همزمان با روز خبرنگار، با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی مجوز موزه مطبوعات آذربایجان به انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان اعطا شد.
کد خبر: ۸۸۵۰۹۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰ 07 August 2020

 محمدرضا پورمحمدی ضمن تبریک روز خبرنگار و قدردانی از زحمات بی‌شائبه اصحاب رسانه و مطبوعات استان، اظهار داشت: اقدامات روزنامه‌نگاران و اصحاب رسانه همواره در طول تاریخ ماندگار و مؤثر بوده و این امر به دنبال مستندنگاری و ثبت جریان‌های مختلف جامعه میسر شده است.

وی، تداوم و استمرار اقدامات مؤثر روزنامه‌نگاران، خبرنگاران و اصحاب رسانه را در گرو نهاد‌سازی دانست و گفت: نهادسازی مانند ایجاد موزه و انجمن‌های صنفی امری واجب در راستای پایداری، ایجاد خط فکری اصلح، سیاست‌گذاری و شنیده شدن صدای یک ‌نهاد است که در این راستا ایجاد موزه مطبوعات امری مؤثر در تثبیت جایگاه روزنامه‌نگاران و اصحاب رسانه استان در تاریخ خواهد بود.

پورمحمدی تأکید کرد: امیدواریم موزه مطبوعات بستری برای جمع‌آوری مستندات و اسناد مطبوعات آذربایجان با مشارکت همشهریان و هم استانی‌های محترم در راستای غنی‌سازی هرچه بیشتر محتوای تاریخی و جایگاه مطبوعات آذربایجان در کشور شود.

احمد حمزه‌زاده، مدیر‌کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی نیز در این نشست ضمن تبریک روز خبرنگار و تقدیر از استاندار آذربایجان‌شرقی در راستای حمایت از تشکیل موزه مطبوعات، یادآور شد: راه‌اندازی موزه مطبوعات از مهم‌ترین مطالبات اصحاب رسانه و مطبوعات و نیاز اصلی استان بود که با اختصاص خانه صلح‌جو به عنوان مکان، عقد تفاهم‌نامه و تهیه طرح محتوایی و اشیا توسط انجمن صنفی روزنامه‌نگاران و موافقت وزارت میراث فرهنگی محقق شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تبریز دومین پایتخت موزه‌داری کشور است، تصریح کرد: تبریز یکی از شهرهای پیشگام کشور در حوزه موزه‌داری است به‌طوریکه پس از تهران بیشترین تعداد موزه در تبریز و استان آذربایجان‌شرقی قرار دارد و ظرفیت‌هایی این‌چنین در میان ارزیابی فرهنگی و تاریخی شهر‌ها، جایگاهی درخشان را به تبریز اختصاص داده است.

حمزه‌زاده با اشاره به اینکه تا پایان سال‌جاری شاهد بهره‌برداری از موزه‌های متعدد در استان خواهیم بود، بیان داشت: طی سال‌جاری شاهد راه‌اندازی موزه‌های منحصر به‌فردی چون موزه علوم و فنون دریانوردی بندر شرفخانه، موزه باستان‌شناسی خداآفرین با آثاری به قدمت ۷ هزارساله، موزه اهر، موزه سنگ‌نگاره‌های ورزقان، موزه مکاتب هنری تبریز و ... خواهیم بود.

مجوز فعالیت رسمی «موزه مطبوعات آذربایجان» به عنوان نخستین موزه مطبوعات کشور همزمان با روز خبرنگار سال ۱۳۹۹ صادر و در حضور استاندار و مدیران کل ارشاد و میراث فرهنگی و نمایندگان تشکل‌های مطبوعاتی استان، تحویل رئیس انجمن روزنامه نگاران آذربایجان‌شرقی شد. 

این موزه با همت  پورمحمدی استاندار آذربایجان‌شرقی، حمزه‌زاده مدیرکل میراث فرهنگی و محمدپور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی و پیگیری مستمر چندین ساله هیات مدیره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران آذربایجان‌شرقی ایجاد و راه‌اندازی شد. 

این موزه به‌زودی برای بازدید عموم اهالی فرهنگ‌دوست فراخوان می‌شود.

بهره‌برداری موزه مطبوعات آذربایجان طی تفاهم‌نامه‌ای به انجمن روزنامه‌نگاران استان محول شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار