رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در تشریح وضعیت کلی استان از لحاظ کرونا، گفت: اهر بیشترین تعداد مبتلا نسبت به جمعیت دارد و شهرهای بناب، هریس، چاراویماق، میانه و تبریز شهرهایی در راس بیشترین مبتلایان به کرونا به نسبت جمعیت هستند
کد خبر: ۸۶۹۴۶۹
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۵ 30 June 2020

به گزارش تابناک تبریز، محمدحسین صومی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز امشب در شبکه سهند اظهار کرد: در حال حاضر ۱۸ هزار و ۶۶۷ نفر مبتلا به کوئید ۱۹  در استان هستند.

وی با بیان اینکه به طور متوسط هفته گذشته، روزانه ۸ تا ۹ نفر فوتی در اثر کرونا داشتیم، گفت: ۵۰ درصد مبتلایان به کرونا زیر ۵۰ سال هستند و فوتی‌های زیر ۵۰ سال نیز ۱۰ درصد متوفیان را شامل می‌شود.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: متوسط سن ابتلا به کرونا در استان ۵۲ سال و متوسط سن فوت ۷۲ سال می‌باشد.

وی با اشاره بر اینکه در طول ۲۴ ساعت گذشته۱۶۰ نفر بستری در اثر کرونا داشتیم، افزود: در مجموع  ۷۳۳ نفر بیمار بستری مبتلا به کرونا داریم که متاسفانه تعداد بستری نسبت به ترخیصی زیاد است.

صومی ابراز کرد:  ۱۸۵ بیمار مبتلا به کرونا در آی سیو و ۱۱۱ بیمار نیز تحت دستگاه ونتیلاتور هستند.

وی متذکر شد: عروسی و عزا عمده دلیل انتقال بیماری در استان است به طوریکه  هر جا که مردم در کنار هم قرار می‌گیرد، این بیماری گسترش می‌یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز توضیح داد: طبق بررسی‌ و تحقیقات از بیماران به ۱۴ روز قبل آنها برگشتیم که یک اتفاق افتاده است و دور هم جمع شده و این باعث شیوع بیماری شده است.

وی در تشریح وضعیت کلی استان از لحاظ کرونا، گفت: اهر بیشترین تعداد مبتلا نسبت به جمعیت دارد و همچنین شهرهای بناب، هریس، چاراویماق، میانه و تبریز شهرهایی در راس بیشترین مبتلایان به کرونا به نسبت جمعیت هستند.

صومی اذعان داشت: اگر بهداشت فردی  و فاصله‌گذاری اجتماعی را مراعات کنیم و صرفا برای کارهای ضروری بیرون برویم، قطعا بهترین کمک برای کاهش گسترش بیماری است.

وی یادآور شد: برخی‌ها ماسک را در جیب خود گذاشته و هر وقت می‌گوییم که ماسک چرا نزدید، می‌گویند که ماسک دارم که مصداق این است که در جلسه امتحانی هستند و به سوالات جواب نمی‌دهند و وقتی می‌گوییم چرا نمی‌نویسید،   توجیه اینکه خودکار دارم را می‌آورد.
 
صومی با تاکید بر اینکه هر ماسک زدن هم ماسک زدن نیست، گفت:  در روزهای اولیه شیوع بیماری اعلام کردیم که ماسک برای همه لازم نیست و برای افرادی که مبتلا هستند، نیاز است ولی امروز اگر ماسک را ضروری می‌دانیم  به این خاطر است که نمی‌دانم ویروس در بدن چه کسی اسن از این‌رک من امروز ماسک می‌زنم تا شما را گرفتار نکنم و شما باید ماسک بزنید تا من را گرفتار نکنید که این کار برای رعایت حقوق مردم است.
 
وی تصریح کرد:  آگاهی به مردم، نظارت عام، از جمله راهکارهای مناسب برای برخورد با آدم‌هایی است که رعایت نمی‌کنند.

به گزارش تابناک تبریز از فارس،صومی خاطرنشان کرد: فردا جلسه‌ای با حضور معاون وزیر بهداشت در ستاد استانی مبارزه با کرونا خواهیم داشت که در صورت تصویب، اقدامات جدیدی برای محدودیت مبذول خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار