استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه محرومیت زدایی از روستاها پس از گذشت بیش از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، قابل قبول نیست گفت: تلاش برای مهاجرت معکوس به روستاها نیز از جمله مولفه‌هایی است که باید در مسیر توسعه، مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۸۷۱۳۹۶
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶ 05 July 2020
به گزارش تابناک تبریز،  محمدرضا پورمحمدی امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان با محوریت بررسی پروژه‌های مهم استان که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، با تاکید بر ضرورت همه‌جانبه برای پیشبرد برنامه‌های توسعه ای استان اظهار داشت: اشتغالزایی برای جوانان باید به عنوان اصلی‌ترین دغدغه تمام مسئولان قرار گرفته و از هیچ تلاشی برای تحقق این مهم دریغ نورزیم.

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به اهمیت توجه به توسعه همه‌جانبه در استان اظهار کرد: توسعه روستایی از جمله مهم‌ترین موضوعات مورد توجه ماست که اقدامات توسعه‌ای بسیار خوبی در حال انجام است.

پورمحمدی با بیان اینکه محرومیت زدایی از روستاها پس از گذشت بیش از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، قابل قبول نیست عنوان کرد: تلاش برای مهاجرت معکوس به روستاها نیز از جمله مولفه‌هایی است که باید در مسیر توسعه، مورد توجه قرار گیرد.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر بهره‌گیری بیشتر از ظرفیت‌های قانون بودجه برای توسعه استان تاکید کرد.

جواد رحمتی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه به تبیین طرح نوآورانه استان در توجه به ظرفیت‌های متفاوت روستاهای استان پرداخت و گفت: سه روستا از هر شهرستان، محور اصلی این برنامه توسعه‌ای است و با بهره‌گیری از مطالعات تخصصی و دانشگاهی، نسخه توسعه‌ای منحصر به هر روستا تدوین شده است.

وی ادامه داد: ۶۵ روستا در سراسر استان، مورد انتخاب و مطالعه برای اجرای این طرح قرار گرفته و امیدواریم تمامی دستگاه‌های مسئول در اجرای تصمیمات خود، این برنامه را مورد توجه قرار دهند.

تعدادی از مدیران کل و روسای ادارات استان نیز در این جلسه به بیان پیشنهادات و عملکرد خود در موضوعات مختلف پرداختند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار