استاندار آذربایجان شرقی در بازدید از پژوهشکده رانشگرهای فضایی:
استاندار آذربایجان شرقی در بازدید از پژوهشکده رانشگرهای فضایی در تبریز، با ماموریت‌ها، اقدامات و فعالیت‌های پژوهشی و فناورانه این پژوهشکده آشنا شد.
کد خبر: ۸۹۸۰۵۵
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۱ 11 September 2020

به گزارش تابناک تبریز، محمدرضا پورمحمدی در حاشیه این بازدید که به همراه معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار انجام شد، با ابراز خرسندی از موفقیت‌ها و دستاوردهای محققان و متخصصان این پژوهشکده، گفت: خوشیختانه این پژوهشکده با طرح و اندیشه و برنامه و آینده‌نگری خوبی در حال فعالیت است.

 
وی تأکید کرد: باید از مراکزی که پیشران توسعه هستند حمایت‌های لازم صورت گیرد و برای سرمایه‌گذاری در این زمینه برنامه‌ریزی شود.
 
پورمحمدی با اشاره به کاربردهای وسیع غیرنظامی حوزه فضا و ضرورت دست‌یابی به آنها، اظهار داشت: اگر امروز  قادر به طراحی و ساخت و پرتاب ماهواره هستیم از برکات نظام جمهوری اسلامی ایران است.
 
رئیس پژوهشکده رانشگرهای فضایی هم ضمن ارائه تاریخچه‌ای از فعالیت‌های این مجموعه به عنوان پشتیبانی مهندسی جنگ و همچنین مرکز تحقیقات مهندسی، ماموریت‌های محوله در حوزه فضایی که در سه گروه پژوهشی عملگر، مکانیزم و رانشگرهای فضایی در حال اجراست را تشریح کرد.
 
دکتر رضایی حقیقت، چرخ عکس‌العملی و پین پولر را به عنوان اولین محصولات زیرسیستمی کشور نامید که در این پژوهشکده طراحی و ساخته شده‌اند.
 
وی همچنین با اشاره به طرح‌های توسعه ماموریتی و توسعه زیرساخت‌های عمرانی و همچنین طرح توسعه زیرساخت تجهیزات آزمایشگاهی رانشگرهای فضایی، از  این طرح‌ها به عنوان اصلی‌ترین برنامه‌های توسعه‌ای فناوری‌های فضایی در شمال‌غرب کشور نام برد و خاطرنشان کرد: طرح آزمایشگاه رانشگرهای فضایی نخستین آزمایشگاه رانشگرهای الکتریکی در سطح کشور و حتی منطقه است که می‌تواند نیازهای اساسی کشور را در این حوزه تامین کند.
 
وی افزود؛ در این طرح که در آینده نزدیک وارد مرحله ساخت و اجرا خواهد شد، از فناوری‌های پیشرفته پلاسما و ولتاژ بالا و خلاء‌های پایدار و دما پایین استفاده شده و استاندارد‌های به‌کاررفته در آن، مطابق با استاندارد‌های سخت‌گیرانه سازمان فضایی اروپا طراحی شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار