کد خبر: ۸۸۷۸۵۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۲ 15 August 2020

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی گفت: ۴۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات در کل کشور برای ستاد تسهیل در نظر گرفته شده است، ۲ هزار و ۳۵۶ میلیارد تومان از این مبلغ به استان آذربایجان شرقی اختصاص داده شده است.

علی جهانگیری معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی ظهر امروز در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با تأکید بر این‌که رتبه استانی ستاد تسهیل هم از جنبه بانک‌ها و هم از جنبه دستگاه‌های اجرایی در اعطا تسهیلات به اصناف و واحدهای تولیدی باید افزایش یابد، اظهار داشت: در هر جلسه ستاد تسهیل آمار و ارقام‌ها بررسی‌شده و باکسانی که کم‌کاری کرده‌اند برخورد خواهد شد.

حسین فتحی مدیرکل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی هم با بیان این که 40 هزار میلیارد تومان تسهیلات در کل کشور برای ستاد تسهیل در نظر گرفته شده است، گفت: 2 هزار و 356 میلیارد تومان از این مبلغ به استان آذربایجان شرقی اختصاص داده شده است.

وی افزود: این مبلغ برای بیمه شدگان و بیمه نشدگان شامل شد، کسانی که در ایا کرونا بیکار شدند به ازای هر کارگر 16 میلیون تومان تسهیلات با سود 12 درصد برای 24 ماه شامل شد.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه 2.6 درصد از سهم استان ما پرداخت شده است که 60 میلیارد تومان می شود. با این رقم از 38 هزار فرصت شغلی توانستیم حمایت کنیم که 82 درصد نسبت به جلسه گذشته ستاد تسهیل تا 15 مردادماه پیشرفت داشته است.

فتحی ادامه داد: جلسه قبل هزار و 815 پرونده داشتیم که امروز با رشد 103 درصدی 3 هزار 698 پرونده پرداخت شده است، 16 هزار 853 پرونده به بانک های عامل ارسال شده است که از این میان همان 3 هزار و 698 پرونده تابحال پرداخت شده است که 22 درصد کل مبلغ می شود. به عبارتی 375 میلیارد تومان در دست بانک ها است تا پرداخت شود که اگر پرداخت شود این 2.6 درصد به 16 درصد افزایش خواهد یافت.

وی به بانک های پیشتاز در پرداخت تسهیلات اشاره کرد و گفت: بانک سینا با 44 درصد پرداختی، ملل با 43 درصد پرداختی، پاسارگاد با 42 درصد پرداختی، پارسیان 36.5 درصد، سپه 35.4 درصد و تجارت با 32 درصد پرداختی از بانک های پیشتاز بوده اند.

علت تاخیر در پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی آذربایجان شرقی

عادل غلامی مدیریت شعب بانک ملی استان با اشاره به علل عدم توفیق بانک‌ها در اعطا تسهیلات در زمان مقرر، گفت: تأخیر از بابت ایراد به وجود آمده در سامانه‌ها بود که بعد از رفع مشکل در چندین مرحله که از هر 3 روز یک‌بار بود به واحدهای تولیدی اطلاع‌رسانی شد.

وی افزود: البته دستگاه‌های متولی نیز اطلاع‌رسانی خوبی انجام نداده‌اند، البته گاها اطلاعات واردشده نیز توسط واحدهای تولیدی اشتباه است که تماس بانک با آنان جهت اطلاع‌رسانی زمان‌بر می‌شود.

غلامی ادامه داد: وجود چک برگشتی برخی واحدهای تولیدی و حل مشکل آنان دیگر موردی بود که آن را حل نمودیم تا مشمول تسهیلات شوند.

به گزارش تسنیم، استان آذربایجان شرقی ازجمله استان‌های پیشتاز در بهره‌گیری از ظرفیت ستاد تسهیل و رفع موانع تولید است که دریکی از این موارد خانه صنعت استان با همراهی و هم‌دلی مدیران بانک‌ها کارخانه شهد ناب از صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری کشاورزی حمایت‌شده است.

متقاضی تسهیلات از سوی این واحد تولیدی که در بازداشت بوده است با وثیقه مقرر شد آزاد شده و تا پنج ماه نسبت به حل مشکل اقدام نماید و چنین موارد مشابهی نیز رخ داده است.

در این جلسه از "امَن‌اللهی" معاون دادگستری کل استان بابت فعال کردن واحدهای ورشکسته، رفیعی مدیریت شعب بانک صادرات استان بابت جلب تسهیلات و امینی از خانه صنعت استان بابت فعال کردن دبیرخانه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان تقدیر شد.تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :