنین برگزاری پویش‌های مبارزه با اعتیاد در فضای مجازی، نشست‌های تخصصی با پلیس مبارزه با موادمخدر و سازمان‌های مردم‌نهاد و تجلیل از خانواده‌های شهدای مبارزه با موادمخدر را از مهم‌ترین برنامه‌های هفته مبارزه با موادمخدر در استان اعلام کرد و یادآور شد: گسترش طرح یاریگران زندگی با همکاری آموزش و پرورش جزو اولویت‌های این شورا در سال‌جاری است.

در این جلسه، گزارشی از عملکرد پلیس مبارزه با موادمخدر استان، آخرین وضعیت راه‌اندازی مرکز ماده 16 بانوان و اقدامات ادار‌ه‌کل زندان‌های استان در زمینه مبارزه با موادمخدر ارائه شد.

در پایان این جلسه از خانواده شهید "نصیب فرجاد" از شهدای مبارزه با موادمخدر، افسران و کارکنان پلیس مبارزه با موادمخدر استان و اعضای شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان با اهدای لوح سپاس از سوی استاندار آذربایجان‌شرقی قدردانی شد.فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار