کد خبر: ۸۶۹۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۱ 01 July 2020

به گزارش تابناک تبریز، فرماندار تبریز با تاکید بر اهمیت صرفه جویی در آب و برق، گفت: سهم آورده آب تبریز از زرینه رود نسبت به سال گذشته کمتر شده است، اما امیدواریم این امر با تدبیر نمایندگان و اقدام وزارت نیرو برطرف شود؛ البته ۱۰ حلقه چاه جدید نیز در حال حفر بوده که تا حدودی مشکل کمبود آب را حل خواهد کرد.

بهروز مهدوی عصر چهارشنبه، در جلسه شورای اداری شهرستان تبریز با اشاره به وضعیت قرمز استان در روزهای کرونایی، گفت: اگر ما مسئولان شهری دست به دست هم ندهیم و با همت مدیران، استاندار و نمایندگان چاره‌ای برای وضعیت کرونایی تبریز نیاندیشیم قطعا این بحران در تبریز روز به روز بیشتر خواهد شد.

به گزارش ایسنا، وی متذکر شد: مسئولان منطقه‌ای هیچ اختیاری در زمینه تصمیم گیری در رابطه با کرونا ندارند، زیرا تمامی مصوبات ملی هستند و در صورت تایید مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا، در ستاد استانی و سپس در ستاد شهرستانی اجرا می‌شود؛ این امر یک نقص است که یک مدیر منطقه نمی‌تواند مشکل منطقه خود را حل کند.

وی با بیان این‌که ضمانت اجرایی پروتکل‌های بهداشتی باید در مناطق مختلف مشخص شود، ادامه داد: اتراق کردن در پاک‌ها و بوستان‌ها در این وضعیت کار درستی نیست و می‌توانیم جلوی اتراق کردن را بگیریم، اما وقتی با این امر برخورد کنیم‌، استان‌های دیگر شاکی می‌شوند که چرا تبریز با این موارد برخورد می‌کند.

مهدوی افزود: مصوبه الزامی بودن استفاده از ماسک در ادارات، بازارهای سرپوشیده و ... وجود دارد اما مهم اجرایی شدن آن است؛ در خصوص تامین ماسک خانواده‌های کم بضاعت نیز امیدواریم با همت شهرداری تبریز، در مناطق پرتجمع شهر اقدام شده و ماسک توزیع شود.

وی در ادامه با بیان این‌که مدیر اگر خود را جای ارباب رجوع قرار دهد، مشکلات به راحتی حل می‌شوند، اظهار کرد: اگر هر سازمانی وظیفه خود را به درستی انجام دهد دیگر نیازی به حضور دستگاه‌های حاکمیتی و نظارتی نخواهد بود.

وی گفت: تمامی اقداماتی که اکنون انجام می‌شود، به منظور پیشگیری است و مسئولان باید در مواقع بحرانی پای کار باشد و اطلاع رسانی کنند؛ در بحث پیگیری و انجام امور و مدیریت واقعی باید فرایند بکارگیری موثر و کارامد منابع مالی وجود داشته باشد تا باید بتوانیم این اصل را در سیستم اداری انجام دهیم.

فرماندار تبریز با بیان این‌که شاخص‌های بهره وری شهرستان تبریز در سطح پایینی قرار دارند، اظهار کرد: بهره وری به معنای انجام درست کار درست است اما مشکل ما این است که کار درست را در همان ابتدا نمی‌توانیم پیدا کنیم؛ بخشی از امورات نیز به حل اختلافات بین ادارات برمی‌گردد که نبابد این اتفاقات بیافتد.

وی با اشاره به شعار سال جاری با عنوان سال "جهش تولید"، گفت: تجمعات کارگری در تبریز به حداقل رسیده است، چراکه تجمعات فقط در محل کارخانه و با حضور مدیران، فرمانداری، دستگاه قضایی، مدیران اداره کار و هم‌چنین با حضور مدیرعامل کارخانه، مشکل‌ها مطرح می‌شود و اگر به موقع پاسخگوی مسائل باشیم، دیگر نیازی به تجمع نخواهد بود.

مهدوی در خصوص نظارت بر قیمت کالاها در بازار، متذکر شد: با توجه به این‌که در شرایط متفاوتی قرار داریم، تیم‌های نظارتی باید به درستی عمل کنند تا محصولات، قیمت یکسانی داشته باشد.

وی با اشاره به حادثه آتش سوزی شب گذشته در تهران، گفت: باید حفاظت و ایمنی در ادارات جدی گرفته شود تا شاهد چنین حوادثی نباشیم.

علیرضا رجوی، معاون امور برنامه ریزی فرماندار تبریز نیز در این جلسه، با طرح درخواست‌هایی از مدیران ادارات، توصیه‌هایی برای روند بهبود عملکرد ادارات بیان کرد.

در این جلسه که با حضور، احمد علیرضابیگی و علیرضا منادی نمایندگان مردم تبریز، آذرشهر و اسکو برگزار شد، آخرین وضعیت ادارات تبریز مورد بررسی قرار گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار