رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت: طی یک سال اخیر تعداد ۲۱ هزار فقره پرونده معوق و قدیمی این استان با تلاش قضات و کارکنان قضایی مختومه شد.
کد خبر: ۸۶۹۷۱۶
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶ 01 July 2020

موسی خلیل اللهی روزچهارشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا، رسوب زدایی پرونده های قدیمی را از رویکردهای مهم قوه قضائیه بیان و اضافه کرد: در این مسیر دادگستری آذربایجان شرقی طی سال گذشته اقدامات بسیار بزرگی در راستای اجرای فرمان رئیس قوه قضائیه در خصوص رسیدگی به پرونده های معوقه صورت داد و کارنامه ای موفق از خود به جای گذاشت.

وی اظهار داشت: با وجود شیوع بیماری کرونا که موجب اخلال در بخشی از کارهای اداری و قضائی دادگستری استان شد، افزون بر ۷۷ درصد پرونده های معوقه در کنار سایر پرونده های ورودی تا پایان سال رسیدگی و مختومه گردید.

خلیل اللهی تکریم ارباب رجوع و ارتباط نزدیک و مستمر با آحاد مردم را از رویکردهای مهم و محوری دستگاه قضائی عنوان کرد و یادآور شد: در این راستا موضوع ملاقات های حضوری و عمومی با ارباب رجوع در دادگستری استان با جدیت دنبال می شود که البته طی ماه های اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا، متوقف شده است.

وی ادامه داد: هر چند به طور روزانه ارتباط مسئولان دادگستری استان با مردم برقرار است اما هر هفته یک بار به ملاقات حضوری در محل دادگستری مرکز استان با ارباب رجوع اختصاص داده شده که در این خصوص طی پارسال تعداد ۵۶ جلسه ملاقات حضوری برگزار و مشکلات ۴ هزار و ۶۷ نفر مورد بررسی قرار گرفت.

خلیل اللهی گفت: علاوه بر ملاقات های عمومی فوق، ملاقات حضوری طی ۲۰ جلسه در مساجد و مصلاهای شهرهای مختلف آذربایجان شرقی طی سال گذشته برگزار و مشکلات یک هزار و ۵۳۵ نفر نیز از نزدیک بررسی و دستورات لازم صادر شده است.

وی رضایت مندی مردم از دستگاه قضائی را روز به روز در حال افزایش ارزیابی کرد و افزود: بر اساس نظرسنجی های انجام شده با تغییرات انجام شده در این قوه و تغییر برخی رویکردها و نیز مبارزه بی امان با مفاسد اقتصادی موجب جلب اعتماد عمومی و رضایت آحاد مردم از عملکرد دادگستری ها شده است.

رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی دقت در صدور آرای محاکم کیفری و حقوقی را از جمله ویژگی های مهم این مجموعه دانست و اظاهر داشت: بر اساس آمارهای موجود تنها ۱۷ درصد از آرای صادره دادگستری استان به مرحله تجدیدنظر می رود که آماری بسیار خوب و قابل قبول به شمار می رود.

خلیل اللهی با بیان اینکه از مجموع آرای تجدید نظرخواهی فوق نیز تنها ۱۴ درصد آرا نقض می شود، اضافه کرد: آمارهای فوق نشان می دهد ۸۷ درصد مردم اعم از کسانی که رای علیه یا له آنها صادر شده است اقناع شده و از عملکرد قضات راضی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار