این مقاله با اشاره به آرمان محمد بن سلمان در تأسیس چهارمین پادشاهی عربستان سعودی که خودش آغازگر آن باشد و پادشاهی در نسل وی باقی بماند، نوشت که همه باید خود را با این خیال پردازی هماهنگ کنند و گرنه اره در انتظار آنها است.

مقاله مذکور با اشاره به جهش سریع محمد بن سلمان در پست های دولتی و حاکمیتی عربستان سعودی نوشت که کار به جایی رسید که کنترل کامل کشور در اختیار محمد بن سلمان قرار گرفت و تنها لقب پادشاهی است که برای پادشاه پدر باقی مانده است، اما تمامی دستورات از سوی پسر وی صادر می‌شود. این همان اتفاقی است که محمد بن زاید ولیعهد امارات نیز با آن مواجه است.

الفقیه به بازداشت روحانیون دینی و مجموعه‌ای از بازرگانان و شاهزاده های سعودی اشاره و تاکید کرد که وی رسانه‌های عربستان نیز کاملاً تحت سلطه خود گرفت. جنایت وی در قتل فجیع خاشقچی فصل‌الخطاب این نکته بود که محمد بن سلمان در مقابل مخالفانش از سیاست اره استفاده می‌کند.

القدس العربی در ادامه به اتهامات آماده شده برای محمد بن نایف در مصادره غیرقانونی ۱۵ میلیارد دلار در جریان مدیریت برنامه مبارزه با تروریسم در وزارت کشور عربستان از طریق شرکت‌ها و حساب های خصوصی و همچنین اتهامات مطرح شده ضد سعد الجبری یکی از عناصر ارشد سرویس های جاسوسی عربستان اشاره کرده است. الجبری در حال حاضر از ولیعهد عربستان شکایت کرده و گفته که او چند روز بعد از کشتن جمال خاشقچی تلاش داشت وی را از طریق تیم ترور خود ترور کند. البته هنوز این ادعاها ثابت نشده اما این موضوع کاملاً با رویکردهای محمد بن سلمان در خلاص کردن تمامی منابع تهدید خود همخوانی دارد.

به نوشته این گزارش سوالی که اینجا مطرح است، این است که چرا الجبری حدود دو سال بعد از انجام این ترور احتمالی  آن را رسانه‌ای کرده و  پیش از این چیزی در مورد آن نگفته است.  در حال حاضر دو تن از فرزندان الجبری به نام‌های سارة و عمر در زندان‌های عربستان و تحت کنترل محمد بن سلمان قرار دارند. او در این مدت سکوت کرده بود تا بتواند جان آنها را حفظ کند و مانع از بروز تقابل شدید خود با حاکمیت سعودی شود. اما دولت عربستان در مارس گذشته سارة و عمر را بازداشت کرد تا از آن‌ها به عنوان اهرم فشاری برای بازگرداندن الجبری استفاده کند که سعودی‌ها وی را به هدر دادن 11 میلیارد دلار در زمان خدمت در وزارت کشور متهم کرده‌اند. لذا وی چاره‌ای جز اعلام جنگ ضد محمد بن سلمان نداشته است. 

نویسنده این مقاله در پایان می‌افزاید که تا زمانی که پوشش بین المللی مبنی بر سوء استفاده از عربستان به عنوان یک قدرت اقتصادی وجود داشته باشد، به نظر نمی رسد که پرونده الجبری بتواند پایانی بر جنایت‌های محمد سلمان بن سلمان رقم بزند، آن هم در شرایطی که عربستان نسخه‌ای از اسلام را ارائه می کند که با رویکردهای غرب کاملا تطابق دارد. علاوه بر این‌ها محمد بن سلمان در کنار محمد بن زاید با امضای معامله قرن به دنبال ایجاد سیستم جدید منطقه‌ای در خاورمیانه هستند.

به نوشته القدس العربی «پول»، «کنترل  کامل بر جزئیات دولت» و «پوشش بین المللی» محورهای سه جانبه‌ای هستند که استمرار فعالیت اره محمد بن سلمان را تضمین می‌کند، اما در نهایت سرنوشت انسان‌ها را خداوند رقم خواهد زد.

واشنگتن پست: محمد بن سلمان سرکرده تیم‌های ترور است

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست نیز در گزارشی به مقایسه اقدام محمد بن سلمان مبنی بر ترور جمال خاشقچی و تلاش برای ترور سعد الجبری از نزدیکان سابق محمد بن سلمان پرداخته و می‌نویسد که حاکمیت عربستان در اختیار ولیعهد این کشور است که ریاست تیم‌های ترور را نیز بر عهده دارد. در سرمقاله روزنامه واشنگتن پست که با همین عنوان منتشر شده، آمده است که محمد بن سلمان در پرونده خاشقچی دنیا را فریب داده و از مجازات فرار کرد. البته دنیا نباید فراموش کند که عربستان تحت حاکمیت یک طاغوت بی‌رحم قرار دارد.

این روزنامه می‌افزاید در صورتی که ادعاهای مطرح شده در شکایت الجبری اثبات شود، بار دیگر این نتیجه به دست می‌آید که عربستان سعودی تحت حاکمیت ولیعهدی قرار دارد که رئیس تیم های مرگ است و همواره از محاکمه و مجازات فرار می‌کند.الف