کد خبر: ۸۸۱۷۸۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۲ 30 July 2020

امیر محبیان، تحلیل‌گر سیاسی اصولگرا در گفت‌وگو با آرمان ملی می‌گوید از جمله دلایل حذف برخی سیاست‌ورزان امید بستن به نهاد قدرت و روابط آن و عدم توجه به تحولات توده‌هاست، اینجا پوپولیست‌ها که اتفاقا بازی با اذهان توده‌ها را بلدند میدان‌دار رقابت‌ها می‌شوند.

محبیان گفت: ... جرياني که قاليباف فعلا نماد آن شده اتصال زنده‌اي به قدرت دارد و براي سامان دادن به 10 سال آينده مقرر است که عامل باشد ولو فعلا در حال تست توان هستند. جريان احمدي‌نژاد هم هر چند محبوب نيستند اما به‌دليل فعال‌بودن و هوادارانش جزيي از پيکره انقلابيون است، مغضوب هم باشد مطرود نيست. احمدي‌نژاد هم ياد گرفته روي لبه تبغ راه برود. طرد او زماني صورت خواهد گرفت که مواضع و رفتارش حتي براي هوادارانش توجيه‌ناپذير باشد. به عبارتي شمشير داموکلس بالاي سرش به نخ هوادارانش متصل است که اگر آنها را از دست بدهد شمشير فرو خواهد افتاد. در اين صورت حدس مي‌زنم هوادارانش اگر ريزش کنند جذب قاليباف نخواهند شد.

این تحلیل‌گر سیاسی اصولگرا گفت: اين مجلس دو نبرد خواهد داشت؛ با خود و با دولت. مصلحت آن است که نبرد جريانات دروني با خود در راستاي شفافيت و اعتبار‌افزايي مجلس پيش برود و نبرد با دولت به کارآمدي دولت و روي کار آمدن دولت کارآمدتر بيانجامد، که گره‌گشاي مردم باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :