سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه این کمیسیون درباره زمان برگزاری کنکور تابع نظر ستاد مبارزه با کروناست، گفت: کمیسیون پیشنهاد داده آزمون در فضای باز و استادیوم‌ها برگزار شود.
کد خبر: ۸۷۴۳۶۰
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۳ 12 July 2020
به گزارش تابناک تبریز، نشست عصر امروز (یکشنبه 22 تیر) کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با 2 دستور کار برگزاری کنکور سراسری و صندوق فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری برگزار شد. 

در همین راستا حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، در تشریح جزئیات این نشست عصر اظهار داشت: در این جلسه درباره زمان برگزاری کنکور سراسری و دغدغه‌های خانواده‌های مباحثی مطرح شد و اعلام کردیم که کمیسیون آموزش تابع نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا است و هر چه این ستاد تصمیم بگیرد ما هم قبول می‌کنیم. البته که وزارت علوم اصرار بر برگزاری کنکور در ۳۰ مرداد داشته و معتقد است در صورت تعویق زمان برگزاری کنکور شیوع کرونا بیشتر شده و دیگر بعد از آن نتوان کنکور را برگزار کرد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: پیشنهاد این کمیسیون آن است که در نحوه برگزاری کنکور تجدیدنظر صورت گیرد و از تجارب کشورهایی مانند چین و ژاپن که اینگونه آزمون‌ها را در فضای باز و گسترده مانند استادیوم برگزار کرده‌اند استفاده کنیم. 

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره بخش دوم جلسه امروز اظهار داشت: سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور درباره صندوق فناوری این معاونت اعلام کرد که این صندوق در دولت‌های نهم و دهم ایجاد شده و بعدا در اختیار رئیس جمهور قرار گرفت ولی باید به زیرمجموعه این معاونت اضافه شود. ضمن اینکه اعتبارات آن در حوزه نوآوری و فناوری هزینه نشده بلکه صرف اموری همچون ساختمان سازی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار