استاندار آذربایجان شرقی تشریح کرد
استاندار آذربایجان شرقی آخرین اقدامات انجام یافته برای جلوگیری از قطع آب شرب در تبریز را تشریح کرد.
کد خبر: ۸۸۲۲۱۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵ 31 July 2020

به گزارش تابناک تبریز،محمدرضا پورمحمدی در حاشیه بازدید از عملیات لوله گذاری و احداث خط انتقال آب سد نهند به تبریز، از سهمیه‌بندی آب واحدهای صنعتی پرمصرف و برخی واحدهای دیگر برای جلوگیری از قطعی آب در شهر تبریز خبر داد و گفت: بیش از 13 درصد آب شرب مورد نیاز تبریز، از سد نهند تامین می‌شود.

وی اظهار کرد: میزان مصرف آب به دلیل شیوع بیماری کرونا و گرمای تابستان افزایش یافته و قطعی مکرر آب شرب تبریز را به دنبال داشته است.

وی ضمن قدردانی از صبر و بردباری مردم تبریز در مشکلات قطعی آب، گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، نهایت تلاش خود را انجام میدهیم تا هیچ گونه قطعی آب در تبریز نداشته باشیم.

پورمحمدی با اشاره به فرسودگی تاسیسات انتقال آب سهند نهند به تبریز و هدررفت آب، از آغاز عملیات لوله گذاری و انتقال آب این سد به تبریز از صبح امروز خبر داد و افزود: با توجه به آبگیری سد شهید مدنی در آینده‌ای نزدیک و قرارگرفتن تاسیسات انتقال قبلی در بخشی از محوطه درونی این سد، عملیات لوله گذاری و احداث تصفیه خانه جدید در این منطقه آغاز شده و به زودی پایان مییابد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، انتقال آب ارس به دشت تبریز را اصلی ترین سیاست استان برای تامین آب شهر تبریز دانست و گفت: ۳۵ کیلومتر از این پروژه مهم با صرف 400 میلیارد تومان از سال 94 تا 98 توسط دولت تدبیر و امید اجرا شده است.

وی افزود: این پروژه کنار گذاشته نشده و مصوبه شورای اقتصاد برای استفاده از فاینانس خارجی برای اجرای آن در سال 96 اخذ شده است.


استاندار گفت: با توجه به تحریمها و عدم امکان استفاده از فاینانس خارجی، سرمایه گذار جدید شناسایی و برای ادامه مراحل قانونی به بانک مرکزی معرفی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار