معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تبریز:
معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تبریز با بیان اینکه هنوز در موج اول کرونا هستیم و احتمالاً تا پایان امسال با این بیماری درگیر خواهیم بود، گفت: اعلام وضعیت سفید یا قرمز در استان‌ها کاملاً نسبی است و تا زمانی که این ویروس در کشور وجود دارد هیچ استانی وضعیت ثابت نخواهد داشت.
کد خبر: ۸۶۹۷۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵ 01 July 2020

هنوز در موج اول کرونا هستیم/ بار بیماری نباید از ظرفیت امکانات درمانی بیشتر شود

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم در این جلسه از روند ارائه خدمات درمانی در استان آذربایجان شرقی ابراز رضایت کرد و با قدردانی از حمایت‌های استاندار و همکاری مسئولان اجرایی استان با بخش بهداشت و درمان، گفت: موفقیت این استان در حوزه درمان نتیجه زیرساخت‌هایی است که در سال‌های گذشته ایجاد شده و بر این اساس توسعه زیرساخت‌های درمانی در شهرستان‌های این استان جزو اولویت‌های وزارت بهداشت است.

قاسم جان‌بابایی با بیان اینکه از اسفند ماه تاکنون، درصد مرگ‌ومیر بیماران کرونا کاهش یافته، اما بار بیماری بیشتر شده است، افزود: تمام تلاش‌ها باید بر این باشد که بار بیماری از ظرفیت خدمات و امکانات درمانی بیشتر نشود.



جان‌بابایی افزود: رعایت پروتکل‌های بهداشتی حتی در استان‌های سفید هم ضروری است و باید از تمام امکانات و اختیارات قانونی در این زمینه استفاده شود.

محمدمهدی گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز بیماریابی فعال، مراقبت از افراد دارای تماس با مبتلایان، فاصله‌گیری اجتماعی و ارتباط با مردم را اصول اساسی مقابله با کرونا در کشور عنوان کرد و گفت: همبستگی بین مسئولان و مردم و استفاده از تمام ابزارهای اطلاع‌رسانی برای افزایش حساسیت مردم نسبت به موضوع کرونا ضروری است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی نیز با بیان اینکه مشکلی در بخش درمان استان نداریم، افزود: مشکل اصلی در شرایط کنونی، عادی‌انگاری وضعیت از سوی مردم است و این در حالی است که صداوسیما نسبت به گذشته تلاش مضاعفی برای ایجاد حساسیت در جامعه انجام می‌دهد.

علیار راستگو خاطرنشان کرد: براساس دستورالعمل وزارت بهداشت، استفاده از ماسک در امکان عمومی و سربسته ضروری است و کسانی که این موضوع را نادیده می‌گیرند، درواقع به حقوق دیگران تجاوز می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار