معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران:
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، با عنوان این مطلب که همچنان در اپیدمی کرونا به سر می بریم، گفت: ۱۵ روز دیگر میزان بروز، بستری و مرگ و میر بیماران کرونایی بیشتر خواهد شد.
کد خبر: ۸۶۹۵۶۶
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳ 01 July 2020

به گزارش تابناک تبریز، علی رضا دلاوری، صبح سه شنبه در نشست خبری که در محل ستاد دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، افزود: نزدیک به ۵ ماه است که بیماری کرونا به صورت رسمی وارد کشورمان شده و این اپیدمی هنوز ادامه دارد.

وی ادامه داد: بسیاری از افراد علمی و دانشگاهی معتقدند که افزایش دوباره افراد مبتلا ادامه اپیدمی است که از یک ماه پیش شروع شده است.

دلاوری افزود: با تغییر سیاست‌ها در تصمیم گیری ها، پیش بینی می‌شد که مردم چنین رفتاری نسبت به بیماری داشته باشند و محافل علمی این موضوع را تأیید می‌کردند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، تاکید کرد: ۱۵ روز دیگر میزان بروز، بستری‌ها و مرگ و میرهای کرونایی افزایش خواهد یافت که ناشی از رها شدن رفتارهای بهداشتی و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

وی افزود: متأسفانه این نشانه‌های علمی مورد توجه قرار نگرفت. در حالی که ابتدا وقتی بیماری وارد کشور شد، خوب مدیریت کردیم، اما در ادامه شاهد عدم توجه به توصیه‌های بهداشتی هستیم که باعث شده امروز با افزایش موارد ابتلاء مواجه شویم.

دلاوری ادامه داد: مردم و دولت دل نگران اقتصاد بودند که چنین تصمیماتی اتخاذ شد، اما جاهایی که ربطی به اقتصاد نداشت و می‌توانستیم تحمل بیشتری داشته باشیم، زود رها شدند.

وی گفت: وقتی در اپیدمی بیماری هستیم، اختیاری شدن امور معنا ندارد. مردم و کسانی که با مردم سر و کار دارند، بیماری را شوخی گرفته اند. اینکه از ماسک استفاده نکنیم و عده‌ای این بیماری را به بازی بگیرند، قطعاً دچار مشکل خواهیم شد.

دلاوری افزود: تجربه تلخ رفتن مردم به بیمارستان‌ها را نباید تکرار کنیم، زیرا در روزهای ابتدایی بیماری، شاهدافزایش مراجعات مردم به بیمارستان‌ها بودیم که باعث افزایش موارد ابتلاء گردید. بنابراین، باید مردم را به سمت مراکز خدمات جامع سلامت هدایت کنیم.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر ۵۰ درصد تست‌های کرونا منجر به بستری بیمار می‌شود، گفت: باید به سمت مراقبت‌های در منزل برویم.

دلاوری با اشاره به فعالیت مراکز ۱۶ و ۲۴ ساعته برای خدمات دهی به مردم، افزود: در این مراکز، تست PCR به صورت رایگان برای مردم انجام می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، با اشاره به تصمیم دولت برای اجباری شدن استفاده از ماسک از ۱۵ تیر ماه ۹۹، گفت: تیم‌های بهداشتی ما به صورت سرزده از مراکز خرید، صنوف، کارخانجات، ادارات و شرکت‌های خصوصی بازدید خواهند داشت که در صورت عدم توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی، ممکن است بسته شوند.

وی با اشاره به تصمیم گیری برای مناطق قرمز شده کرونایی که این اختیار به استان‌ها داده شده است، افزود: من معتقدم که باید در خصوص مناطق زرد نیز تجدید نظر کنیم.مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار